Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Administratieve taken, software-ontwikkeling, internetten en gamen in 1440p. Het is niet zozeer bedoeld voor nieuwe games. Mijn laatste desktop dateert inmiddels van 12 jaar geleden. Sinds ik veel meer thuis zit door het gekende virus, ben ik veel meer beginnen gamen. De games die ik vlot wil kunnen draaien in 1440p zijn vooral Doom 2016, Doom Eternal en GTA 5. Ik ben ook een casual gamer en hoef heus niet de hoogste FPS te halen, maar 60 FPS in 1440p zou natuurlijk heel nice zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum 1200 euro inclusief BTW. De assemblage ga ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het zal een volledig nieuw systeem worden. Alleen muis, toetsenbord en monitor worden opnieuw gebruikt. Ook mijn Windows 10 licentie zal ik opnieuw gebruiken voor dit systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had dit systeem in gedachten:
/f/image/6OboFKs6U7NmKTT3DPZkp9dv.png?f=fotoalbum_large)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vooral fan van Corsair en ASUS, zoals te zien is aan mijn bovenstaande samenstelling.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is een microATX-systeem. En ik hoop dat die met de bovenstaande samenstelling niet te luidruchtig wordt?
Ga je overklokken?
Neen, overklokken is absoluut niet de bedoeling.
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek vooral een "second opinion" van anderen die meer op de hoogte zijn van hardware dan ikzelf.
Is het wel een goed uitgebalanceerd systeem dat ik hier wil maken qua specificaties? Ik twijfel misschien om toch maar voor een goedkopere GTX 1660 Super 6 GB te gaan? Is het wel een slim idee om voor microATX te gaan met deze componenten? Zijn er nog nadelen aan microATX die ik over het hoofd zie?
Administratieve taken, software-ontwikkeling, internetten en gamen in 1440p. Het is niet zozeer bedoeld voor nieuwe games. Mijn laatste desktop dateert inmiddels van 12 jaar geleden. Sinds ik veel meer thuis zit door het gekende virus, ben ik veel meer beginnen gamen. De games die ik vlot wil kunnen draaien in 1440p zijn vooral Doom 2016, Doom Eternal en GTA 5. Ik ben ook een casual gamer en hoef heus niet de hoogste FPS te halen, maar 60 FPS in 1440p zou natuurlijk heel nice zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum 1200 euro inclusief BTW. De assemblage ga ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het zal een volledig nieuw systeem worden. Alleen muis, toetsenbord en monitor worden opnieuw gebruikt. Ook mijn Windows 10 licentie zal ik opnieuw gebruiken voor dit systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had dit systeem in gedachten:
/f/image/6OboFKs6U7NmKTT3DPZkp9dv.png?f=fotoalbum_large)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vooral fan van Corsair en ASUS, zoals te zien is aan mijn bovenstaande samenstelling.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is een microATX-systeem. En ik hoop dat die met de bovenstaande samenstelling niet te luidruchtig wordt?
Ga je overklokken?
Neen, overklokken is absoluut niet de bedoeling.
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek vooral een "second opinion" van anderen die meer op de hoogte zijn van hardware dan ikzelf.
MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage