[Bitwarden] Invalid master password na lock

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28
Ik gebruik Bitwarden_rs op een docker container als password manager, dit heeft altijd prima gewerkt. Echter nu heb ik een nieuwe laptop en ik heb de plugin geinstalleerd. Na de eerste inlog wordt mijn Yubikey gevraagd en daarna zie ik ook mijn data. Echter als de vault gelocked is kan ik er daarna niet meer in en krijg ik de melding "Invalid master password" terwijl dit hetzelfde is als waar ik initieel mee inlog.

Bitwarden_rs, maand geleden geupdate naar nieuwste release, geen idee of er inmiddels nieuwere zijn maar het werkte voorheen hier mee wel altijd. Heb zowel de firefox plugin als de de Chrome (Brave) plugin geprobeerd maar hebben hetzelfde issue. De linux desktop applicatie doet hetzelfde. Als ik Bitwarden in de browser open dan unlocked hij wel na het locken.

Heb de docker container al opnieuw opgestart maar helaas geen resultaat. Iemand bekend met dit probleem?

Ik kwam online niet heel veel tegen buiten daadwerkelijke issues met het wachtwoord dat deze het helemaal niet deed en dat lijkt hier niet van toepassing omdat de initiele inlog wel werkt.

Laptop draait Kubuntu 20.04.1, heb nu geen andere laptop bij me om het daar nog eens op te proberen maar eergister ging het op mijn Windows laptop nog prima. Heb wel een Windows VM op de laptop draaien en in de chrome based Edge met de bitwarden plugin werkt het dan ook niet goed.

[edit]
Voor de volledigheid mijn master password maar eens gewijzigd (inclusief encryption key) maar het gedrag blijft dan hetzelfde.

[edit20]
Zie het volgende in de releasenotes van 6 augustus staan: Fixed issue unlocking vault in the desktop client.

Denk dat ik hem net daarvoor heb geüpdatet dus dat dit wellicht een fix kan zijn. Zo even updaten.

-> En dat was het dus!

[ Voor 19% gewijzigd door Shinji op 18-09-2020 09:55 ]