Droogbouw vloerverwarming op houten vloer i.c.m. Klik PVC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen 1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-10-2020
Beste Tweakers,

Al een aantal dagen lees ik diverse topics waar droogbouw vloerverwarming voorbij komt, maar eigenlijk nog niet in de combinatie met een klik PVC vloer en een houten ondervloer.

Ik ben op zoek naar de beste (lees prijs/kwaliteit) optie voor vloerverwarming in de woonkamer van mijn renovatie huis uit 1917. Het liefste zou ik droogbouw toe passen, omdat ik in de veronderstelling ben dat dit de beste DIY optie is aangezien er anders grote hoeveelheden egaline o.i.d. verpompt moet worden en tevens het gewicht van het pakket omhoog gaat.

De huidige situatie is een (niet zo vlakke) originele dragende houten vloer.
Hierop wil ik graag een vloverwarmingspakket met minimale opbouwhoogte en afwerken met klik PVC vloer.

Ik ben erg benieuwd of iemand ervaring heeft met bovenstaande en wat jullie mij aanraden.

Verschillende opties zoals DBS14, Variokomp, uponor, magnum, speedtherm etc. heb ik al bekeken, maar om eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos niet meer.

Voorkeur nu zou zijn DBS 14 of eigenlijk zelfs DBS 10 met daaroverheen Magnum duoboard en dan Klik PVC. Mijn grootste zorg is dat ik mij afvraag of het met dit systeem een " robuust" geheel wordt.

Ik zie graag alle tips en reacties langs komen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:18

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb een droogbouw vloerverwarming met klikPVC, alleen niet op een houten vloer maar op beton. Ik heb in mijn woning geen cementdekvloer.

In mijn geval zijn er 20mm dikke gipsplaten ( Fermacell ) met elkaar verlijmd en vastgeschroefd ( schroeven zijn er later uit gegaan ) en in die gipsvloer is een patroon gefreesd. https://www.familie-klein...e/grote-verbouwing-dag-2/

Wij hebben dus ook klikPVC maar dat bevalt niet. In de naden komt bij ons zand waardoor de individuele platen steeds verder wijken. De leverancier van het PVC ( Gerflor ) geeft geen thuis wat betreft dit probleem. Ik zou persoonlijk goed doorvragen bij leveranciers of hun product geschikt is voor vloerverwarming ism een houten ondervloer.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
mkleinman schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:20:
Ik heb een droogbouw vloerverwarming met klikPVC, alleen niet op een houten vloer maar op beton. Ik heb in mijn woning geen cementdekvloer.

In mijn geval zijn er 20mm dikke gipsplaten ( Fermacell ) met elkaar verlijmd en vastgeschroefd ( schroeven zijn er later uit gegaan ) en in die gipsvloer is een patroon gefreesd. https://www.familie-klein...e/grote-verbouwing-dag-2/

Wij hebben dus ook klikPVC maar dat bevalt niet. In de naden komt bij ons zand waardoor de individuele platen steeds verder wijken. De leverancier van het PVC ( Gerflor ) geeft geen thuis wat betreft dit probleem. Ik zou persoonlijk goed doorvragen bij leveranciers of hun product geschikt is voor vloerverwarming ism een houten ondervloer.
Welke vloer van Gerflor heb je?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?