Vraag

• Gatsby71
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-09-2020
Hallo,
Ik heb een vraag voor de audio experts. Ik ben in het bezit van een Infinity Oreus 5.1 surround systeem maar de subwoofer is kaduuk. Nu wil ik graag een draadloze subwoofer in het systeem hangen. Mijn vraag is a. Is dit uberhaupt mogelijk? Kun je draadloze subwoofer met een bedraad surround systeem combineren? Ik heb een Yamaha RX-V765 die alweer wat ouder is.
b. Indien het mogelijk is om een draadloze subwoofer aan te sluiten; welke combineert dan het beste met het infinity systeem?

Ben benieuwd of iemand me verder kan helpen? 8)7
Snx,

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om met de deur in huis te vallen, de template is er niet voor niets. Op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet. Vandaar de template:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dat mis ik in deze Topic Start. Naar welke draadloze subwoofers heb je al gekeken? Dan kan je in de handleiding kijken wat de vereisten zijn en/of de genoemde Yamaha receiver daarover beschikt. Werkt de draadloze subwoofer bijvoorbeeld met Bluetooth is het de vraag of de Yamaha dat heeft en of het op die manier gebruikt kan worden. Mij lijkt het persoonlijk handiger om niet blind te staren naar een subwoofer die aan de eis van draadloos voldoet maar om te zoeken naar een subwoofer en die draadloos maken. Dat kan bijvoorbeeld met een SVS Soundpath Wireless Audio Adapter, Klipsch WA-2 Wireless Subwoofer kit en zo is er nog wel meer. Ik zou niet weten waarom dit niet samen zou werken met de rest van de speakers. De subwoofer die je nodig hebt is altijd actief (die je nu hebt overigens ook) dus alleen de manier van signaal overdracht is anders: van bedraad naar draadloos.

Met welke subwoofer te kopen voor bij het systeem geldt wederom de template. Daar is niets over te zeggen aangezien er geen budget en verdere wensen worden genoemd en er geen short list is. Al snap ik dat het laatste lastig is als je nog niet weet welke kant je op wilt.

Het lijkt me handiger om dit topic in twee te delen: als eerste een keuze maken voor welke oplossing er gekozen gaat worden en als dat bekend is gericht te gaan zoeken naar wat het moet worden. Voor het tweede dient dan een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies geopend te worden. Ik raad je aan om de template daar wel in te vullen.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 17-09-2020 10:47 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.