Statisch gaat dynamisch worden bij Ziggo Zakelijk

Pagina: 1
Acties:

• r0y89
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 11:18
De volgende melding is vandaag onder mijn aandacht gekomen. Ik had dit graag als nieuws willen submitten, maar het is geen url maar een mail welke ik gekregen heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVY4hXWPY03YffI2Hss8BNqI2Ck=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WuK5HI1icRCXD81DN3yiNlvz.jpg?f=user_large

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09 20:13
redactie@tweakers.net

Misschien dan even naar de redactie mailen?

• r0y89
Torac schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:58:
redactie@tweakers.net

Misschien dan even naar de redactie mailen?
Ga ik doen, dank!

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
*Pof* al je VPNs, whitelisting en websites weg.. thanks Ziggo

[ Voor 18% gewijzigd door kr4t0s op 17-09-2020 09:17 ]

• r0y89
kr4t0s schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:04:
*Pof* alle VPNs en whitelisting weg.. thanks Ziggo
Dat dus.. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

kr4t0s schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:04:
*Pof* alle VPNs en whitelisting weg.. thanks Ziggo
De oplossing staat zo te zien in de mail? Ik maak daaruit niet op dat een statisch ip geen mogelijkheid meer is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Zijn al meer topics over. De oude zakelijke paketten met 5 IPs worden ook omgezet naar dynamisch met 1 IP.

Dit is Ziggo's manier om geld uit de zak te kloppen, als je bij Ziggo nog een vast IP wilt mag je een Pro abonnement afsluiten.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:07:
Zijn al meer topics over. De oude zakelijke paketten met 5 IPs worden ook omgezet naar dynamisch met 1 IP.

Dit is Ziggo's manier om geld uit de zak te kloppen, als je bij Ziggo nog een vast IP wilt mag je een Pro abonnement afsluiten.
Heeft het tekort aan ipv4-adressen hier niets mee te maken denk je?

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
Bor schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:07:
[...]

De oplossing staat zo te zien in de mail? Ik maak daaruit niet op dat een statisch ip geen mogelijkheid meer is.
Klopt, echter zullen veel mensen deze mails van Ziggo niet lezen of de impact niet snappen en het haasje zijn na 8 oktober.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
_JGC_ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:07:
Is het sowieso een raar businessmodel dat Ziggo een /29 uitdeelt aan klanten waarvan slechts 1% gebruik maakt van meer dan 1 IP adres? Zelfde voor KPN, die delen overal een /30 uit, terwijl ze de eindklant beter gewoon een /32 kunnen geven.

Ook T-Mobile geeft op het LTE netwerk de ene keer een /29 uit en de andere keer een /30. Kunnen zij niet beter een /32 uitgeven?

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 17-09-2020 09:11 ]

• Bor

Bor

kr4t0s schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:10:
[...]

Klopt, echter zullen veel mensen deze mails van Ziggo niet lezen of de impact niet snappen en het haasje zijn na 8 oktober.
De impact staat min of meer al in de mail en mails niet lezen; dat is niet de verantwoording van Ziggo lijkt mij. Wel vind ik het iets kort dag voor dit soort meldingen.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
kr4t0s schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:10:
[...]

Als ze de impact niet snappen dan denk ik zelf dat ze het ook niet gaan missen. Denk ook niet echt heel veel klanten dit echt gaan merken en het kleine aantal dat het wel wil maken ze dus een uitzondering voor. prima toch.

[ Voor 17% gewijzigd door RodeStabilo op 17-09-2020 09:16 ]

• r0y89
Bor schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:12:
[...]

De impact staat min of meer al in de mail en mails niet lezen; dat is niet de verantwoording van Ziggo lijkt mij. Wel vind ik het iets kort dag voor dit soort meldingen.
Kan ook zijn dat externe beheerders deze mail niet doorkrijgen van hun klanten.

• Bor

Bor

r0y89 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:14:
[...]

Kan ook zijn dat externe beheerders deze mail niet doorkrijgen van hun klanten.
Dat kan zeker, maar ook dan; is dat de verantwoording van Ziggo? Wat is er vastgelegd als manier van communiceren bij dit soort abonnementen?

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 16-08 17:35
RodeStabilo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:14:
[...]
het kleine aantal dat het wel wil maken ze dus een uitzondering voor. prima toch.
Uit de andere topics die hier over gingen kreeg ik niet de indruk dat ze uitzonderingen gingen maken, maar dat die mensen dan geadviseerd worden om een Pro abbonement (https://www.ziggo.nl/zakelijk/vast-ip-adres) af te sluiten, waar wel een vast IP adres bij zit.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:46
RodeStabilo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:10:
[...]

Heeft het tekort aan ipv4-adressen hier niets mee te maken denk je?
Dat heeft er ongetwijfeld deels mee te maken.

Maar dat vermeende tekort is geen reden om zomaar iedereen zijn /29 af te pakken. De enige reden hiervoor is meer geld verdienen omdat je klanten dwingt om over te stappen naar Pro (er zijn ook andere oplossingen overigens, maar niet iedere klant is daar technisch toe in staat).

Ziggo zou bijvoorbeeld nieuwe zakelijke klanten nog maar 1 vast IPv4 adres kunnen geven en actief in contact treden met bestaande klanten. Er zullen er genoeg zijn die geen vast IP nodig hebben of slechts 1. Maar daar is niet voor gekozen, het gaat om geld en dus wordt het gewoon aangepast. Take it or leave it.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:30:
[...]

Dat heeft er ongetwijfeld deels mee te maken.

Maar dat vermeende tekort is geen reden om zomaar iedereen zijn /29 af te pakken. De enige reden hiervoor is meer geld verdienen omdat je klanten dwingt om over te stappen naar Pro (er zijn ook andere oplossingen overigens, maar niet iedere klant is daar technisch toe in staat).

Ziggo zou bijvoorbeeld nieuwe zakelijke klanten nog maar 1 vast IPv4 adres kunnen geven en actief in contact treden met bestaande klanten. Er zullen er genoeg zijn die geen vast IP nodig hebben of slechts 1. Maar daar is niet voor gekozen, het gaat om geld en dus wordt het gewoon aangepast. Take it or leave it.
Dat heeft er niets mee te maken eigenlijk, er zijn nu abonnementen, waaronder deze, dat er 1 VAST ip adres is. Deze wordt gewoon omgezet naar dynamisch. Winst is? niets. Er blijft 1 IP adres in gebruik.

Wat wel een winst wordt voor Ziggo, als die mensen een PRO abonnement afsluiten, zelfde verbinding, maar nu ineens wel met een vast IP adres. (en een hoop euro's duurder)

Ik blijf het klantonvriendelijk vinden, maar ja, wat doe je er tegen.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:46
Vorkie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:35:
[...]

Dat heeft er niets mee te maken eigenlijk, er zijn nu abonnementen, waaronder deze, dat er 1 VAST ip adres is. Deze wordt gewoon omgezet naar dynamisch. Winst is? niets. Er blijft 1 IP adres in gebruik.

Wat wel een winst wordt voor Ziggo, als die mensen een PRO abonnement afsluiten, zelfde verbinding, maar nu ineens wel met een vast IP adres. (en een hoop euro's duurder)

Als ik het goed heb begrepen hadden de Ziggo zakelijk klanten een /29 met effectief 5 vrije IP adressen.

Natuurlijk is het klantonvriendelijk, maar is Ziggo ooit ook maar 1 seconde klantvriendelijk geweest in zijn hele bestaan? Overigens is Ziggo hier niet uniek in, vroeger kreeg je bij MxStream (eerste variant van ADSL) 4 IP adressen, die hebben ze toen ook gewoon afgepakt.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-08 11:00
Neem aan dat ze IPv6 met rust laten?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ISaFeeliN schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:53:
Voorlopig wel, verwacht ik. Maar als ze in de toekomst klem komen te zitten doordat ze iedereen een /56 hebben toegewezen, weet je alvast hoe ze het aan gaan pakken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:02
Ziggo zakelijk pakt IP adressen af

Zijn ze al een tijdje mee bezig.

Zo "nieuw" is dit dus niet echt :). In dat topic worden ook alternatieve oplossingen aangedragen - verkeer via een VPS laten lopen bijv.

[ Voor 27% gewijzigd door eric.1 op 17-09-2020 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-08 11:00
Brahiewahiewa schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:21:
[...]

Voorlopig wel, verwacht ik. Maar als ze in de toekomst klem komen te zitten doordat ze iedereen een /56 hebben toegewezen, weet je alvast hoe ze het aan gaan pakken
Als ik goed reken passen er 16777216 /56's in een /32 .. da's best veel maar het is idd nog niet eens iedere Nederlander ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Vorkie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:35:
[...]

Er is zeker winst in je ip pool te behalen door af te stappen van statisch. Dit is waarom je ook bijna nergens nog een statisch ip kunt krijgen. Wanneer je een statisch ip toewijst is dat een ip dat je in principe totaal niet meer kunt gebruiken mocht er bijvoorbeeld een tijd geen gebruik gemaakt worden van de verbinding. Een dynamisch ip kun je hergebruiken als het modem off-line is. Je zou denken dat iedereen gewoon 24/7 een modem aan heeft staan maar aan de andere kant van de berekening kan ik je zeggen dat nooit 100% van de actieve klanten op een willekeurig moment on-line is (heb dit bij meerdere isp's in kunnen zien). Als je je pool slim aanpakt kun je dus eigenlijk minder ip's dan klanten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:13
ISaFeeliN schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:53:
Veel te veel rust, word bij heel veel klanten niet eens aangeboden als je modem in bridge staat.

En daar is ook zelfs nu in 2020 nog een enkel zicht op. Beetje foute prioriteiten als je het mij vraagt.

[ Voor 17% gewijzigd door mash_man02 op 18-09-2020 17:50 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Pagina: 1