Flight Simulator 2020 - netwerk kaart valt regelmatig uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• alt1579
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-05 15:06

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Mijn vraag
Telkens wanneer ik Flight Simulator 2020 heb draaien, zelfs al ben ik nog in het hoofdmenu, dan krijg ik om de haverklap de melding dat m'n verbinding verbroken is. Als ik dan naar de Windows tray ga dan zie ik dat de netwerkverbinding verbroken is. Soms herstelt de verbinding weer vanzelf, soms is een reboot nodig om m weer aan de praat te krijgen. Dit gebeurt alleen met Flight Simulator 2020, ik heb dit nog nooit eerder bij de hand gehad. Ik heb mijn probleem al gemeld in de officiële FS forums en ook een Zendesk ticket bij support ingeschoten maar dat heeft nog niks opgeleverd. Het lijkt ook een redelijk exotisch probleem.

Event Viewer geeft een 10400 NDIS melding (hardware is gereset omdat het niet meer reageert)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netwerk is bekabeld, de NIC is een onboard Intel I219-V voorzien van laatste drivers via Gigabyte (zie moederbord). Win 10 Pro is up to date met May update. Mijn beveiliging is Bitdefender Total Security.
Ik heb Flight Simulator 2020 aangekocht en geïnstalleerd via Microsoft Store.

Mijn inventaris:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6600K Boxed€ 178,20€ 178,20
1MoederbordenGigabyte GA-Z170XP-SLI€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 2TB€ 104,70€ 104,70
1BehuizingenFractal Design Define R5 Zwart€ 101,02€ 101,02
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD€ 132,65€ 132,65
1ProcessorkoelingScythe Mugen 4 PCGH Edition€ 69,49€ 69,49
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCooler Master V550 Semi-Modular€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial BX100 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 586,06

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Alle drivers bijgewerkt: BIOS, GPU, NIC
  • Alle instellingen in Energiebeheer op Hoge Prestaties ingesteld
  • NIC diagnostics gedraaid via hardware eigenschappen, alle tests geslaagd
  • Via NIC hardware eigenschappen alle energiebesparingen uitgeschakeld
  • Alle mogelijke oplossingen in dit topic op FS Forums, BEHALVE omschakelen van de Ms Store versie naar de Steam versie omdat ik geen idee heb hoe dat te doen zonder nog eens dik 100 euro te moeten lappen... bovendien vind ik dat wel een hele rare oplossing.
  • Suf ge-googled naar mogelijke oplossingen - er wordt meestal gesproken over WiFi kaarten en V-lans maar dat is bij mij niet van toepassing.
  • Anders dan de 10400 NDIS vermelding in Event Viewer, geen andere foutmeldingen
  • IPv6 uitschakelen in tcp/ip eigenschappen
Hopelijk heeft iemand hier nog een goed idee? Ik ben een beetje ten einde raad.

[ Voor 0% gewijzigd door alt1579 op 17-09-2020 15:10 . Reden: Nog een poging tot oplossen toegevoegd: ipv6 ]

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:24
Als ik puur zoek op die 10400 NDIS melding dan zeggen sommige dat het helpt om IPv6 uit te zetten.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Ja dat klopt inderdaad. Ik heb dat ook geprobeerd, helaas zonder resultaat. Ik zal het topic updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Vandaag is de ellende met FS2020 uitgezaaid naar m'n Netgear router EN de KPN experia box. De eerste kreeg ik pas na een factory reset weer aan de praat, de laatste "gelukkig" met slechts een reboot.

De symptomen: FS2020 was verbonden met internet en communiceerde prima met de servers, maar alle andere internet verkeer was down. Netwerk indicatie in de tray gaf aan dat er geen verbinding was.
FS afgesloten en geprobeerd mn router admin pagina te openen, kansloos. Router soft reset, geen resultaat. Dus toen maar factory reset.

Als er nog ideeën zijn dan sta ik daar absoluut open voor, al ben ik al aardig op weg om het op te geven en mn geld terug te vragen. Ik heb nog geen enkele vlucht zonder problemen kunnen doen.