Data grootte op harddisk in verkenner niet juist?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Marc19700
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb in mijn pc met windows 10 een SSD zitten waarop windows 10 en alle programma’s staan en een bijkomende gewone harddisk met alleen data op staan.
Wanneer ik nu de gewone harddisk aanklik in verkenner en naar eigenschappen kijk, dan geeft ze aan dat ik 150gb van de schijf in gebruik heb.
Echter wanneer ik in verkenner alle mappen en files van de schijf gelijktijdig selecteer en dan naar eigenschappen kijk, dan is het totaal maar 99gb.
Hoe kan dit verschil van 51gb?

Alle reacties

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Er zijn in Windows een aantal verborgen mappen die standaard niet zichtbaar zijn. Zodra je deze zichtbaar maakt en ook selecteert dan zal Windows verkenner wel 150 GB aangeven.
Zie ook https://support.microsoft...windows-show-hidden-files

• Marc19700
Maar op die schijf staat dus totaal niets van windows, alleen maar losse data bestanden zoals mp3’s,...
Windows zelf staat op de SSD die als opstartschijf ingesteld is.
En in verkenner staat de instelling op verborgen mappen en bestanden,... weergeven.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Prullenbak?
Anders iets als Windirstat gebruiken om te kijken waar de data staat.

Fixing things to the breaking point...

• Marc19700
Prullenbak is helemaal leeg.
Ik heb nu de data eens naar een externe hd gekopieerd en de data harddisk opnieuw geformatteerd en de data terug gezet en nu geeft de harddisk gewoon 99gb in gebruik aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Marc19700 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:44:
Prullenbak is helemaal leeg.
Ik heb nu de data eens naar een externe hd gekopieerd en de data harddisk opnieuw geformatteerd en de data terug gezet en nu geeft de harddisk gewoon 99gb in gebruik aan.
Dan heb je dus 50GB aan data weggekieperd. Ik hoop voor je dat het niet belangrijke data was

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
Ik mis raar maar waar geen data.
Het blijft vreemd wat die extra 50gb was, die ik dus niet zag in verkenner.
Want ik had in verkenner verborgen bestanden en mappen zichtbaar maken aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Previous files :)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1