Wat te doen met oude gaming desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antino
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-02-2024
Mijn vraag

Met de komst van de nieuwe RTX 30XX series en de nieuwe AMD processors ben ik van plan om binnenkort een volledig nieuwe Small Form Factor PC te bouwen. Omdat mijn oude gaming desktop van 2011 dateert ben ik niet van plan om oude onderdelen nog te recycleren (buiten eventueel de SSD). Ik vraag mij dus af wat ik best met mijn oude gaming desktop zou doen.

Relevante hardware die ik gebruik

Processor: Intel i5-2500k
CPU koeler: Scythe Mugen
Moederbord: Asus P8Z77
RAM: 8GB DDR3
GPU: XFX Radeon HD 6950
PSU: Antec 620W
Opslagruimte: Samsung 850 EVO SSD (250GB) + WD Blue 1TB
Monitor: Asus VE228 1080p 60hz (3 in totaal)
Toetsenbord: Logitech G110
Muis: Een of andere bedrade Logitech muis

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Optie 1: De desktop in zijn geheel of in aparte onderdelen op 2dehands verkopen. Maar ik vrees dat er geen mensen zijn die interesse hebben in zo'n oude hardware.

Optie 2: Hem verkopen via een website zoals https://www.outofuse.com/. Heb een mail gestuurd maar nog geen antwoord gehad.

Optie 3: Hem aansluiten aan de TV beneden om als media center te gebruiken. Nadeel is wel dat ik dan een kleinere case moet kopen en eventueel een nieuwe PSU, wat toch snel weer 150 euro zal kosten. Dit zie ik minder zitten omdat we ook Netflix hebben en het nauwelijks zouden gebruiken.

Beste antwoord (via antino op 18-09-2020 16:44)

Anoniem: 472287

Daar krijg je nog wel ~100 euro voor, 150 kan ook wel met die SSD en 8GB.

Als je "op zoek" moet naar een manier om hem te gebruiken dan wordt het niks ben in bang - voor 150 koop je ook een miniPC die als mediacenter kan dienen, bijvoorbeeld. Die is dan nog een stuk energiezuiniger ook.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:02
NAS of server? Om maar even wat neer te gooien.
Denk dat ik het qua hardware dan niet aan zou laten staan, maar dus uit gooien wanneer niet in gebruik voor langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oude games spelen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57

Echt niet.

Gewoon niet.

Ik denk dat je het 2e hands best kwijt kan. Er zijn best kinderen die van hun gespaarde geld iets willen kopen waar ze fortnite op willen spelen, om maar wat te noemen.

En naast kinderen natuurlijk de hele groep mensen met een klein budget. Als alledaagse pc zal hij het prima doen, lijkt me?

[ Voor 27% gewijzigd door Echt niet. op 18-09-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 13:03
Vrij weinig imho. Misschien dat je er nog wat tientjes voor kunt krijgen op de tweedehands markt.
Als je een media center / pihole / NAS / server / router / VPN server etc wilt dan kun je beter nieuwe hardware kopen wat zuiniger is en sneller (en gelijk de goede hardware ondersteuning heeft voor sommige processen)

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Lekker bewaren voor als er een keer een vriend langskomt en je een leuke co-op game wilt spelen die al wat ouder/minder eisend is.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14

MsD

Je zou ook eens kunnen kijken of er mensen bij je in de buurt het niet zo breed hebben en wel graag een iets recenter computer willen hebben.

Ik heb ondertussen al zo veel mensen blij gemaakt met een core2duo....

Ja, je zou er vast wel een paar tientjes voor kunnen krijgen, maar je kan ook iemand helpen met een klein opstapje.

Verder is de V&A hier best geschikt om 'm kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:34
AZC in de buurt? Die kunnen er ook wel wat mee voor vluchtelingen kinderen.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Als server of tweede pc voor van alles..
@MsD een paar tientjes is overdreven. Dit is voor desktop / internet / office gebruik erg prettig en snel. Vooral ook met de SSD en 8GB ram.

...

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Daar krijg je nog wel ~100 euro voor, 150 kan ook wel met die SSD en 8GB.

Als je "op zoek" moet naar een manier om hem te gebruiken dan wordt het niks ben in bang - voor 150 koop je ook een miniPC die als mediacenter kan dienen, bijvoorbeeld. Die is dan nog een stuk energiezuiniger ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antino
Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb beslist om hem toch tweedehands te verkopen.
Als dat niet lukt zal ik hem aan iemand in de buurt weggeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:49
antino schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:46:
Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb beslist om hem toch tweedehands te verkopen.
Als dat niet lukt zal ik hem aan iemand in de buurt weggeven.
Onlangs was hier een topic waarbij alle hardware gedoneerd werden door Tweakers-forummers.
Is dit misschien een optie voor jou? Hem doneren aan een kind dat bvb naar het eerste middelbaar gaat waarbij de ouders niet de middelen hebben om een pc aan te kopen.

Ik denk dat deze wel nog enkele jaren zal meegaan om zijn huiswerk en lichte games op te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antino
Asterion schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:53:
[...]

Onlangs was hier een topic waarbij alle hardware gedoneerd werden door Tweakers-forummers.
Is dit misschien een optie voor jou? Hem doneren aan een kind dat bvb naar het eerste middelbaar gaat waarbij de ouders niet de middelen hebben om een pc aan te kopen.

Ik denk dat deze wel nog enkele jaren zal meegaan om zijn huiswerk en lichte games op te kunnen spelen.
Ik heb hem gisteren verkocht aan een vader die het voor zijn zoon heeft gekocht om Fortnite op te spelen. Ik heb wel nog een oude laptop en wat toetsenborden en muizen liggen die ik eventueel kan doneren. Kunnen ze daar iets mee?
Pagina: 1