[Koken] Goed setje maatlepels?

Pagina: 1
Acties:

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:49
Hebben mensen hier ervaring met een goed setje maatlepels?

Ik bedoel dus dit:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/NLrw6Gp1yvMz/550x439.jpg

Heb er nu al iets van 3 sets doorheengejaagd omdat ze altijd breken (plastic) of verbuigen (metaal).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:13

Polycom

Poes van goud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Mijn ouders hebben al 20+ jaar een metalen setje van Duikelmann in Amsterdam. Hele goeie keukenzaak, ze hebben vast wel een webshop. Wij kwamen er altijd als we naar de Albert Cuypmarkt gingen. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalMaid89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-12-2024
Al een aantal jaar prima tevreden met het setje van Dille & Kamille.

Wat doe je precies om ze te verbuigen? Dat vind ik erg knap als je ze alleen gebruikt voor kruiden of vloeistoffen. Of schep je er ijs mee? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:10

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb ooit een setje bij een AH XL gescoord. Verschillende kleuren en van dik stevig plastic

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
MetalMaid89 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:47:
Al een aantal jaar prima tevreden met het setje van Dille & Kamille.

Wat doe je precies om ze te verbuigen? Dat vind ik erg knap als je ze alleen gebruikt voor kruiden of vloeistoffen. Of schep je er ijs mee? :+
Bloem, bruine suiker, boter. Eigenlijk alle ingredienten die nodig zijn voor bakken.

Gebruik veel recepten van het internet en die zijn van amerikaans (en dus met cups als maatstaf).

Ik zie vooral maten t/m 1 eetlepen langskomen. Ik zoek echt die van 1/2 theelepel tot 1 cup gaan eigenlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Basekid op 28-09-2020 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:09

Dido

heforshe

Basekid schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:40:
Bloem, bruine suiker, boter. Eigenlijk alle ingredienten die nodig zijn voor bakken.

Gebruik veel recepten van het internet en die zijn van amerikaans (en dus met cups als maatstaf).

Ik zie vooral maten t/m 1 eetlepen langskomen. Ik zoek echt die van 1/2 theelepel tot 1 cup gaan eigenlijk.
Ik ken het idee van bloem en boter(???) per cup eigenlijk alleen van Amerikaanse recepten. Ik zou dat eigenlijk altijd omrekenen naar normale gewichtsmaten, en dan kun je het af met een weegschaal.
(1 cup boter is 227 gram)

Wie heeft er ooit verzonnen om boter per volumemaat af te meten? We kopen het niet voor niets per gewicht.

Ik gebruik maatlepels sowieso alleen voor kruiden en vloeistoffen, en dan nog alleen voor zaken die niet al te precies komen zoals smaakmakers.Kwam laatst wel een recept tegen waar 1 cup eidooiers in moest 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Dido op 28-09-2020 16:54 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Basekid schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:40:
[...]

Thea spoon is een theelepel ;)

voor cup moet je in ML of Gram wegen, zo is 1 cup 240ML

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 28-09-2020 17:02 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:43
onlangs deze bij blokker gekocht (was set van 6 vindt ze nu enkel met 4)

https://www.blokker.nl/p/...-set-van-4-bamboe/2108630

Voelen zeer degelijk aan en hebben het nu paar maanden in gebruik. Voorheen ook die zwarte plastick dingen en die breken na 6 maanden vaak af omdat het plastick lui is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Dido schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:53:
[...]

Ik ken het idee van bloem en boter(???) per cup eigenlijk alleen van Amerikaanse recepten. Ik zou dat eigenlijk altijd omrekenen naar normale gewichtsmaten, en dan kun je het af met een weegschaal.
(1 cup boter is 227 gram)

Wie heeft er ooit verzonnen om boter per volumemaat af te meten? We kopen het niet voor niets per gewicht.

Ik gebruik maatlepels sowieso alleen voor kruiden en vloeistoffen, en dan nog alleen voor zaken die niet al te precies komen zoals smaakmakers.Kwam laatst wel een recept tegen waar 1 cup eidooiers in moest 8)7
Hackus schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:59:
[...]

Thea spoon is een theelepel ;)
Snap ik ;)

Maar als je 5+ ingredienten nodig hebt die allemaal in cups etc zijn uitgeschreven, dan vind ik het verreke handig om daar passende meetapparatuur bij te hebben :)

Uiteindelijk valt het inderdaad wel om te rekenen, maar een cup boter is weer anders qua gewicht dan een cup bloem of suiker. Dus daarom werk ik het liefst met een stevig set maatlepels. Minder gehannes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
basjuhh schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:00:
onlangs deze bij blokker gekocht (was set van 6 vindt ze nu enkel met 4)

Voelen zeer degelijk aan en hebben het nu paar maanden in gebruik. Voorheen ook die zwarte plastick dingen en die breken na 6 maanden vaak af omdat het plastick lui is..
Klinkt goed! ik ga denk ik voor de hele range dan denk ik:

https://www.blokker.nl/p/...-set-van-5-bamboe/2108631
en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:09

Dido

heforshe

Basekid schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:03:
Maar als je 5+ ingredienten nodig hebt die allemaal in cups etc zijn uitgeschreven, dan vind ik het verreke handig om daar passende meetapparatuur bij te hebben :)
snap ik...
Uiteindelijk valt het inderdaad wel om te rekenen, maar een cup boter is weer anders qua gewicht dan een cup bloem of suiker. Dus daarom werk ik het liefst met een stevig set maatlepels. Minder gehannes.
Maar bloem en suiker zijn prima te scheppen zonder dat je lepel verbuigt of breekt.
Ik zou zelf echt vele malen liever even aan google vragen hoeveel normale grammen 3,5 cup boter is dan met een maatlepel te gaan zitten modderen en hakken in een berg boter :+

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Dido schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:17:
[...]

snap ik...

[...]

Maar bloem en suiker zijn prima te scheppen zonder dat je lepel verbuigt of breekt.
Ik zou zelf echt vele malen liever even aan google vragen hoeveel normale grammen 3,5 cup boter is dan met een maatlepel te gaan zitten modderen en hakken in een berg boter :+
Je hebt denk ik gewoon gelijk ;)

Toch ga ik mijn snel ombuigbare metalen versies omruilen tegen de bamboo versies die hierboven besproken worden. En verder met enige logica substanties scheppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dido schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:53:
[...]

Het mooie is dat de commercie ook nog een rol speelt.
Boter wordt tegenwoordig in de VS per stick verkocht (vaak 2 in een pak) en de meeste recepten gaan ook per stick.
Nu is dat natuurlijk een vast gewicht, dus beter dan cups, maar ik zou zo graag willen dat ze gewoon op grammen overgingen.
Gelukkig zijn steeds meer betere Amerikaanse websites alvast aan het omrekenen, maar toch...

@TS, realiseer je wel dat maatlepels en maatbekers geen exacte wetenschap zijn. Als je de oude nog hebt, kijk of het overeenkomt met de nieuwe. Ik heb welk eens redelijk afwijkende versies gehad, zowel lepels als bekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Fly-guy schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:02:
[...]

Het mooie is dat de commercie ook nog een rol speelt.
Boter wordt tegenwoordig in de VS per stick verkocht (vaak 2 in een pak) en de meeste recepten gaan ook per stick.
Nu is dat natuurlijk een vast gewicht, dus beter dan cups, maar ik zou zo graag willen dat ze gewoon op grammen overgingen.
Gelukkig zijn steeds meer betere Amerikaanse websites alvast aan het omrekenen, maar toch...

@TS, realiseer je wel dat maatlepels en maatbekers geen exacte wetenschap zijn. Als je de oude nog hebt, kijk of het overeenkomt met de nieuwe. Ik heb welk eens redelijk afwijkende versies gehad, zowel lepels als bekers.
Goed om te weten, thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-06 22:33
Ik heb deze:
https://www.fonq.nl/produ...lepel-set-8-delig/108618/

Zijn milliliters + US volumes. Werkt tot op heden prima

n.a.

Pagina: 1