Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik lever een product dat wereldwijd B2B wordt verkocht. Laten we het voor het gemak een boek noemen. Tot op heden is het bestelproces een handmatige aangelegenheid geweest. Klanten vullen op mijn Wordpress site een orderform in, ik maak handmatig een factuur met Acumulus (waarbij ik zelf bepaal of de factuur met of zonder BTW moet zijn) en wacht de bankoverschrijving af.

Ik zit nog niet eens zozeer met het handwerk, maar meer en meer internationale klanten klagen dat ik geen creditcardbetalingen kan accepteren. Nu werk ik al een jaartje of wat met TransferWise, zodat ik in elk geval gemakkelijker betalingen in GBP, USD en AUD kan ontvangen. Daar zit ook een "betaal met cc" optie in, maar die doet in feite een cash opname simuleren (non-disputable dus) wat niet elke cc accepteert.

Ik geloof dat ik nog niet helemaal klaar ben om me onder te dompelen in de wereld die WooCommerce heet, dus voor nu ben ik eigenlijk op zoek naar een oplossing waar ik een betaalverzoek kan maken, en dan gewoon de link opneem in de factuur, en waarmee de ontvanger via de link een cc betaling kan doen.

Mollie lijkt dat te kunnen, maar daar moet ik een zakelijke bankrekening voor hebben, en die heb ik (nog) niet.

Ik heb nu een Stripe account, maar daar kan ik alleen maar complete invoice mee uitsturen, en daar heb ik al een oplossing voor. Er zijn wel apps die met Stripe verbinden waarmee dat kan (zoals PayRequest) maar die willen ook weer een percentage van de betaling hebben.

Zie ik een gemakkelijke oplossing over het hoofd of moet ik toch maar iemand een e-commerce oplossing laten bouwen voor me?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:06
Als je al Wordpress gebruikt is de stap naar WooCommerce niet zo groot. Eigenlijk wijst alles voor zich. Stripe integreert prima met WooCommerce en hier hoef je eigenlijk geen handmatige stappen voor uit te voeren. Ik heb zelf een koppeling tussen WooCommerce en Moneybird voor de facturen, Moneybird haalt de betaalstatus automatisch op en ziet dat de factuur betaald is via Stripe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:06

Grannd

da Granndest

Waarom is Paypal geen optie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de koper dan nog steeds een PayPal account moet maken. Om nog maar te zwijgen over de problemen die je kan krijgen met PayPal's kopersbescherming.

Als het niet persee hoeft, absoluut niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 22:13
Je zou ook naar Shopify kunnen kijken. Eigenlijk bevat shopify alles wat je nodig zou kunnen hebben in een simpele webshop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:06

Grannd

da Granndest

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:29:
[...]

Omdat de koper dan nog steeds een PayPal account moet maken. Om nog maar te zwijgen over de problemen die je kan krijgen met PayPal's kopersbescherming.

Als het niet persee hoeft, absoluut niet doen.
Als je als verkoper een betaalverzoek stuurt kan de koper gewoon zonder account met CC betalen.
Ja als er een dispuut komt kan je worden genaaid, maar je loopt bij het accepteren van CC-betalingen sowieso meer risico (gestolen CC's bv.), dat er bij Paypal iets mis kan gaan vanwege kopersbescherming en een lastige koper maakt dat risico niet significant groter.

Het is een risicoafweging, en het is niet voor niets dat heel veel mensen gewoon zonder problemen Paypal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
En PayPal pakt ook tenminste 5% op de transactie. Stripe (en Mollie) "maar" iets van 3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
rusman schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:27:
Als je al Wordpress gebruikt is de stap naar WooCommerce niet zo groot. Eigenlijk wijst alles voor zich. Stripe integreert prima met WooCommerce en hier hoef je eigenlijk geen handmatige stappen voor uit te voeren. Ik heb zelf een koppeling tussen WooCommerce en Moneybird voor de facturen, Moneybird haalt de betaalstatus automatisch op en ziet dat de factuur betaald is via Stripe.
Een ander dingetje, is dat ik dus niet een boek verkoop, maar een (vrij dure) B2B oplossing, bestaande uit een product en aanvullende consultancy (via remote). Ik vind een webshop daar eigenlijk ook niet profi voor. En daarbij zijn de offertes vrijwel altijd maatwerk, dus ik wil eigenlijk niet eens dat mensen helemaal zelf de order kunnen maken en daarna gelijk kunnen betalen. Plus dat juist Europese bedrijven weer gewend zijn te werken met facturen, en die vinden het alleen maar irritant dat ze aan het eind van het orderproces ineens een pas moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt toch gewoon betalingen accepteren met Stripe? Een percentage van de betaling zul je ALTIJD afdragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:25:
Je kunt toch gewoon betalingen accepteren met Stripe? Een percentage van de betaling zul je ALTIJD afdragen
Ja, maar hoe kan ik dan makkelijk een betaallink genereren? Want volgens mij kan ik alleen maar een complete invoice opmaken, incl adres en BTW geneuzel, terwijl ik dat dus al met Acumulus doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Als je het over grote bedragen hebt (bijv een paar duizend euro) dan kan je toch beter een factuur laten betalen via een bank overschrijving? Veel CC's hebben een limiet en kunnen mogelijk die bedragen niet eens aan. Als je 3% over 5k moet betalen bij iedere factuur gaat het wel hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:02
Wij maken gebruik van Pay.nl
Hier kan je een betaallink maken (via de web interface) waarmee klanten via alle mogelijke betaalmethodes jou kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Moneybird facturen kunnen trouwens via CC betaald worden dmv een koppeling met Mollie. Op je factuur komt dat een betaallink/QR code voor klanten om te betalen. Zie https://www.moneybird.nl/...direct-betaald-via-ideal/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 10:56
Mollie is idd een vrij makkelijke, je kunt handmatig links maken voor je klanten en die door hun laten doormailen naar je klant. Je hoeft het niet te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:37

Basszje

Reisvaap!]

Stripe kan wel erg veel en de API is echt open en uitgebreid. Als iets niet kan, ligt het daar eerder aan je software.

Er is op WordPress meer dan WooCommerce alleen (Easy Digital Downloads bv ). Persoonlijk vind ik WooCommerce een draak maar is wel uitgebreid. Als je niet heel veel nodig hebt zijn er wellicht simpelere oplossingen.

Als tip geef ik mee om een overzicht op te zetten van je hele bestelproces, kijken welke opties je hebt qua software / payment provider en wat je nodig hebt.

WooCommerce en veel andere verkoopsoftware werkt met allerhande plugins waar ook weer jaarlijks een licentie voor nodig is en dat loopt op. Zelfde geldt voor de payment gateways. De een lijkt goedkoper dan de ander, maar dat ligt vaak ook aan volumes, afzetgebied etc.

Het kan zomaar zijn dat je goedkoper uit bent met een externe plugin shop ala shopify als ze alles kunnen regelen ( geen idee van ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
SeatRider schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:17:
En PayPal pakt ook tenminste 5% op de transactie. Stripe (en Mollie) "maar" iets van 3%.
3,4% plus €0,35. Als dat tenminste 5% is, is je product nogal goedkoper dan je stelt :+.

Omrekenkosten kunnen wel iets zijn om rekening mee te houden - als je dat via PayPal doet kost het wel de hoofdprijs. Nou is dat volgens mij met Stripe etc. ook wel een beetje zo, dus ik vermoed dat je daar al (via je bank oid) iets anders op gevonden hebt?

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
rusman schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:59:
Als je het over grote bedragen hebt (bijv een paar duizend euro) dan kan je toch beter een factuur laten betalen via een bank overschrijving? Veel CC's hebben een limiet en kunnen mogelijk die bedragen niet eens aan. Als je 3% over 5k moet betalen bij iedere factuur gaat het wel hard.
Dat was ook mijn gedachte, maar met name Amerikaanse klanten vinden een bankoverschrijving maar raar. Binnen Europa gaat dat echter meestal prima.

Ik heb nu de ene klant die dwarsligt een betaling via PayPal laten doen, en daar zijn nu alle alarmbellen afgegaan, dus dat bedrag staat nu 24 uur in quarantaine - pending fraudeonderzoek.

Dus eigenlijk, voor 75% (EU) van de klanten is een bankoverschrijving prima, 20% (US/AU) had liever een CC gebruikt, maar krijgt een bankoverschrijving er administratief ook wel door, en voor de laatste 5% is een bankoverschrijving echt not-done en voor die kleine groep zou ik dus een ad-hoc oplossing willen hebben om toch, via een betaallinkje, een cc te kunnen accepteren. En dus niet standaard mijn hele salesfunnel door WooCommerce duwen.

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
markisoke schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:02:
Wij maken gebruik van Pay.nl
Hier kan je een betaallink maken (via de web interface) waarmee klanten via alle mogelijke betaalmethodes jou kunnen betalen.
Die had ik al gezien, maar mijn product valt in de categorie waarvoor ik een business abo nodig heb. Vind 50 per maand betalen om 1 of 2x een cc te kunnen accepteren echt belachelijk.

Nouja, eind dit jaar gaat de eenmanszaak over naar een BV, dan heb ik dus wel een zakelijke rekening, en dan kan ik dus gewoon Mollie gebruiken. Dan nu nog maar even de tanden op elkaar.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gotech86 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:30:
Je zou ook naar Shopify kunnen kijken. Eigenlijk bevat shopify alles wat je nodig zou kunnen hebben in een simpele webshop.
Klopt, maar in deze tijd wordt je gelijk gezien als een dropshipper met een Shopify webshop, althans, ik doe dubbel zoveel onderzoek als iemand Shopify gebruikt. (zouden er meer moeten doen...)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 20:20
Hou er rekening mee dat een creditcard betaling jou sowieso geld kost.
Minstens 4%, aan het card scheme, interchange fees en kosten die je betaalprovider (zoals Stripe of Mollie) rekent.
En die kosten mag je niet doorberekenen; de prijs moet hetzelfde zijn voor iemand de met creditcard betaald als voor iemand die anders betaald.

Hou ook sterk rekening met chargebacks. De card schemes gaan prat op bescherming van kaarthouders

[ Voor 49% gewijzigd door frickY op 19-09-2020 09:43 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:15
SeatRider schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:47:
[...]

Nouja, eind dit jaar gaat de eenmanszaak over naar een BV, dan heb ik dus wel een zakelijke rekening, en dan kan ik dus gewoon Mollie gebruiken. Dan nu nog maar even de tanden op elkaar.
Als eenmanszaak / ZZP'er kun je toch gewoon een zakelijke bankrekening openen?

Waarom doe je dat niet gewoon als het je problemen oplost?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Ehhh als ondernemer geen eigen zakelijke rekening... ben je wel een ondernemer of is het een uit de hand gelopen hobby?

Als je een kvk hebt heb je voor 6 euro per maand een rekening bij knab en kun je gelijk je financieen veel beter scheiden. Met die kan rekening kun je mollie aanvragen en dus betaallinks sturen.

Wel even goed inrichten in acumulus want mollie werkt nogal apart met betrekking tot kosten en uitbetalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ja gaat ook gebeuren, de eenmanszaak gaat dit kwartaal over naar een BV, dan komen er ook zakelijke rekeningen.

Het is inderdaad een beetje een uit de hand gelopen hobby, om het maar even oneerbiedig zo te noemen. 7 jaar geleden bij de KvK ingeschreven omdat ik toen 1 freelance klusje had, toen vond ik het niet de moeite om daarvoor ook een tweede bankrekening te openen. 4 jaar geleden een tweede klusje, 3 jaar geleden ontslag genomen omdat ik een ideetje had, en dat loopt nu een beetje met me weg :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:01:3 jaar geleden ontslag genomen omdat ik een ideetje had, en dat loopt nu een beetje met me weg :).
Succes in ieder geval. Altijd respect voor mensen die dat aandurven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:04

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

SeatRider schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:01:
Ja gaat ook gebeuren, de eenmanszaak gaat dit kwartaal over naar een BV, dan komen er ook zakelijke rekeningen.

Het is inderdaad een beetje een uit de hand gelopen hobby, om het maar even oneerbiedig zo te noemen. 7 jaar geleden bij de KvK ingeschreven omdat ik toen 1 freelance klusje had, toen vond ik het niet de moeite om daarvoor ook een tweede bankrekening te openen. 4 jaar geleden een tweede klusje, 3 jaar geleden ontslag genomen omdat ik een ideetje had, en dat loopt nu een beetje met me weg :).
Dan is dat ook het moment om soms wél even directeurtje te spelen en het minder als hobby te gaan zien! Dat is misschien eng, maar natuurlijk een mooie stap voor jezelf als bewijs dat het goed gaat :)
Even ter vergelijking; ik werk fulltime en doe soms wat werk ernaast (gaat echt om peanuts uiteindelijk). Maar ik heb gewoon een kvk + zakelijke rekening én een accountant. Als je nu een B.V. start dan verwacht ik eigenlijk dat je echt wel boven de 120k aan omzet p/j zit. Want een hoog risico zie ik zo niet terug komen perse.
Met die aannames ben ik van mening dat je je meer bezig moet houden met het runnen van je business en niet;
- Zelf hannessen met WP
- Geen webshop hebben
- Handmatig bestellingen verwerken
- Handmatig facturen opvoeren
- Handmatig betalingen checken
maar die willen ook weer een percentage van de betaling hebben.
Ja, je ziet dit als iets negatiefs.
Echter bereken nu eens uit hoeveel tijd alles kost en vertaal dit naar je eigen uurloon. Alle administratie, overhead, handmatig werk, uitzoekwerk. Aannames natuurlijk, maar netto levert dit geen saus op voor je bedrijf. Zeker niet als je die tijd zou kunnen besteden aan nieuwe leads, etc. Dus je moet/mag het eigenlijk zo zien dat zo'n percentage gewoon een (goedkope) inhuurkracht is waardoor je verder kan groeien.
moet ik toch maar iemand een e-commerce oplossing laten bouwen voor me?
Wees er dan bewust van dat een goede oplossing veel, maar dan ook veel centjes kost. Ik denk dat er tussenstappen zijn zoals iets als Shopify. Van plain WP naar zo'n oplossing is dan al een grote stap waarin je efficienter kan worden en als bedrijf verder kan groeien.

Uiteindelijk onderaan de streep zul je investeringen moeten maken. Zo'n percentage afdragen is iets wat je als persoon als vervelend mag ervaren maar als ondernemer juist mag ontarmen ter ontzorging. Het geeft ook weer hoe ver je staat. Als zo'n afdracht de financiele gezondheid in het geding brengt, dan zit er met alle respect ergens anders nog niet helemaal snor (winst %, etc).

Succes in elk geval, leuk om te zien dat je die stappen hebt kunnen maken en verder kan groeien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
iceheart schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:00:
[...]

3,4% plus €0,35. Als dat tenminste 5% is, is je product nogal goedkoper dan je stelt :+.
Sowieso moet je je niet blindstaren op de kosten. Als een klant wegloopt omdat hij niet met XYZ kan betalen is dat doorgaans duurder dan een paar procent meer afdragen. Ik gebruik zo'n 40% van mijn marge voor klantacquisitie. Daar zit reclame en promotie in, maar ik reken dit soort dingen daar ook onder.)

Wat PayPal betreft, die 3.4% gaat vanzelf omlaag als je wat meer omzet: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/merchant-fees Bovendien kun je, net als bij Stripe, ook zelf onderhandelen zodra je wat meer omzet.

Overigens geef ik zelf ook de voorkeur aan Stripe, simpelweg omdat ik het Dashboard en de API's veel prettiger vind werken. Maar het is echt niet zo dat PayPal zichzelf uit de markt prijst.

Het is vooral de insteek: PayPal begint hoog en zakt bij goede cijfers. Stripe begint laag maar straft je als je er een potje van maakt. (bv: bij veel chargebacks een verplichte chargeback protection a 0.4%, etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 21:21
Douweegbertje schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:29:
[...]

Dan is dat ook het moment om soms wél even directeurtje te spelen en het minder als hobby te gaan zien! Dat is misschien eng, maar natuurlijk een mooie stap voor jezelf als bewijs dat het goed gaat :)
Even ter vergelijking; ik werk fulltime en doe soms wat werk ernaast (gaat echt om peanuts uiteindelijk). Maar ik heb gewoon een kvk + zakelijke rekening én een accountant. Als je nu een B.V. start dan verwacht ik eigenlijk dat je echt wel boven de 120k aan omzet p/j zit. Want een hoog risico zie ik zo niet terug komen perse.
Met die aannames ben ik van mening dat je je meer bezig moet houden met het runnen van je business en niet;
- Zelf hannessen met WP
- Geen webshop hebben
- Handmatig bestellingen verwerken
- Handmatig facturen opvoeren
- Handmatig betalingen checken
Je generaliseerd hier wel heel snel. Als je het van (order-)volume moet hebben, schaalt handmatig dingen doen inderdaad niet en zal je een betere oplossing moeten vinden. Echter, als je grote opdrachten voor een beperkt aantal klanten doet en er een beetje handig/gestructureerd mee bent, kan je dit in vrij weinig tijd zelf doen, en dat is vaak een stuk goedkoper dan het uitbesteden (ook als je je uurloon meerekent, de andere partij pakt immers ook marge). Bovendien, een webshop gaat helemaal niet werken als je maatwerk levert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:04

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

hostname schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:15:
[...]

Je generaliseerd hier wel heel snel. Als je het van (order-)volume moet hebben, schaalt handmatig dingen doen inderdaad niet en zal je een betere oplossing moeten vinden. Echter, als je grote opdrachten voor een beperkt aantal klanten doet en er een beetje handig/gestructureerd mee bent, kan je dit in vrij weinig tijd zelf doen, en dat is vaak een stuk goedkoper dan het uitbesteden (ook als je je uurloon meerekent, de andere partij pakt immers ook marge). Bovendien, een webshop gaat helemaal niet werken als je maatwerk levert ;)
Dat is natuurlijk prima om te vinden alleen mijn redenatie is dat je moet kijken naar wat je core business is. Alles waar je tijd aan besteed wat daar niet direct mee te maken heeft is eigenlijk puur verlies. Dus ja in zekere zin generaliseer ik bewust, want zo werkt ondernemen eigenlijk. Althans dat is mijn mening/ervaring :+

TS is niet zijn bedrijf gestart omdat hij/zij nu zo goed is in handmatig facturen sturen. Dat is zijn webshop/dienst. Mijn ervaring is ook grotendeels gebaseerd op de ruime ervaring die ik doe met het helpen van bedrijven in de IT. Onderaan de streep merkt dat je uiteindelijk eerder 80% bezig bent met 'change' binnen een organisatie. Zeker bij bedrijven die ooit op dezelfde manier als TS zijn begonnen waarbij je ziet dat de 'directeur' met van alles bezig is, behalve het leiden van zijn bedrijf en focussen waar hij/zij nu echt goed in is.

Van alles uit handen geven is een 'enge' stap maar IMO wel één die heel noodzakelijk gaat zijn op een gegeven moment. Ik wil niet zeggen dat je niets zelf meer moet gaan doen. Zeker in het begin kan het waardevoller zijn om dan zelf maar even door te beunen t.b.v. kostendrukken. Echter dat is iets wat je niet kan/wilt volhouden.

Uiteindelijk ben ik ook maar een random iemand op een forum. Ik ben van mening dat het logisch/goed advies is voor TS maar ik wil zeker ook niet beweren dat dit nu dé juist manier is voor TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:07
SeatRider schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:21:
[...]

Een ander dingetje, is dat ik dus niet een boek verkoop, maar een (vrij dure) B2B oplossing, bestaande uit een product en aanvullende consultancy (via remote). Ik vind een webshop daar eigenlijk ook niet profi voor. En daarbij zijn de offertes vrijwel altijd maatwerk, dus ik wil eigenlijk niet eens dat mensen helemaal zelf de order kunnen maken en daarna gelijk kunnen betalen. Plus dat juist Europese bedrijven weer gewend zijn te werken met facturen, en die vinden het alleen maar irritant dat ze aan het eind van het orderproces ineens een pas moeten trekken.
Zeg dat dan en niet dat je een 'boek' verkoopt, dan krijg je betere adviezen. Als je nu een zakelijke rekening opent (ik vind een persoonlijke rekening voor B2B consultancy eigenlijk ook niet profi) dan kun je vervolgens een account bij Mollie openen en ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Josk79 schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:05:
[...]

Zeg dat dan en niet dat je een 'boek' verkoopt, dan krijg je betere adviezen.
Het is domweg het beste te vergelijken met een boek. Ik verkoop content. Het is alleen prijzige content :).
Als je nu een zakelijke rekening opent (ik vind een persoonlijke rekening voor B2B consultancy eigenlijk ook niet profi) dan kun je vervolgens een account bij Mollie openen en ben je klaar.
Ik heb nu al twee keer gezegd dat dat gaat gebeuren, maar later dit jaar, anders moet ik het 2x doen (1x op de eenmanszaak, en dan over 2 maanden nog een keer op de BV).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:15
SeatRider schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:19:
[...]

Ik heb nu al twee keer gezegd dat dat gaat gebeuren, maar later dit jaar, anders moet ik het 2x doen (1x op de eenmanszaak, en dan over 2 maanden nog een keer op de BV).
Maar dan is je vraag toch opgelost? Alleen pas over een paar maanden. Moet die 5% van je klanten nog even geduld hebben...

Je gaat natuurlijk niet 2x een oplossing voor creditcardbetalingen implementeren, 1x nu, en dan over 2 maanden de oplossing die je eigenlijk wilt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Xander schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:30:
[...]

Maar dan is je vraag toch opgelost? Alleen pas over een paar maanden. Moet die 5% van je klanten nog even geduld hebben...

Je gaat natuurlijk niet 2x een oplossing voor creditcardbetalingen implementeren, 1x nu, en dan over 2 maanden de oplossing die je eigenlijk wilt...
Vandaar mijn vraag voor een no-code oplossing. Als ik ergens een betaalverzoek-voor-creditcard kan aanmaken, dan kan ik dat zonder problemen in mijn huidige "systeem" inpassen :+. De mooie oplossing komt dan over een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bij de Rabobank kan je een CC betaalverzoek aanmaken, maar ik weet niet of je bij die bank zit.

Met linkpay.nl ook, maar dan moet je weer een extra account aanmaken bij die site. De werkelijke betaling verloopt via Mollie, maar dat regelt Linkpay.

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 20-09-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08
Ik ken redelijk veel mensen die content verkopen online. Veel van hen gebruiken Gumroad.com om dit te doen. Je kan een pagina maken voor je product waarna de kopers daar het product kunnen kopen via Credit card of Paypal. Zij handelen alles af en jij krijgt eens in de zoveel tijd een factuur met de uitbetaling. BTW en alles handelen zij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:07
SeatRider schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:19:
[...]

Als je nu een rekening opent kun je die straks toch prima voor je bv gebruiken? En anders wacht je lekker die 2 maanden af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 21:21
Josk79 schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:20:
[...]

Als je nu een rekening opent kun je die straks toch prima voor je bv gebruiken? En anders wacht je lekker die 2 maanden af.
Rekeningen staan op naam, en eentje op naam van de BV openen is niet mogelijk voordat die BV is opgericht. De tenaamstelling van een rekening veranderen is een rampzalig proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Blokker_1999

Full steam ahead

rusman schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:59:
Veel CC's hebben een limiet en kunnen mogelijk die bedragen niet eens aan. Als je 3% over 5k moet betalen bij iedere factuur gaat het wel hard.
Als gewone consument zal je CC inderdaad een relatief kleine limiet hebben. Aan de kaart is uiteindelijk een consumentenkrediet gekoppeld en de hoogte van dat krediet (en dus de limiet van de kaart) is afhankelijk van wat de kredietverstrekker aanvaardbaar vindt.

Bij bedrijven kan dat bedrag natuurlijk aanzienlijk hoger liggen. Zo hebben wij hier op kantoor een kaart zonder limiet. En ja, voor zover mij bekend, zijn daar al bedragen van 6 cijfers voor de komma mee betaald. Maar ook particulier kan het. Als je maar geld genoeg hebt. Beste voorbeeldje is denk ik de AmEx Black Card.

En als je 3% over al je facturen zou moeten afdragen, dan neem je dat gewoon mee in je marge. Als je weet dat niet Europeanen liever met CC betalen, dan verhoog je de kost voor hen een beetje om die CC kost af te dekken.
SeatRider schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:42:
[...]

Dat was ook mijn gedachte, maar met name Amerikaanse klanten vinden een bankoverschrijving maar raar. Binnen Europa gaat dat echter meestal prima.

Ik heb nu de ene klant die dwarsligt een betaling via PayPal laten doen, en daar zijn nu alle alarmbellen afgegaan, dus dat bedrag staat nu 24 uur in quarantaine - pending fraudeonderzoek.
Een wire transfer is inderdaad ouderwets voor vele Amerikanen. Dat PP de som blokkeerd is ook niet abnormaal. Kan zijn dat ze bijkomende identificatie vragen als je account nog nooit volledig geverifieerd is. Dat is afhankelijk van bepaalde limieten. Heb zelf een PP account waar door de jaren heen voor een hobbyproject tienduizenden euro zijn gegaan (ik hoop echt dat de belastingdienst daar nooit moeilijk over gaat komen doen, zie zelf geen cent van dat geld) en in de beginjaren is die rekening regelmatig geblokkeerd geweest waarna ik mij telkens moest legitimeren. Kopie van identiteitskaart, kopie van rekeningen om te bewijzen dat ik ben wie ik zeg dat ik ben, ...

[ Voor 5% gewijzigd door Blokker_1999 op 21-09-2020 08:10 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1