Razer polssteun niet leverbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views

• Kuperus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 18:11
Eind 2018 heb ik een toetsenbord gekocht bij een ondertussen niet meer bestaande webshop, het aankoopbewijs stond natuurlijk online bij die webshop en de mail van de aankoop had ik niet meer.

so far natuurlijk geen goeie case, maar toch. ik had begin dit jaar wat problemen met de polssteun, de toplaag op de polssteun liet namelijk compleet los aan de linkerkant. precies daar waar mijn hand er op steunt. ik denk dat mijn handen te agressief zijn ofzo :).

ik heb vervolgens een mail gestuurd naar Razer customer service met het euvel. gelukkig was er begrip voor de situatie, met het serienummer en type nummer konden ze wel wat, ook nog wat foto`s gestuurd.

wat krijg ik vervolgens als reactie: sorry meneer, het desbetreffende product (polssteun) hebben wij niet meer op voorraad en komt ook niet meer op voorraad in de nabije toekomst, wij kunnen niets voor U betekenen. het rare aan deze reactie is, is dat de complete toetsenborden nog steeds verkocht werden in de webshop. als reactie daarop, kreeg ik dat dat toetsenborden voor de verkoop waren en dat ze daar geen onderdelen uit konden halen.

dus niets over het niet honoreren van de garantie, maar gewoon niet "kunnen" helpen omdat het product er niet is. nou weet ik niet hoe het met toetsenborden zit, maar volgens mij als je een product verkoopt, moet je ook support geven op die producten.

vind dit een zeer kwalijke zaak van Razer and vind ik niet passen bij een toetsenbord waar ik bijna 180 euro voor betaald heb!

mocht er iemand zijn die een Razer toetsenbord wil hebben zonder polssteun, stuur me een PM, ik ga naar een ander toetsenbord kijken, en Razer komt er bij mij NOOIT meer in.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:14
de fabriek hoeft ook niet de garantie te verlenen - dat is aan de webshop.
Dat ze nog voor je zijn gaan kijken mag je al blij mee zijn.

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28

De Nelis

en anders maar niet...

Er zijn maar weinig fabrikanten die dergelijke onderdelen op voorraad hebben of houden. En inderdaad wat @99ruud99 zegt, je mag blij zijn dat ze nog hebben geprobeerd om je te helpen.

Wellicht kun je een advertentie plaatsen in V&A en is er een Tweaker die een dergelijke polssteun voor je heeft.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-09 12:56
Hmmm, wel beroerde after sales inderdaad. Doe het goed óf doe het niet. Valse hoop geven is een flut actie... 'k Ben zelf fan van wat ze op de markt zetten (minus de software...), maar de prijs mag wel wat lager. Ik zou het zelfde hebben als ik jou was hoor.

Je kunt op ebay kijken, daar heb ik een keer een vervangende sensor gekocht voor een brakke razer muis (scrollwiel scrollen werd niet goed gedetecteerd). Misschien is het niet een originele razer polssteun maar volgens mij boeit je dat logootje je niet héél erg veel op dit moment. :P

Garantie gaat inderdaad via de leverancier. Mocht je nog ongevraagd advies willen voor een goede ramplank - merk: Das Keyboard. Zit as we speak type op eentje te typen waar ik al 7 jaar mee doe. Een record voor @5pë©ïàál_Tèkén .

Team anti-scalp - wauw..

• Kuperus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 18:11
@99ruud99 Ruud, garantie is niet aan de webshop te verlenen, maar aan de fabrikant (nederlandse consumenten wet) de fabrikant geeft 2 jaar fabrieks garantie, wil zeggen dat ze 2 jaar na het laatste verkochte toetsenbord nog onderdelen moeten kunnen leveren (onderdeel van CE richtlijnen)
tenminste, zo gaat het bij alle apparatuur welke ik tot nu toe verkocht heb.

het heet ook niet voor niets "fabrieks garantie"

@De Nelis de grap is dat ze complete toetsenborden op voorraad hebben incl polssteun, maar die zijn voor de verkoop en niet voor de service, daarnaast hebben ze voor een aantal andere toetsenborden de polssteunen wel op voorraad. alleen raar dat ze deze juist voor dit toetsenbord niet hebben.

@5pë©ïàál_Tèkén ik ben over het toetsenbord zelf ook goed te spreken, alleen de toplaag van de polssteun is zo dun dat deze gewoon afbladderd. mijn logitech had daar na 5 jaar nog geen last van. Qua garantie is het in nederland over het algemeen zo geregeld dat het via de leverancier gaat, plek van aankoop, ECHTER in de wet staat ook, dat de fabrikant bij afwezigheid deze garantie over moet nemen. Al dan niet via een ander kanaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:31

Detmer

Professioneel prutser

Kuperus schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:33:
@99ruud99 Ruud, garantie is niet aan de webshop te verlenen, maar aan de fabrikant (nederlandse consumenten wet) de fabrikant geeft 2 jaar fabrieks garantie, wil zeggen dat ze 2 jaar na het laatste verkochte toetsenbord nog onderdelen moeten kunnen leveren (onderdeel van CE richtlijnen)
tenminste, zo gaat het bij alle apparatuur welke ik tot nu toe verkocht heb.

het heet ook niet voor niets "fabrieks garantie"
Razer is geen partij in de overeenkomst. Dat zijn alleen de verkoper en jij. Dus tenzij jij het product bij Razer hebt gekocht zijn ze tot niets verplicht.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 20:17

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Tja, dit topic heeft maar beperkte discussie waarde. Klaagtopics zijn hier niet de bedoeling.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.