Kleine correctie mbt Nvidia GeForce RTX 3080 Review

Pagina: 1
Acties:

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 09:49
Artikel is reviews: Nvidia GeForce RTX 3080 - Maakt Nvidia de hoge verwachtingen waar? maar het gaat vooral om de video.

@Trygve geeft in de video aan dat ze de FP64 unit er uit gesloopt zouden hebben, dat is echter onjuist. Ze beelden deze al enkele jaren niet meer af in hun diagrammen, maar ze zitten er weldegelijk nog steeds in. Zie ook de whitepaper ;)
The GA102 GPU also features 168 FP64 units (two per SM), which are not depicted in this
diagram. The FP64 TFLOP rate is 1/64th the TFLOP rate of FP32 operations. The small number of FP64
hardware units are included to ensure any programs with FP64 code operate correctly, including FP64
Tensor Core code.
Klein detail en ze zitten er puur in omwille van compatibiliteit, maar als liefhebber vind ik dit toch jammer :p

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:16

Trygve

Redacteur
Je hebt helemaal gelijk, ik had moeten zeggen dat ze sterk in de minderheid zijn tov Ampere op GA100 en vooral voortborduren op Turing maar dan met gecombineerde FP32/INT32 :)

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 09:49
Het is ook een onbenullig detail, maar het is wel iets wat veel tech sites doen. De review in het nieuwe format is verder prima wat mij betreft. Jullie gaan namelijk wel correct in op de verwachtingen omtrent de mixed INT32/FP32 ALU's, zonder daarbij al te diep te gaan - wat veel andere tech sites niet doen. Die verhouding hadden we op het forum vooraf ook al uitgevogeld en het gaat voor de FP denk ik iets te ver om er echt diep op in te gaan :)