SSD vervangen MacBook Pro 13 inch early 2015

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-04 11:38
Ik heb 2x MacBook Pro's (MacBook Pro 13 inch early 2015) waarvan ik de SSD wil vervangen. Nu is het 128GB en dat is te weinig geworden. Ik wil gaan voor 250 tot 500GB afhankelijk van de prijs. Het is voor de kids en die hebben nu net te weinig ruimte op beide machines.

Beetje online gekeken maar geen uitsluitsel gekregen over welke SSD ik moet kiezen. Is er hier iemand die de juiste SSD kan aanraden of ervaring heeft met een SSD die het goed doet?

Moet ik een adapter erbij kopen omdat Mac toen een variant van de aansluiting had?

Openmaken en installeren heb ik op ifixit bekeken en dat durf ik aan.

Ik hoor graag van lot genoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02
Als ik me niet vergis zitten er speciale ssd’s in de mbp’s van 2015. Dit staat als het goed is ook bij ifixit beschreven.

Standaard ssd’s gaan dus niet werken.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-04 11:38
Maar met dit kan het wel

Adapter voor SSD

Iemand ervaring ermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb deze handleiding gevolgd, werkt erg goed.. heb nu een SSD erin zitten van 500 GB.
http://www.coupleintech.com/samsung-970-evo-ssd-macbook-pro/

Er staan verschillende handleidingen online, blijkt dat er een aantal SSD’s zijn waarvan je de firmware moet updaten voordat ie goed werkt. Iets met sluimerstand wat niet helemaal perfect werkt. Voor de rest ben ik erg tevreden. Heb zijn MB Pro late 2013 13 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 13:19

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb zelf een Mid-2014 waarvan ik de SSD met een adapter vervangen heb.
Heb er een Intel SSD inzitten, ik weet niet precies meer welke. Helaas is bij mijn macbook de batterijduur van 8 naar 4 uur gegaan en de deep-standby functie werkt niet meer. Nu had ik dit er wel voor over omdat je aan 128GB ook niks hebt.

Maar je kan niet zomaar elke SSD erin stoppen, sommige werken niet of hebben een hoog energie verbruik.

Hier staat mega veel info over wat het meest effcient is en het beste werkt:
https://forums.macrumors....-ssd-to-m-2-nvme.2034976/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 09:27
Zelf heb ik de ssd's vervangen van mijn 2011 macbook air 11 inch en van mijn late 2013 macbook pro 15 inch
De air is van 128 naar 500 gegaan.
De pro van 1TB naar 2TB.

Ik heb besteld op Aliexpress: snel geleverd en het werkt goed en snel (ze zijn 30% sneller dan de oude ssd's).
Even goed kijken naar het Apple modelnummer (A-XXXX) en vergeet er geen externe ssd-case bij te kopen: is handig voor het overzetten van de data.
Ben je voor een paar tientjes klaar!

https://macssd.nl.aliexpr....100008.18.50057531rvvNyX

Ik kocht bij Shenzhen SSD Store: snelle reactie op mijn vragen (het lukte mij eerst niet de SSD in de Pro aan de praat te krijgen. Ik zat nog op Sierra en de nieuwe ssd had minimaal High Sierra nodig. Na update werkte het prima!)
Pagina: 1