karmakeizers bij corona

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het noodzakelijk dat corona / coronavirus als karma wordt gerekend? Er zijn geen experts op Tweakers en dit kan ongewild mensen op het verkeerde been brengen. En met experts, iemand die geverifieerd is dat dit het vakgebied is waar diegene actief in werkzaam is etc...

Daarnaast is het natuurlijk ook COVID19, de corona-app snap ik dan nog wel, die is zo genoemd in de volksmond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/My5I32g6wEGDKD90ftFxojGLI0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZEPTpKPQQxnArE05Y8lShiQg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Is het noodzakelijk dat corona / coronavirus als karma wordt gerekend?
Tags kunnen via diverse routes ontstaan, aangemaakt door onze beheerders en aangedragen door gebruikers.

Voor alle tags, merken, series, etc wordt automatisch karma berekend.

Dat kunnen we uitzetten voor specifieke situaties. Dit is waarschijnlijk wel een goed voorbeeld van zo'n situatie. Maar daar moet dus expliciet een handeling voor verricht worden, voor het berekenen ervan juist niet.

Antwoord op je vraag is dus: Nee, het is vast niet noodzakelijk. Maar er zal in dit geval domweg nog niemand aan gedacht hebben of deze tag wellicht uit moet.
Er zijn geen experts op Tweakers en dit kan ongewild mensen op het verkeerde been brengen. En met experts, iemand die geverifieerd is dat dit het vakgebied is waar diegene actief in werkzaam is etc...
Dat geldt natuurlijk voor al die badges... maar er zijn er wellicht wel een paar - zoals deze - waar dat wat erger is dan bij anderen.
Daarnaast is het natuurlijk ook COVID19, de corona-app snap ik dan nog wel, die is zo genoemd in de volksmond.
Tsja, dat is een beetje een zinloze opmerking. Aangezien het in het nieuws en de volksmond toch echt ook corona(virus) heet, is deze tagnaam veel logischer.
Kijk bijvoorbeeld maar hoevaak op de homepage van de Volkskrant of NOS.nl Corona vs Covid voorkomt... Dat het een zelfversterkend geheel is, is ondertussen een gepasseerd station.

In de rest van de wereld is 'covid' zonder 19 blijkbaar hip (dus ook fout ;) ), maar verder gebruikt men hier in Nederland en Vlaanderen toch vooral 'corona' (aannemende dat Google Trends een goede indicatie ervan geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@ACM ik zit lang genoeg hier om te begrijpen waar de tags vandaan komen, nergens stel ik ook dat dit express is gedaan, ik open dit topic juist om even een check te starten, lijkt mij niet meer dan fair, admins via DM benaderen kan ook, maar liever niet toch :-)

Het een zinloze opmerking noemen is natuurlijk niet zo professioneel, maar je hebt wel een punt dat Corona ondertussen, net zoals COVID een goede omschrijving is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

crisp

Devver

Pixelated

Overigens pretenderen de batches volgens mij ook niet dat iemand 'expert' is. Je verdient karma door actief bij te dragen aan discussies over een onderwerp, wat je uiteraard niet per se meteen een 'expert' op dat gebied maakt (laat staan geverifieerd). Wellicht dat dat bij sommigen toch anders overkomt?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:40:
Overigens pretenderen de batches volgens mij ook niet dat iemand 'expert' is. Je verdient karma door actief bij te dragen aan discussies over een onderwerp, wat je uiteraard niet per se meteen een 'expert' op dat gebied maakt (laat staan geverifieerd). Wellicht dat dat bij sommigen toch anders overkomt?
Ik meen mij te herinneren dat er juist allemaal discussies waren in het verleden van mensen die vele advertenties hadden geplaatst over product X en dus als een soort product expert werd bestempeld en mensen die daadwerkelijk ermee werkten juist achterbleven.

Maar ik wil hier geen discussie starten over of iemand expert is of niet, de strekking is eigenlijk of het verstandig is om Corona tags te hebben en ik ben van mening dat dit niet wenselijk is.
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Ik ben er persoonlijk nog niet over uit of het positief of negatief is, een karmakeizer op het gebied van het coronavirus.

Het doel van karmakeizer-productX of karmakeizer-techniekY is dat (het voor iedereen duidelijk is dat) die persoon er veel vanaf weet, beoordeeld door veel actieve participatie en positieve feedback (+2/3-tjes) van andere gebruikers (en andere factoren, maar de strekking lijkt mij duidelijk).

Ik denk eerlijk gezegd dat we over dit onderwerp, wat vaak meer politiek dan wetenschappelijk geladen is, geen 'autoriteit' willen uitroepen op deze basis. Wat de badge karmakeizer voor iedereen inhoud valt over te discussieren, maar in mijn ogen moeten we dat niet willen over dit onderwerp, en heeft het mijn voorkeur om de tag hier uit te zetten.

Extra tags voor (bewezen) beroepsmatige experts ben ik voorstander van, maar dat is een discussie voor een andere keer :)

[ Voor 8% gewijzigd door EMP op 18-09-2020 08:52 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:14
Ik snap de shock-waarde van de Covid karma badge. Dat gezegd hebbende moeten 'we' een badge geen betekenis/lading toekennen die het niet heeft. De badge geeft inderdaad aan (zoals anderen voor mij zeiden) dat iemand actief is/was met Covid-19.
Het karmakoning/keizerschap betekend dan ook niet meer dan dat - 'ik ben er (op een constructieve manier) veel mee bezig geweest'. Daarom kan je (denk ik) ook niet bedanken voor een badge. Ieder persoon kan voor zichzelf bepalen of die badge voor erkenning staat, maar voor mij is het vooral een stukje herkenning. Ik stap* eerder af op iemand die zo'n badge draagt als ik een vraag heb over dat onderwerp.

*1,5 meter in acht nemend.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
crisp schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:40:
Sommigen? Ik denk dat als je 10 mensen vraagt wat zo'n badge betekent, dat je minimaal 5 keer te horen zult krijgen dat iemand blijkbaar veel ervaring met of kennis over dat onderwerp heeft. Een expert dus :+

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Maar! Ik zie dat de tags / karma badges weg zijn :)

Goeie beslissing :)

En zoals @EMP aangaf, beroepsmatige experts-tags is een leuke voor de iets langere baan!

Prettig weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Sinds vandaag zie ik ineens:

https://tweakers.net/tag/SARS-CoV-2/

SARS-CoV-2 als karmabadge / tag.

Bewuste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Vorkie schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:42:

Bewuste keuze?
Iedereen kan tags toevoegen, en zodra 'ie toegevoegd is, gok ik dat er vanzelf karma aan gekoppeld zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:46:
[...]

Iedereen kan tags toevoegen, en zodra 'ie toegevoegd is, gok ik dat er vanzelf karma aan gekoppeld zal worden.
Ja, gok ik ook, maar die tag moet goedgekeurd worden, waarschijnlijk kan diegene die goedkeurt toch ook de voorwaardes er aan hangen (of er karma mee gemaakt wordt, badges etc...)

Maar ik weet het niet :) maar viel ineens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vorkie schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:42:

Bewuste keuze?
Zo heet het virus, en de ziekte is Covid-19

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Vorkie schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:47:
[...]

Ja, gok ik ook, maar die tag moet goedgekeurd worden, waarschijnlijk kan diegene die goedkeurt toch ook de voorwaardes er aan hangen (of er karma mee gemaakt wordt, badges etc...)

Maar ik weet het niet :) maar viel ineens op.
Volgens ACM z'n post:
Dat kunnen we uitzetten voor specifieke situaties. Dit is waarschijnlijk wel een goed voorbeeld van zo'n situatie. Maar daar moet dus expliciet een handeling voor verricht worden, voor het berekenen ervan juist niet.
Hackus schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:48:
[...]

Zo heet het virus, en de ziekte is Covid-19
...dat is niet z'n punt ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Aangezien de ander al aan de karma-blacklist was toegevoegd, heb ik deze ook maar toegevoegd. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1