Beste mensen,
Ik heb hier een pc staan (i5 3470, 8Gb 1333Mhz, Radeon 5670) met een schijfje erin dat ik uit een laptop had gehaald.
Hij werkt als media pc dus dat schijfje van 750 Gb is mooi ruim.
Maar al snel wordt hij wat trager en als ik dan kijk naar dat defragmenteren, is hij al rond de 80%.
Dus ik draai dat, gewoon in Windows 10, zijn eigen programma en ja, is weer merkbaar vlotter.
Download iets, er komt een W10 update; zit een dag later alweer over de 80%.
Windows kaal opnieuw erop, netjes geformatteerd en hetzelfde verhaal.
Een enkele update draaien, 15%.......in een uurtje dus.
Dag later; weer 86%
Hij is ook elke keer merkbaar trager.
HD Tune gedraaid; alleen maar groene blokjes. Schijf zou naar mijn bescheiden mening goed moeten zijn.
Toch heb ik een andere indruk........
Zoeken met termen als "Harde schijf raakt snel gefragmenteerd" levert domweg niets op; alleen maar uitleg HOE je moet defragmenteren.
Het komt erop neer; is dit de oorzaak van de schijf en doe ik er verstandig aan om er een nieuwe in te zetten?
Ik heb hier een pc staan (i5 3470, 8Gb 1333Mhz, Radeon 5670) met een schijfje erin dat ik uit een laptop had gehaald.
Hij werkt als media pc dus dat schijfje van 750 Gb is mooi ruim.
Maar al snel wordt hij wat trager en als ik dan kijk naar dat defragmenteren, is hij al rond de 80%.
Dus ik draai dat, gewoon in Windows 10, zijn eigen programma en ja, is weer merkbaar vlotter.
Download iets, er komt een W10 update; zit een dag later alweer over de 80%.
Windows kaal opnieuw erop, netjes geformatteerd en hetzelfde verhaal.
Een enkele update draaien, 15%.......in een uurtje dus.
Dag later; weer 86%
Hij is ook elke keer merkbaar trager.
HD Tune gedraaid; alleen maar groene blokjes. Schijf zou naar mijn bescheiden mening goed moeten zijn.
Toch heb ik een andere indruk........
Zoeken met termen als "Harde schijf raakt snel gefragmenteerd" levert domweg niets op; alleen maar uitleg HOE je moet defragmenteren.
Het komt erop neer; is dit de oorzaak van de schijf en doe ik er verstandig aan om er een nieuwe in te zetten?