Advies gevraagd, draadloze koptelefoon voor gebruik voor TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-06 13:25
Situatie is als volgt:

ik zoek een draadloze koptelefoon oplossing voor beluisteren van geluid tijdens tv kijken.

Toelichting / situatieschets:
De TV is een budget smart TV. Heeft meerdere HDMI en koptelefoon aansluiting. Echter geen bluetooth aansluiting.
Ik heb een goede draadloze JBL bluetooth koptelefoon aansluiting.
In de ideale situatie zou ik deze JBL koptelefoon aan de tv willen koppelen. Maar hoe? TV heeft geen bluetooth.

Andere optie, welke ik al heb geprobeerd:
Aanschaf draadloze koptelefoon set, met een zender. In mijn geval de Sony MDR-RF811RK , voor een nog acceptabel prijsje (60 euro), deze aangesloten op de koptelefoon aansluiting van de TV. Resultaat: veel ruis, dit is niet te doen. Andere optie zou nog kunnen zijn, een andere set (min of meer zelfde prijsklasse) (zo ja, wat wordt er aangeraden)?
Er zijn ook draadloze headsets van 200 euro of meer, dat is niet te bedoeling voor deze situatie.

Wat ik zoek:
een oplossing, er zijn (denk ik), 2 opties:
1) de al in bezit zijnde JBL bluetooth koptelefoon aan TV koppelen (zo ja: hoe?)
2) een andere draadloze headset incl. zender kopen, waar dan betere ervaringen mee zijn?

Het hoeft echt geen state-of-the-art topkwaliteit geluid te zijn, gewoon goed genoeg voor tv en films, maar niets speciaals verder.

Budget: zo'n maximaal 50 / 60 euro, liefst lager natuurlijk.

Wie kan mij van advies voorzien?

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Heb je al op BT zenders gezocht?
Genoeg te vinden voor je budget. Zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als je die Sony nog hebt, zou ik iig hem ook even bijvoorbeeld in je telefoon of laptop steken, om zeker te zijn dat het probleem die koptelefoon met zender is, en niet de 3.5mm output van je TV. Al zie ik dat de enige review op Tweakers ook klaagt over de ruis.

Voor bluetooth kan je een 3.5mm -> bluetooth adapter in de koptelefoon output van je TV stoppen, maar bluetooth is echt hit en mis qua latency, en je hebt goede kans dat je audio en beeld nooit in sync krijgt. Sennheiser heeft ook voor zulk soort toepassingen headsets, al hebben de goedkope in de pricewatch ook geen goede reviews. Dus dat is een beetje kwestie van pricewatch op radiogestuurd zetten voor verbinding, en reviews nalopen.

Als alternatief: Ik heb zelf een Arctis 7 gaming koptelefoon, die heeft prima geluid. Hij is bedoelt om via USB zijn geluid te krijgen, maar hij heeft een line input op zijn zender die je aan koptelefoon output van je TV kan doen. Dan heb je wel een 3.5mm male-male kabel nodig en een USB adapter (of een USB output van je TV gebruiken als voeding, als je TV die heeft). Ook heeft hij geen basisstation om op te laden, dat moet via een USB kabel.

Edit: Nevermind voor die laatste, die was sowieso wel hoger dan je budget, maar momenteel is die helemaal een stuk duurder geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 18-09-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Wat dacht je van een gewone ouderwetse draadloze hoofdtelefoon met zender?deze bijvoorbeeld.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier niet echt van toepassing doordat de TS geen BlueTooth in de TV heeft zitten maar als de TV die mogelijkheid wél heeft dan werkt 't vaak / meestal ook niet met hoofdtelefoons doordat die BLueTooth spullen in een TV vaak alléén als ontvanger werken en niet als zender.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Sowieso is BT niet geschikt voor deze toepassing. De latency is gewoon te groot. Als de TV het zou ondersteunen dan had hij het beeld nog kunnen vertragen (BT 5.0) maar met een externe zender is dat sowieso onmogelijk.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-06 13:25
Ok, tot dusver alle reacties gelezen en eigenlijk concludeer ik dat Bluetooth koppeling geen optie is (vanwege bluetooth latency).

@Sissors : de 3,5mm output van de TV is in orde. Heb er een andere koptelefoon (bedraad) op aangesloten en prima geluid mee. Als ik het goed begrijp werk je nu met een bedrade oplossing? (Arctis)? Bedraad is voor mij geen oplossing ik zoek draadloos.

@EMP : Ik heb (zoals reeds aangegeven in mijn start bericht), reeds een ouderwetse draadloze hoofdtelefoon geprobeerd, de Sony MDR-RF811RK , deze geeft echt veel ruis en is niet prettig om mee te luisteren.
Heb jij ervaringen met andere (betere) draadloze hoofdtelefoon sets (in min of meer dezelfde prijsklasse)?

Algemeen: ik heb reeds een bluetooth zendertje geprobeerd, zoiets als deze:
maar dat werkt dus niet want dat zijn receivers en je moet juist een zender hebben.

(maar dat zou dan nog niet werken, want lateny).

Er moet toch wel een redelijke goede oplossing te vinden zijn?? Ik bedoel dit is toch een vrij algemene situatie? Zit ik dan echt aan de hele dure sets (zoals deze ) vast??

edit: kom nu op Amazon een BT zend module tegen met verminderde latency. Zou dat iets zien?

[ Voor 12% gewijzigd door pastafan op 18-09-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 12:45
Ik zit met dezelfde vraag. Heb je de bt module van Amazon geprobeerd inmiddels?

Mijn setup is nu: laptop naast tv, Netflix op laptop via HDMI kabel naar tv en audio naar draadloze Sony xm2 koptelefoon. Dat werkt prima maar zoek naar een makkelijkere setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-06 02:19
ik ben tevreden over deze ,https://www.amazon.nl/ELEGIANT

koptelefoon en bt transm. gaan soms ook niet goed samen , mijn koptelef. en bt transm. gaan prima samen

[ Voor 30% gewijzigd door TIMBERWOLFS op 14-06-2021 05:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
ELEGIANT Bluetooth 5.1 Zichtbare zender voor tv, adapter + draadloze USB-ontvanger 2 in 1 HD-geluid met lage latentie AUX / RCA, dual link voor hoofdtelefoon Stereo-apparatuur Luidspreker Koptelefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
Pagina: 1