RTX 3080 kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 441 views

Vraag

• stanbrouwer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-08-2022
Specs:
Case: fractal design focus g midtowermodel
Processor: amd ryzen 7 3700x
Voeding: corsair rmx series rm550x 2018 editie (ik ga een nieuwe kopen)
Moederboord: msi b450gaming plus max
Geheugen: ballistix sport lt ( weet even niet hoe groot maar redelijk klein vgm)
Videokaart: gtx 970

Hallo allemaal,

Ik zit ff met een probleem ik wil een nieuwe gpu kopen alleen nu zie ik een stuk of 10 verschillende RTX 3080. Nu is mijn vraag wat is het verschil tussen al deze gpu’s? Kan ik gewoon de goedkoopste kopen of zit er een verschil tussen de verschillende kaarten?

Ik zag op de nvidia website dat die 720 euro zou zijn dus hier had ik een beetje op gerekend alleen zie ik ze nu voor 800-1000 euro

[ Voor 10% gewijzigd door stanbrouwer op 17-09-2020 16:21 ]

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het verschil zit in de koeling en de kloksnelheden (en ook dingen als RGB tierelantijnen). Hogere kloksnelheden zorgen voor betere prestaties. Dus pak je de langzaamste 3080 en zet je die naast de snelste, dan ga je mogelijk wel wat verschillen zien in prestaties.

Dus pak reviews/benchmarks erbij, en kijk welke kaart de snelste is.

En wat koeling betreft is het vaak een verschil tussen koelvermogen en geluidsproductie. Dus daar moet je ook op letten, als je die belangrijk vindt.

• stanbrouwer
TERW_DAN schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:22:
Het verschil zit in de koeling en de kloksnelheden (en ook dingen als RGB tierelantijnen). Hogere kloksnelheden zorgen voor betere prestaties. Dus pak je de langzaamste 3080 en zet je die naast de snelste, dan ga je mogelijk wel wat verschillen zien in prestaties.

Dus pak reviews/benchmarks erbij, en kijk welke kaart de snelste is.

En wat koeling betreft is het vaak een verschil tussen koelvermogen en geluidsproductie. Dus daar moet je ook op letten, als je die belangrijk vindt.
Oke maar nu heb ik dus eigenlijk allemaal benchmarks van de founders edition gezien en daar ben ik tevreden mee alleen zie ik deze er niet tussen staan voor die 720 euro. Terwijl dit wel op de nvidia site gepromoot wordt

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:10
Founders edition moet je via Nvidia zelf bestellen.
https://www.nvidia.com/en...cards/30-series/rtx-3080/

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• stanbrouwer
Ik zie dat die niet op voorraad is wat me sterk lijkt aangezien die net uit is. Wel zie ik 4 versies rond de 720 (https://m.alternate.nl/li...s=default&pr1=719&pr2=750)
En zal hier nog een groot verschil tussen zitten of niet? Ik heb namelijk eigelijk totaal geen verstand van computers dus kan een beetje door de bomen het bos niet meer zien.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo vreemd is dat toch niet met de nieuwe release? De paar modellen die uitkomen (tegen een schappelijk bedrag) zijn toch gelijk weer uitverkocht.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
Er is al een topic: Nieuwe RTX 3080
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.