Xbox X: series lage input lag?

Pagina: 1
Acties:
  • 765 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart70
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09 00:35
Hi Tweakers!

Ik twijfel of ik een xbox x series of nieuwe pc wil kopen. Weten jullie hoe laag de input lag is van de xbox x series ten opzichte van PC?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Onder andere: MAX3400 in "[XSX/PC] Forza Motorsport" is er iets over "berekend".

Echter, "input" is een heeeel algemeen iets. Waar ben je naar op zoek? Want de allerhoogste input-lag zit tussen stoel & keyboard namelijk jouw reaktiesnelheid tussen wat je ziet en weer moet gaan doen qua input.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart70
@MAX3400 ik had een filmpje gezien van de huidige xbox one en pc en daar werd verteld dat het bijna unplayable was op xbox one, omdat die zo traag reageert door de input lag. Beide speelde die op controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart70
@MAX3400 nu zag ik dat xbox series een lagere input lag heeft. Nu wil ik weten of dat klopt en of je daar dan ook een hdmi 2.1 monitor voor nodig hebt en in hoeverre dit vergelijkbaar is met PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

lennart70 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:44:
@MAX3400 ik had een filmpje gezien van de huidige xbox one en pc en daar werd verteld dat het bijna unplayable was op xbox one, omdat die zo traag reageert door de input lag. Beide speelde die op controller.
Wat? Welk filmpje? Iemand zegt maar wat?
lennart70 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:48:
@MAX3400 nu zag ik dat xbox series een lagere input lag heeft. Nu wil ik weten of dat klopt en of je daar dan ook een hdmi 2.1 monitor voor nodig hebt en in hoeverre dit vergelijkbaar is met PC
reviews: PlayStation 5 vs. Xbox Series X en S - De strijd om de consolegamer ... ?

Echter, en misschien vraag / lees jij en ik langs elkaar heen maar input lag wordt "vaak" geweten aan de kwaliteit en refresh van een scherm. Maar input-lag, en je linkt al naar een artikel wat ik dus eerder linkte en heb uitgelegd in dat andere topic: er is meer dan alleen paneel-kwaliteit waar Microsoft nu dus over "hyped" dat er minder lag is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik denk dat je gelijk hebt ;)

Ik vermoed dat hij bedoeld: controller input naar xbox. (Je kunt de controller ook bedraad aansluiten dan werkt hij niet draadloos meer)

Deze is wel grappig voor voor de input lag van jezelf :)

https://humanbenchmark.com/tests/reactiontime/

[ Voor 34% gewijzigd door LuisjeNL op 18-09-2020 09:39 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Wom

lennart70 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:44:
Was dat geen filmpje tussen xCloud (de cloud gamedienst van MS) en Stadia oid bijvoorbeeld? Want met xCloud kun je bij een slechte connectie wel wat lag hebben. Op de console is dat, naar wat ik weet, eigenlijk nooit een probleem geweest.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart70
@MAX3400 @LuisjeNL @Wom het gaat om dit filmpje van itsjerian guys

YouTube: What I Wish I Knew Before Switching From Console To PC! - Fortnite B...

Hoor graag jullie meningen:D alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

lennart70 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:59:

Hoor graag jullie meningen:D alvast bedankt voor jullie hulp
Welke mening? Ik durf er gewoon geld op te zetten dat een PS4 op een "rotte TV" natuurlijk meer lag veroorzaakt dan een beetje PC van 800 Euro met een monitor die meer dan 60Hz refresh heeft.

Er staat zelfs in de omschrijving: Playing Fortnite on higher frames and a higher refresh monitor on PC has made a huge difference.

Dus... En nu? Volgens mij zijn de artikelen / posts waar ik je vandaag naar verwezen heb, de enige aanknoping die je moet gaan lezen.

En met enige nuance: als je meer dan 144fps gaat verwachten op een console, dan kan je dat de komende 6 jaar vergeten.

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 18-09-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Wat @MAX3400 hierboven zegt.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart70
@MAX3400 @LuisjeNL thanks!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 18:33

BM

Moderator Spielerij
@lennart70 Eventuele andere vragen hierover mogen in het algemene XSS/XSX topic :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.