Mijn vraag
Mijn PC zit vast in een reboot lus. Het is plotseling ontstaan bij het koud opstarten. Na 1 seconde leds en draaiende fans gaat de stroom eraf voor 1 seconde waarna het rondje weer opnieuw begint.
Ik denk dat het een probleem van het moederbord is maar ik wil graag jullie mening horen!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mobo: Asus Hero Maximus VII
CPU: Intel 4790K (socket 1150)
GPU: Asus 780 ti
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle mobo aansluitingen los gehaald en opnieuw vast gezet
RAM resocket, uiteindelijk allemaal verwijderd zonder resultaat
GPU verwijderd
alle sata devices los gehaald
andere PSU
Dit alles gaf geen verandering.
Vervolgens heb ik alles los gekoppeld van het mobo behalve de 24pin en 8pin CPU en de CPU verwijderd,
ook dit gaf hetzelfde resultaat. Met alleen de 24pin in het mobo blijft de stroom er wel op. Ik denk dus dat het te maken heeft met de CPU power toevoer in het moederbord en dat de beste actie is het mobo vervangen en de cpu behouden. Zijn jullie het hiermee eens?
Thanks!
Mijn PC zit vast in een reboot lus. Het is plotseling ontstaan bij het koud opstarten. Na 1 seconde leds en draaiende fans gaat de stroom eraf voor 1 seconde waarna het rondje weer opnieuw begint.
Ik denk dat het een probleem van het moederbord is maar ik wil graag jullie mening horen!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mobo: Asus Hero Maximus VII
CPU: Intel 4790K (socket 1150)
GPU: Asus 780 ti
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle mobo aansluitingen los gehaald en opnieuw vast gezet
RAM resocket, uiteindelijk allemaal verwijderd zonder resultaat
GPU verwijderd
alle sata devices los gehaald
andere PSU
Dit alles gaf geen verandering.
Vervolgens heb ik alles los gekoppeld van het mobo behalve de 24pin en 8pin CPU en de CPU verwijderd,
ook dit gaf hetzelfde resultaat. Met alleen de 24pin in het mobo blijft de stroom er wel op. Ik denk dus dat het te maken heeft met de CPU power toevoer in het moederbord en dat de beste actie is het mobo vervangen en de cpu behouden. Zijn jullie het hiermee eens?
Thanks!