Mysterieus aanbod overgang Telfort Zakelijk naar KPN

Pagina: 1
Acties:

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Beste Allemaal,

Ergens in de zomer werd ik, telefonisch, door KPN benaderd vanwege het verdwijnen van Telfort zakelijk en een overgang naar KPN. Als backup hebben wij DSL-lijntje via Telfort liggen, naast onze Ziggo-lijn. Er werd mij een aanbod gedaan omdat de zakelijke abonnementen van Telfort gaan verdwijnen. Dit aabod zag er als volgt uit:
  • Bandbreedte 50 down / 5 up
  • Eén statisch IP-adres
  • Modem met 4G backup
  • Prijs: €25,- (!) per maand, voor de looptijd van het contract (wij betalen nu €24,95).
Nu ja,na het hele riedeltje van opnames waarin het aanbod werd gedaan en ik akkoord ging, was afgehandeld was één en ander akkoord, KPN zou contact met mij opnemen voor een monteursafspraak.

De periode daarna was ik afwezig, druk met andere zaken, maar vorige week herinnerde ik mij dit aanbod en realiseerde ik mij dat ik nog niets van KPN had vernomen.

Enfin, KPN gebeld, men wist niets van dit aanbod. Telfort gebeld, zij verwezen mij naar KPN, via Telfort doorverbonden naar KPN-One, wederom had wist men niet van het aanbod, men kon mij wél een jaar korting geven op een abo van € 42,- per maand (50 down / 5 up). Wéér met Telfort gebeld, wéér doorverbonden naar KPN, eindelijk gesproken met een medewerker van KPN zelf (dus niet van een callcenter), de volgende dag teruggebeld door KPN-zakelijk, maar ook zij hadden géén idee van dit aanbod....

Het lijkt wel alsof mijn eerdere telefoongesprek én het aanbod gedaan in dit gesprek, in rook zijn opgegaan, daarom heb ik voor jullie een aantal vragen:
  • Zijn hier meer Telfort zakelijk klanten die dit of een vergelijkbaar aanbod hebben gekregen?
  • Zijn hier medewerkers van KPN of Telfort die mij (via een PM), kunnen vertellen waar ik moet aankloppen? De 'gewone' helpdesk van KPN lijkt geen idee te hebben..
  • Hebben meer Tweakers dit, of iets vergelijkbaars, meegemaakt in de overgang van Telfort zakelijk naar KPN?
Ik heb voor nu besloten dat ik even helemaal niets doe, anders dan af en toe te checken of de verbinding nog werkt en te controleren of er nog rekeningen van Telfort komen. Maar goed, uiteindelijk moet deze lijn wel gemigreerd worden naar een andere provider....

Alvast bedankt voor je reactie!

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Euh, even om het plaatje compleet te maken: de KPN medewerker die jou deze zomer belde wist wel al je gegevens? Of moest je hem die allemaal verschaffen? In het laatste geval klinkt het als een (geslaagde) phishing

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 21:10
Het klinkt als een product uit het KPN EEN portfolio, daar heb je een statisch IP adres en tegenwoordig 4G backup bij inbegrepen. 50/5 kost echter volgens mij iets van 57,50 per maand ex BTW, 25 lijkt me wel heel laag. Is het niet een tussenpersoon / businesspartner die je gebeld heeft die dergelijke diensten verkoopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ga mee met de laatste aanname van @Hugo__Boss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Toevallig heb ik bij KPN zakelijk (KPN EEN MKB) gewerkt die o.a. de telfort zakelijk --> kpn zakelijk telco migratie ondersteunde.
Dit lijkt zeer sterk op een speciaal lift en shift migratie aanbod.

Wat het aanbod precies was weet ik helaas niet meer, ben alweer even weg ;)

Als je wilt, kan ik even kijken of ik contact kan krijgen met een van mijn oud collega's om te checken of het migratie aanbod voor jou geldt en order inleg mogelijk is. PM mij dan even je gegevens inclusief kvk nummer.

[ Voor 19% gewijzigd door White_Collar op 17-09-2020 14:05 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ha Allen!

Allemaal enorm dank voor het meedenken. Ik ben zojuist door KPN gebeld, de order is weer boven water. Wat nu maakte waarom deze order vorige week verdwenen leek te zijn, is mij niet geheel duidelijk. Als reden werd gegeven dat KPN-medewerkers "niet in alle systemen kunnen kijken", waardoor mijn order niet voor iedereen zichtbaar was. Daarnaast is het adres van ons pand enige jaren geleden gewijzigd. Ondanks dat ik dit aan Telfort heb doorgegeven, stond ons aansluitpunt nog op het 'oude' adres geregistreerd.

Nu ja, voor nu is het opgelost, de 'orderregisseur' zal contact met mij opnemen...

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Pagina: 1