Philips 55OLED804 TV geeft melding "Zender niet beschikbaar"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-10 12:56
Beste mede forum gebruikers,

De laatste tijd heb ik met mijn tv (een Philips 55OLED804 _O_ ) dat ik bij het kijken van televisie dat hij begint te haperen. Hierna volgt de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/c31d0e0b-c629-4105-b8c3-23bfd2172d9b.jpg

Ik word hier flink link van en ben er helemaal klaar mee. Iemand een idee hoe ik er vanaf af kom? Waar kan dit aan liggen? Ik heb van Telfort al een nieuw tv kastje gekregen, dus dat kan het ook niet zijn...

:( :( :( :( :( :( :( :(

Alle reacties

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10 21:46

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

larry_flynt schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:16:
Beste mede forum gebruikers,

De laatste tijd heb ik met mijn tv (een Philips 55OLED804 _O_ ) dat ik bij het kijken van televisie dat hij begint te haperen. Hierna volgt de volgende melding:

[Afbeelding]

Ik word hier flink link van en ben er helemaal klaar mee. Iemand een idee hoe ik er vanaf af kom? Waar kan dit aan liggen? Ik heb van Telfort al een nieuw tv kastje gekregen, dus dat kan het ook niet zijn...

:( :( :( :( :( :( :( :(
Je TV geeft niet de melding, maar het kastje waarmee je TV kijkt. Het kastje van Telfort dus.

Waarschijnlijk krijgt het kastje onvoldoende signaal/netwerk?

Wat voor TV/Internet abo heb je? Hoe is dit kastje aangesloten?

Steam/Discord: Flimovic

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-10 12:11
Dit heeft volgens mij niets met je TV te maken aangezien je beeld krijgt.

Denk dat je dit bij Telfort moet neerleggen.

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:10
Hoe is je TV met de experiabox verbonden? Deze melding krijg je als er een onderbreking danwel verstoring zit in de connectie tussen je experiabox en TV decoder.

Heb je wel gewoon constant internet of zijn daar ook problemen mee?

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:58
Kun je de signaalsterkte bekijken? Die is volgens mij te laag.

👉🏻 Blog 👈🏻

• larry_flynt
Momenteel zit ik op mijn werk, zal vanavond eens kijken.

Ik heb glasvezel en had eerst veel problemen waarna ik een nieuwe experiabox heb gekregen. De kabels zijn dus ook nieuw tussen box en tv.

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:10
larry_flynt schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:20:
Momenteel zit ik op mijn werk, zal vanavond eens kijken.

Ik heb glasvezel en had eerst veel problemen waarna ik een nieuwe experiabox heb gekregen. De kabels zijn dus ook nieuw tussen box en tv.
Zijn dit directe kabels of lopen deze via een switch of powerline adapters?

• larry_flynt
Powerline adapter

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:47
Powerline adapters werken niet altijd optimaal.

Kijk of je het iptv kastje met een normale ethernetkabel kunt aansluiten. Desnoods eerst met een kabel dwars door je kamer heen. Als het dan werkt zou je vervolgens de kabel netjes kunnen wegwerken.

Heeft je iptv kastje ook wifi? Misschien dat dat zelfs beter werkt dan de powerline adapter. Dus ook dat is misschien nog het proberen waard.

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-10 20:32
Dit probleem ook gehad, door de nieuwste update van Telfort/KPN/XS4all werkt deze niet meer in combinatie met 'oude' switches en powerline adapters. 1 belletje gedaan naar de klantenservice en een nieuwe switch ontvangen. Probleem opgelost.

Op de website van XS4ALL, maar ook gewoon van toepassing op de overige KPN labels:

De switches die XS4ALL levert zijn 'managed switches' en geschikt voor IGMP snooping. Heeft u een eigen switch die geen IGMP snooping ondersteunt, dan kan dit problemen opleveren met Televisie van XS4ALL.

[ Voor 44% gewijzigd door WidgetTWW op 17-09-2020 13:44 ]

Pagina: 1