• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:11

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Topicstarter
Beste,

Ik wil graag op 1440p gamen.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op het scherm van LG :https://tweakers.net/pric...ragear-27gl850-zwart.html
Wat is nu het schil met het andere scherm van LG? de ene heeft geen usb-hub zie ik.
https://tweakers.net/pric...gear-27gn850-b-zwart.html
Tevens is dit het 2020model? die lijkt me dan "beter" ??

Of moet ik totaal iets anders nemen?
Ga het gebruiken puur voor wat gamen op 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 23:29
Die andere heeft geen USB hub idd, schermen zijn verder hetzelfde volgens mij. Ik heb de gl850 gekocht paar weken geleden, tot nu toe erg tevreden mee.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10 12:17
Bekijk zeker ook eens de Dell S2721DGF...
Review pas uit:
https://www.rtings.com/monitor/reviews/dell/s2721dgf

Eventueel op site Dell met een studentenkorting of dergelijke te bestellen. Zou even goed (of beter zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 22:17
Mocht je gaan voor de Dell, betaal via Paypal of creditcard.... Als je via iDeal betaald heb je zeer grote kans dat je bestelling fout gaat, dit kunnen ze niet herstellen en moet je opnieuw bestellen en betalen en wachten op refund van de eerste bestelling.

Zelf ook de S2721DGF en zeer tevreden mee, gebruik hem voor gaming en kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaq
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-10 11:49

aaq

Ik heb de LG 27GN850 een tijdje geleden gekocht via Amazon.fr voor 365 EURO (inc express shipping). Het is een geweldig scherm voor het geld!

• Nickrsd

Nickrsd

Topicstarter
predator0235 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:51:
Bekijk zeker ook eens de Dell S2721DGF...
Review pas uit:
https://www.rtings.com/monitor/reviews/dell/s2721dgf

Eventueel op site Dell met een studentenkorting of dergelijke te bestellen. Zou even goed (of beter zijn).
Dit scherm was mij ook opgevallen. Alleen kan er nog niet veel reviews van vinden. Tis wel een nieuw scherm ja.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nickrsd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:38:
[...]

Dit scherm was mij ook opgevallen. Alleen kan er nog niet veel reviews van vinden. Tis wel een nieuw scherm ja.
Het is hetzelfde paneel als in de LG27GL850 zit. Het pluspunt hier is dat deze wel 165Hz kan doen met dezelfde overdrive setting als 60Hz. De LG is 144Hz en veel andere monitoren met dit paneel, hebben de overdrive settings verprutst. Het hele punt van dit paneel is juist dat je met een overdrive setting de hele 60-144/165Hz range kan doen doen zonder ghosting.

Die Dell heeft ook precies dezelfde zwaktes in een lager dan gemiddeld contrast voor IPS panelen en een hogere kans op IPS glow. Het zijn zeer goede panelen, maar je moet wel een beetje kritisch zijn op het exemplaar dat je krijgt. Er zijn exemplaren die echt heel veel IPS glow hebben tot het punt dat je het ziet bij normaal gebruik. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Nickrsd

Nickrsd

Topicstarter
Hmm, bedankt voor de info.
Geen ervaring met ips glow, maar het zal wel opvallen zoals voorbeelden ja.

Ik game voornamelijk in een donkere ruimte. Is het dan juist meer of minder?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nickrsd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:37:
Hmm, bedankt voor de info.
Geen ervaring met ips glow, maar het zal wel opvallen zoals voorbeelden ja.

Ik game voornamelijk in een donkere ruimte. Is het dan juist meer of minder?
Iets meer, maar je zal het scherm dan zeker wat minder fel instellen en dat maakt het probleem minder. Het is gewoon een risico van zeker deze LG panelen dat je de eerste keer misgrijpt. Als je wel een goede krijgt, tja veel beter is er niet in de 1440p categorie. Je moet er ook niet te veel naar staren. Gewoon in een donkere ruimte en IPS glow test openen en kijken wat het is. Dan die uitzetten en kijken of je de glow nog steeds ziet onder normaal gebruik in browers/games etc. Zo niet, dan is het goed genoeg. :)

Ik heb zelf een pricewatch: Gigabyte Aorus FI27Q (DisplayPort 1.2) Zwart waar je ook wel IPS glow ziet als ik mijn kamer helemaal donker maak. Tijdens normaal gebruik merk ik het eigenlijk niet. Overigens was dat ook een erg goede optie. Helaas is die op het moment een beetje uit de markt geprijsd omdat de LG panelen goedkoper zijn geworden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1