• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:32
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 54% gewijzigd door maarud op 11-11-2020 10:34 . Reden: ingekort ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:16

LankHoar

Langharig tuig

Bij mijn vorige werkgever heb ik 4 jaar gewerkt, waarvan ik al twijfel had bij de laatste 1,5/2 jaar. Een half jaar geleden ben ik geswitcht, en terugkijkend zegt dit plaatje letterlijk hoe ik het ervaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JaUBILzGeeLUNu9K2fLoPJcD2g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/T6Kpa8av4xwKtBzZq0nst3Fb.png?f=user_large

[ Voor 146% gewijzigd door LankHoar op 17-09-2020 17:19 . Reden: Krijg het plaatje niet een de praat ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:44

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Als ik dit zo zie kun je meteen verder als sysadmin, of kun je eventueel dit soort migraties gaan begeleiden. Nee, je hebt niet de officiele opleiding, maar eventueel kun je wat certificaten halen om dat dicht te timmeren, hoewel in de meeste gevallen je huidige werk al genoeg zegt.

Over die weerstand: er zullen altijd mensen zijn die behoudend zijn, tot het achterlijke aan toe (vaak komt vooruitgang doordat de tegenstanders met pensioen gaan), het gaat erom dat er ook mensen "YES" roepen als het wel beter werkt. Focus je op die groep, da's beter voor je mentale gezondheid. Als je die (te) weinig hebt, en vooral weerstand komt uit de laag boven je, dan wordt het hoog tijd om weg te wezen. Mijn ervaring is dat als je geen (stilzwijgende) support hebt van je manager, het een gevecht tegen de bierkaai is.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• maarud
LankHoar schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:11:
Bij mijn vorige werkgever heb ik 4 jaar gewerkt, waarvan ik al twijfel had bij de laatste 1,5/2 jaar. Een half jaar geleden ben ik geswitcht, en terugkijkend zegt dit plaatje letterlijk hoe ik het ervaar:

[Afbeelding]
Ja, dat plaatje zag ik idd in een ander topic voorbij komen. Waarschijnlijk klopt ie precies, maar het blijft toch altijd spannend om aan wat nieuws te beginnen, en achteraf komt de eye-opener :D
FreezeXJ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:20:
Als ik dit zo zie kun je meteen verder als sysadmin, of kun je eventueel dit soort migraties gaan begeleiden. Nee, je hebt niet de officiele opleiding, maar eventueel kun je wat certificaten halen om dat dicht te timmeren, hoewel in de meeste gevallen je huidige werk al genoeg zegt.
Dat geeft me wel een boost, leuk om te horen en versterkt het idee om eens bij wat leuke bedrijven in de buurt op de koffie te gaan :)
Over die weerstand: er zullen altijd mensen zijn die behoudend zijn, tot het achterlijke aan toe (vaak komt vooruitgang doordat de tegenstanders met pensioen gaan), het gaat erom dat er ook mensen "YES" roepen als het wel beter werkt. Focus je op die groep, da's beter voor je mentale gezondheid. Als je die (te) weinig hebt, en vooral weerstand komt uit de laag boven je, dan wordt het hoog tijd om weg te wezen. Mijn ervaring is dat als je geen (stilzwijgende) support hebt van je manager, het een gevecht tegen de bierkaai is.
Daar sla je inderdaad de spijker op zijn kop. De periode dat ik het meest happy was, was toen die manager er was, die leiding en sturing gaf en waar ik echt een team mee vormde. Nu hij weg is sta ik er voor mijn gevoel alleen voor. Mijn ideeën worden wel aangehoord maar het lijkt soms alsof er met alle winden wordt meegewaaid dus als iemand een ander idee heeft is dat ook prima. Bedankt voor je bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 06:27
Ik begrijp wat je bedoelt; het maakt allemaal eigenlijk niet uit, en dat op zichzelf is weinig motiverend.

Enerzijds weet ik uit ervaring dat een ITer al snel tevreden is als het technisch gezien goed draait, maar is de gebruiker wel tevreden? Zie je je collega's als collega's, of als interne klanten? Ik heb wel meegemaakt dat er een ERP draaide, maar dat order invoer zeer laggy was, totaal niet gebruiksvriendelijk etc.

Anderzijds, het gevaar is een klankbord, een sparringspartner. Eng is het eigenlijk als de enige sparringspartner met wat gewicht niet uit eigen beweging is weggegaan.

Dat zet me toch meer aan om te adviseren elders te kijken als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik begin steeds meer te denken dat hem daar de crux zit. De benodigde wijzigingen die nodig zijn om het ERP nog beter te maken kan ik nu niet met full support van bovenaf doen, behalve toen ik nog een sparringpartner had. Die kon tenminste zeggen: allemaal leuk en aardig waar iemand wel of geen zin in heeft, maar zo gaan we het gewoon doen.

Het is geen zinkend schip o.i.d. maar ik denk wel dat er zoveel meer te bereiken is als men naar het grote geheel kijkt bij het inrichten van het pakket. En daar loop ik nu een beetje tegenaan.

Ik ga gewoon eens voorzichtig rondkijken of er iets is wat me wel interessant lijkt, zo vanuit een baan is dat wel de meest relaxte optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mis je uitdaging, of mis je "jouw soort" uitdaging?
Ik lees namelijk genoeg uitdagingen, maar die hebben eigenlijk niet direct met "dingen met een draadje" te maken. En daarvan geef je zelf al een beetje aan, dat je die uitdagingen niet echt ziet zitten vanwege jouw beeld van de organisatie.

Klinkt wel een beetje als "jij wil verder, maar de organisatie heeft daar minder behoefte aan". Dat was voor mij 5 jaar geleden de reden om iets anders te gaan doen na ruim 8 jaar. Prachtig bedrijf, maar ik was daar klaar. En nu kan ik terugkijken naar een periode waarin ik samen met mijn oud collega's van een drama iets moois heb gemaakt.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Opzich ben ik het eens met de mensen die je aanraden om verder te kijken, echter zou ik met de huidige corona crisis en de invloed daarvan op de economie nog wel even op je plek blijven zitten als je nu een vast contract hebt bij een stabiele werkgever.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RagingPenguin schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:10:
Opzich ben ik het eens met de mensen die je aanraden om verder te kijken, echter zou ik met de huidige corona crisis en de invloed daarvan op de economie nog wel even op je plek blijven zitten als je nu een vast contract hebt bij een stabiele werkgever.
Sommige werkgevers geven direct een vast contract (zelfs zonder proeftijd).

Dan zou ik het wel aandurven.

Zelf stap ik na 5 jaar doorgaans ook van werkgever over.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1