Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1 HD met 2 volumes C en D , Vrije ruimte van volume D aan C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ( 1) Harddisk van 2Tb in mijn laptop met hierop 2 Volumes, Volume C en Volume D resp 300Gb en 1400Gb.
Op mijn C drive , draait Windows10-64 en de D drive is alleen data opslag.

Op Volume D heb ik nog een gedeelte aan niet toegewezen vrije ruimte staan van 300Gb en deze wil ik toewijzen aan mijn C drive.

Wie kan mij helpen ??

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11 17:14
Probeer EaseUs Partition Master/Manager is.
Daar moet het zeker mee lukken :)

Kan gewoon met de gratis versie

[ Voor 18% gewijzigd door Dr Pro op 17-09-2020 16:24 ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
Zorg wel voor een back-up van je belangrijke data voor je dit soort dingen doet...

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:34
Disk management zit gewoon standaard in Windows.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:30
Pas op dat je niets verkloot. Je loopt het risico data te verliezen of je laptop start niet meer op.

Waarom heb je 300 GB extra nodig voor C? 300 GB moet meer dan genoeg zijn voor Windows 10, kun je niet beter via bijvoorbeeld treesize kijken waar je ruimte kunt creëren op C?

Hattrick: Thorgal Eagles

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan veilig alleen uitbreiden met ruimte direct achter de partitie die je wilt vergroten. Je kan dus niet met de ruimte achter de D schijf C vergroten.

Easeus partition master kan dit wel, andere oplossingen als gparted ook wel, maar er is een reëele kans op dataverlies.

Maak dus eerst een backup van je D schijf.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 21:19
Ben(V) schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:41:
Disk management zit gewoon standaard in Windows.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar vorige versies was dit een draak van een programma als je iets aan je bootschijf wilde veranderen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Diskmgt kan dit soort dingen idd niet. DIe kan geen partities verschuiven. EN dat is wat je wilt - als je partities wilt vergroten moet je de extra ruimte aansluitend op de bestaande partitie hebben.
Easus kan dit gelukkig wel. Vaak zat gedaan, werkt prima kan ik melden :)

Werkwijze: bestaande grotere partitie verkleinen naar 1100. Verhuizen naar eind van de disk. Dan de vrijgekomen ruimten tussen de grote en de kleine partitie toewijzen aan de windows partities.
UIteraard geen twee stappen tegelijk zetten maar stapje voor stapje. Backup van je data is altijd een goed advies bij dit soort zaken. Unless you feel lucky :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
GParted kan dat ook, het werkt grafisch en het is gratis ...
Pagina: 1