Zoemend / piepend geluid webcam microfoon

Pagina: 1
Acties:

• broadbeanprop
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09-2020
Ik heb voor het thuiswerken een webcam met microfoon aangeschaft zodat ik mijn vaste PC kan gebruiken in plaats van mijn werk laptop, dit is de Microsoft LifeCam HD-3000 geworden.
Nou krijg ik met het bellen via Teams klachten van mijn collega's over een piepend / zoemend geluid, deze kan ik zelf inderdaad ook reproduceren met de ingebouwde Windows 10 Voice Recorder.
Elders heb ik gelezen dat dit op te lossen zou zijn door in de eigenschappen van de microfoon het Default Format van DVD naar AM kwaliteit te zetten. Inmiddels heb ik alle mogelijke opties daar geprobeerd, en elke optie zorgt voor een andere toon, maar geen enkele lost het probleem op.
Ik heb hetzelfde geprobeerd op mijn werk laptop (Windows 10), zelfde probleem.
Op mijn MacBook Pro daarentegen heb ik dit probleem niet.
De enige overeenkomst die ik hier zie is Windows, het lijkt mij dus softwarematig, iemand een idee?

Edit:
Ik bedacht me dat ik dit nog niet heb geprobeerd met mijn headset (Steelseries Siberia V2 Illuminated (USB)), hiermee heb ik dit probleem weer niet...

[ Voor 8% gewijzigd door broadbeanprop op 17-09-2020 17:17 ]

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-06 14:04
Opnieuw installeren met admin rechten? Andere USB poorten proberen? Bij je Hardware and Sound een keer kijken of je iets met instellingen kan doen? Idem met devices and printers en device manager.
Kijk of er bij je UEFI/BIOS settings iets staat met geluidsopname/geluidchip (handleiding MoBo). Heel misschien dat daar iets mee te doen is (maar gezien het ook bij je laptop speelt acht ik die kans erg klein).

Succes ermee!

Team anti-scalp - wauw..

• broadbeanprop
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09-2020
Bedankt voor je antwoord!
Opnieuw installeren met admin rechten gaat geloof ik niet, deze webcam gebruikt generieke drivers, niks apart installeren dus.
Verder heb ik op alle gebruikelijke plekken gekeken voor instellingen, maar niets lijkt op wat ik zoek helaas.
Ook in de BIOS niks gevonden.