Ik heb een tweetal offertes voor zonnepanelen liggen en ik zou graag wat feedback hebben of ik met een van deze partijen met een gerust hart in zee kan gaan.
Situatie:
Het gaat om een nieuwbouwwoning uit 2018. Het dak ligt op het zuid / zuid-oosten. Het is een schuin dak met een klein stukje plat dak door een uitbouw. Daarnaast bevindt zich een dakkapel op het dak.
Vanuit de bouw zijn 4 panelen meegeleverd. Hiervan weet ik alleen dat ze 260 Wp zijn.
De tweede foto is genomen vanuit de dakkapel.
Offerte:
Ik heb de volgende offerte gekregen:
Legplan:
Hier is ook duidelijk te zien waar de bestaande panelen (grijs) liggen. Nieuwe panelen zijn in het zwart ingetekend.
Offerte 2
Van deze partij heb ik geen legplan gekregen omdat mijn huis nog niet te vinden is via Google Maps. Ze hebben de volgende offerte opgesteld op basis van foto's die ik ze heb gestuurd:
Wat vinden jullie van deze offertes?
Update 23-09:
Ik heb nog een offerte gekregen.
Dak eigenschappen:
Legplan:
OF:
Waar ik ook benieuwd naar ben: hoe verhouden de APS omvormers zich ten opzichte van Enphase? Is het vergelijkbaar of is Enphase echt een stuk beter? Ik krijg in ieder geval wel 5 jaar langer garantie op Enphase.
Situatie:
Het gaat om een nieuwbouwwoning uit 2018. Het dak ligt op het zuid / zuid-oosten. Het is een schuin dak met een klein stukje plat dak door een uitbouw. Daarnaast bevindt zich een dakkapel op het dak.
Vanuit de bouw zijn 4 panelen meegeleverd. Hiervan weet ik alleen dat ze 260 Wp zijn.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
De tweede foto is genomen vanuit de dakkapel.
Offerte:
Ik heb de volgende offerte gekregen:
Members only:
Inloggen
Legplan:
Members only:
Inloggen
Hier is ook duidelijk te zien waar de bestaande panelen (grijs) liggen. Nieuwe panelen zijn in het zwart ingetekend.
Offerte 2
Van deze partij heb ik geen legplan gekregen omdat mijn huis nog niet te vinden is via Google Maps. Ze hebben de volgende offerte opgesteld op basis van foto's die ik ze heb gestuurd:
Members only:
Inloggen
Wat vinden jullie van deze offertes?
Update 23-09:
Ik heb nog een offerte gekregen.
Dak eigenschappen:
Members only:
Inloggen
Legplan:
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
OF:
Members only:
Inloggen
Waar ik ook benieuwd naar ben: hoe verhouden de APS omvormers zich ten opzichte van Enphase? Is het vergelijkbaar of is Enphase echt een stuk beter? Ik krijg in ieder geval wel 5 jaar langer garantie op Enphase.
[ Voor 26% gewijzigd door Blauwschaap op 23-09-2020 09:37 ]
/f/image/otxEL53xqAZnjj5xhAAGZ3cV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6kRy1KbPoXTSr29CQrYM67OD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Kb61z0Jy4v3vjISNWxWFVqum.png?f=fotoalbum_large)