Kabeltje van sennheiser HD570 is duuuuuur

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 00:51
Ik heb het over dat kabel die vanaf de koptelefoon naar de plug die je in je stereo kan doen. Aan de ene kant is ie de normale grootte en aan de andere kant is ie kleiner dan normaal(je steekt hem in de koptelefoon).

Dat ding is dus geknapt en ik kan alleen de rechter koptelefoon beluisteren(kabeltje aan de grote plug was eraf, 1 van de 3 kabels die er heen lopen). Dat komt ook wel door het feit dat de stereo bij mij op de kamer ligt en de koptelefoon ook, soms loop ik dus met de kabel tussen mijn poten en geef dus per ongeluk een enorme ruk aan de kabel. Nu is het zo dat ie niet helemaal geknapt is, alleen 1 draadje, helaas ben ik niet bekwaam genoeg om het te repareren(is afgeschermde draad). Dus op naar de winkel voor een nieuwe, kosten: 35 gulden!!!! voor een kutkabeltje van 2 meter ofzo.

Kan iemand mij een indicatie geven van wat zoiets in een winkel zou moeten kosten, dus dat je gezien hebt in een winkel dat ie zo veel kostte. Een link zou ook leuk zijn naar een online winkel waar ik zulke dingen kan kopen(de kabel dus). Ik heb het vermoeden dat ik verneukt ben hier, ik heb hem gekocht in een hifi-speciaalzaak in groningen(waar ik de koptelefoon ook heb gekocht). Ik kon nu eenmaal niets beters bedenken en had niet veel tijd.

PS: kan ik die kabelbreuk niet claimen op de garantie? volgens de winkel niet!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op donderdag 09 augustus 2001 23:58 schreef Goldme het volgende:
Ik heb het over dat kabel die vanaf de koptelefoon naar de plug die je in je stereo kan doen. Aan de ene kant is ie de normale grootte en aan de andere kant is ie kleiner dan normaal(je steekt hem in de koptelefoon).

Dat ding is dus geknapt en ik kan alleen de rechter koptelefoon beluisteren(kabeltje aan de grote plug was eraf, 1 van de 3 kabels die er heen lopen). Dat komt ook wel door het feit dat de stereo bij mij op de kamer ligt en de koptelefoon ook, soms loop ik dus met de kabel tussen mijn poten en geef dus per ongeluk een enorme ruk aan de kabel. Nu is het zo dat ie niet helemaal geknapt is, alleen 1 draadje, helaas ben ik niet bekwaam genoeg om het te repareren(is afgeschermde draad). Dus op naar de winkel voor een nieuwe, kosten: 35 gulden!!!! voor een kutkabeltje van 2 meter ofzo.

Kan iemand mij een indicatie geven van wat zoiets in een winkel zou moeten kosten, dus dat je gezien hebt in een winkel dat ie zo veel kostte. Een link zou ook leuk zijn naar een online winkel waar ik zulke dingen kan kopen(de kabel dus). Ik heb het vermoeden dat ik verneukt ben hier, ik heb hem gekocht in een hifi-speciaalzaak in groningen(waar ik de koptelefoon ook heb gekocht). Ik kon nu eenmaal niets beters bedenken en had niet veel tijd.

PS: kan ik die kabelbreuk niet claimen op de garantie? volgens de winkel niet!
garantie claimen kan je wel vergeten denk ik. een winkel zal dat bij kabelbreuk niet snel doen.

maar er zal vast wel een tweaker in groningen zij die het voor je wil repareren denk ik.

• Goldme
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:05 schreef aatos het volgende:

[..]

garantie claimen kan je wel vergeten denk ik. een winkel zal dat bij kabelbreuk niet snel doen.

maar er zal vast wel een tweaker in groningen zij die het voor je wil repareren denk ik.
Zal niet veel uitmaken, ik heb dat ding al gekocht, ik wil gewoon wat wijzer worden en als ik hier verneukt ben ervan leren.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ga naar een elektro-shop en laat het daar voor je maken. Kost misschien hooguit een gulden of 3, misschien meer als de lui niet bekwaam zijn en er een uur voor nodig hebben. Das altijd beter dan 35 piek.

MechWarrior || Monsters Game

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ach, 35 piek voor een echt goede kabel is niet genaaid hoor!

Wellicht maak je het goedkoper zelf (zeker weten dus) maar je weet nu zeker dat je er een tijdje tegen kan! :)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-03 13:05

Flotter

Pelipper!

Op donderdag 09 augustus 2001 23:58 schreef Goldme het volgende:
Dus op naar de winkel voor een nieuwe, kosten: 35 gulden!!!! voor een kutkabeltje van 2 meter ofzo.
't Is geen kutkabeltje van 2 meter, 't is een OFC-kabel van 3 meter...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 07:32

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Heb je wel eens nieuwe kussentjes gekocht? Daar wordt je echt niet blij van.
Een 570 is toch ook 250, 300 piek? Reserve onderdelen zijn duur :( helaas.
Gewoon kopen en snel vergeten.

No news is bad news.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:16

JT

VETAK y0

570 is 190 piek. Echt een PHATTE foon.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Goldme
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:33 schreef elsegre het volgende:
Heb je wel eens nieuwe kussentjes gekocht? Daar wordt je echt niet blij van.
Een 570 is toch ook 250, 300 piek? Reserve onderdelen zijn duur :( helaas.
Gewoon kopen en snel vergeten.
Gekocht en ik zal het helaas niet snel vergeten oftewel: beter op mijn spullen letten voortaan, niet alles is goedkoop te repareren.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Vind het eigenlijk ook wel een domme actie, ik heb een HD580 en ik ben er vet zuinig op (omdat ie mij ook 480 gulden koste, special versie) en leen hem NOOOIT uit, zelfs niet aan m'n broer :) en heb de kabel speciaal door een oogje in de la hangen zodat ik er niet over kan struikelen.

De prijs van die kabel kom je niet onderuit als je een originele OFC kabel van 3 meter wilt, die dingen zijn van hoge kwaliteit.

Wél kun je er zelf een stekkertje aan solderen en de betere hi fi zaak en Expert (werk ik wel es >:) ) kan em ook voor je solderen.

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 07:32

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Op vrijdag 10 augustus 2001 12:30 schreef FerryHeibrink het volgende:
...
Wél kun je er zelf een stekkertje aan solderen en de betere hi fi zaak en Expert (werk ik wel es >:) ) kan em ook voor je solderen.
Weet je wat dat kost?
Ik heb dat een keer laten doen en was 35piek kwijt allen voor een plug en arbeidsloon. En hetwas niet eens een gouden of rhodium plug maar zo'n 50cent ding :(
Die zaak is overigens falliet.

No news is bad news.

• tita_tovenaar
  • Laatst online: 10-03 21:55
Een beetje hobbyist maakt zelf zijn kabeltjes,zodat je ook je eigen kwaliteit kan samenstellen.

Soms weet ik het ook niet meer.........

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:26
mijn HD 570 "rammelt" bij de rechterkant met een liedje met veel bass.. dit is riirtant..

Dit is mijn 2e hd570 al die dat heeft!!!!!!!!!!

https://wren.co/join/Devian

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Jongen, wat is nou 35 piek op een mensenleven.... Ga gewoon naar die winkel, geef die kerel achter de balie 35 gulden en laat dat ding maken... Wat wil je anders doen !?

Mother, will they like this song?

• Goldme
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:30 schreef TheLunatic het volgende:
Jongen, wat is nou 35 piek op een mensenleven.... Ga gewoon naar die winkel, geef die kerel achter de balie 35 gulden en laat dat ding maken... Wat wil je anders doen !?
Jongen, als je een student bent en een dikke auto hebt ga je echt wel op je centen letten hoor.

Het is gewoon zo dat ik het haat om ranzig veel te betalen voor iets dat eigenlijk niet zo duur is, als het nou de gangbare prijs is dan besteed ik het met alle plezier want dan betaal ik voor iets wat het verdient om zoveel te kosten.

het is hetzelfde als met de vobis die bijv. 40 gulden gaat vragen voor een ide-kabel. Als je beter weet zou je dat geld never nooit uitgeven hoe gul je ook bent. En voor mij is het belangrijk dat ik weet wat de gangbare prijs is zodat ik met een gerust hart kan zeggen dat ik niet verneukt ben.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zeik nou niet zo man, een gewoon tulpkabeltje is ook een tientje.

Wees blij dat je bij sennheiser gewoon de kabel met een klik systeem kan vervangen en dat ze ze grootscheeps verkopen (bij elke goede audio zaak dus), want denk maar niet dat ze winst maken op zo'n kabeltje.

Anders kon je je koptelefoon uit elkaar gaan slopen om dr een nieuw kabeltje in te solderen (waarschijnlijk nog van kut kwalitijd)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op vrijdag 10 augustus 2001 12:55 schreef elsegre het volgende:

[..]

Weet je wat dat kost?
Ik heb dat een keer laten doen en was 35piek kwijt allen voor een plug en arbeidsloon. En hetwas niet eens een gouden of rhodium plug maar zo'n 50cent ding :(
Die zaak is overigens falliet.
Ik had het ook over de "betere" HI-FI zaak :) deze is al failliet dus :D

Tja kost mij vaak alleen maar het stekkertje en soms dat nog niet eens :) had wel eens een kabeltje gekocht maar later zat er een breukje in, gewoon ff laten solderen, koste mij nix maar da's omdat ik er werk maar 35 vind ik wel veel hoor :o

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

* MisterDon is gelukkig heel handig met een soldeerboutje!

En dat scheelt knaken. :)

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
* Polle is heel onhandig met een soldeerboutje!

En dat kost knaken. :)
Pagina: 1