Wij hebben kort geleden een nieuwbouwhuis gekocht. We beginnen deze maand met betalen. De hypotheekadviseur heeft verteld dat je niet direct de volledige hypotheek gaat betalen. Echter blijkt nu dat de eerste maand rond de 650 is en wij de volgende maand direct naar de volledige maandlasten van 1700 gaan. Wij vragen ons af of dit nou klopt. Heeft iemand hier ervaring mee en kan die ons hier meer over vertellen?
Svp volgende keer een TR indienen. Ik zou even met je hypotheekverstrekker/hypotheekadviseur bellen.
[ Voor 31% gewijzigd door Ardana op 18-09-2020 08:56 ]
Sowieso schrijf je zo!
Svp volgende keer een TR indienen.
[ Voor 126% gewijzigd door Ardana op 18-09-2020 08:56 ]
Je betaalt hypotheeklasten naar rato van hoeveel geld er 'verbruikt' is. Bij veel nieuwbouw ben je net de eerste stap, het aankopen van de grond, al ongeveer op de helft van je budget. De termijnen die de aannemer vervolgens rekent kunnen in eerste instantie ook best snel gaan.Bien91 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:58:
Wij hebben kort geleden een nieuwbouwhuis gekocht. We beginnen deze maand met betalen. De hypotheekadviseur heeft verteld dat je niet direct de volledige hypotheek gaat betalen. Echter blijkt nu dat de eerste maand rond de 650 is en wij de volgende maand direct naar de volledige maandlasten van 1700 gaan. Wij vragen ons af of dit nou klopt. Heeft iemand hier ervaring mee en kan die ons hier meer over vertellen?
Als je al een andere woning hebt en de nieuwe woning deels met overwaarde koopt, dan moet dat deel in eerste instantie ook worden geleend (overbruggingshypotheek). Tot je oude woning verkocht is. Met die overbruggingshypotheek erbij kun je zelfs een tijdje met hogere lasten zitten dan wat je definitieve hypotheeklasten na de verhuizing worden.
Svp volgende keer een TR indienen.
[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 18-09-2020 08:56 ]
Ik heb ie topic afgesplitst naar een nieuw topic, kicken van zo’n oud topic met een andere vraag is niet de bedoeling. Als je een andere titel wil, wil je me dan even een DM sturen?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
er zijn hypotheken die de rente toch volledig innen, en vervolgens het gedeelte wat niet gebruikt is in het bouwdepot stoppen.
Dit moet je kunnen lezen in de kleine lettertjes, of de adviseur vragen.
Dit moet je kunnen lezen in de kleine lettertjes, of de adviseur vragen.
Tijd van werken, tijd van rusten
Bij ons (NN) staat al sinds het begin het volledig bedrag als bruto hypotheeklast in de app en website, effectief wordt er echter elke maand een stuk minder afgeschreven omdat er dan verrekend wordt wat exact de rente opbrengst van het depot is. Waar zie je exact dat je dit moet gaan betalen? Als het op een incasso staat dan is het niet goed lijkt me, gaat het om het bruto bedrag dan zal dit zeer waarschijnlijk nog verrekend worden bij de echte betaling.
Maar zoals hierboven al gemeld, gewoon bellen met je adviseur
Maar zoals hierboven al gemeld, gewoon bellen met je adviseur
Pagina: 1