Vraag

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:09
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone - voor whatsapp, voor buurvrouw. Liefst "modern" uiterlijk : aka alle nieuwe mobieltjes, geen rubberen rand (ondanks dat ik dat zelf wel beter idee vond)

Wat is je budget?
Tot 150 euro, liever minder, voornamelijk omdat ze 9 maanden geleden een mi A3 heeft gekocht, geweldig ding, maar haar zoon van 6 heeft hem uit het raam gegooid (5e verdieping, ondanks hoesje is scherm kapot).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp, mail, mogelijk internet bankieren (Geen NFC nodig). Belangrijk: buurvrouw spreekt weinig Nederlands, en is nog minder goed met pc's / mobieltjes dan mijn opa van 92... Het liefst moet hij ook tegen stootje kunnen. Ze heeft een zoon die alles wat los en vast zit sloopt, vandaar het lage budget.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mi note 8, 4/128 gb, deze is stukje goedkoper dan pro variant, biedt meeste wat moet kunnen?
Redmi 9, 3/32 gb, goedkoper, maar is 32 gb genoeg? Ik verwacht niet dat ze veel apps gaat installeren, maar toch...

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er mobieltjes in dit budget die meer opslag / snelheid hebben?
Of iets kleiner (is dat steviger?).
Een ulefoon oid wilde ze niet, want daar kan je aan zien dat hij stevig is. (rubberen rand).

Alle reacties

Verwijderd

99ruud99 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:08:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone - voor whatsapp, voor buurvrouw. Liefst "modern" uiterlijk : aka alle nieuwe mobieltjes, geen rubberen rand (ondanks dat ik dat zelf wel beter idee vond)

Wat is je budget?
Tot 150 euro, liever minder, voornamelijk omdat ze 9 maanden geleden een mi A3 heeft gekocht, geweldig ding, maar haar zoon van 6 heeft hem uit het raam gegooid (5e verdieping, ondanks hoesje is scherm kapot).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp, mail, mogelijk internet bankieren (Geen NFC nodig). Belangrijk: buurvrouw spreekt weinig Nederlands, en is nog minder goed met pc's / mobieltjes dan mijn opa van 92... Het liefst moet hij ook tegen stootje kunnen. Ze heeft een zoon die alles wat los en vast zit sloopt, vandaar het lage budget.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mi note 8, 4/128 gb, deze is stukje goedkoper dan pro variant, biedt meeste wat moet kunnen?
Redmi 9, 3/32 gb, goedkoper, maar is 32 gb genoeg? Ik verwacht niet dat ze veel apps gaat installeren, maar toch...

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er mobieltjes in dit budget die meer opslag / snelheid hebben?
Of iets kleiner (is dat steviger?).
Een ulefoon oid wilde ze niet, want daar kan je aan zien dat hij stevig is. (rubberen rand).
De Redmi Note 9 4GB/128GB haal je van AliExpress maar uit Duits magazijn (paar dagen levertijd) voor +-135 euro.

Telefoons van de 5e verdieping naar beneden donderen gaat geen hoesje tegen helpen natuurlijk.

Extra bonus: de Redmi Note 9 komt af fabriek met een rubberen hoesje in de verpakking.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:31
Was het uit het raam gooien van de telefoon een ongelukje doordat hij bijvoorbeeld onhandig bezig was of deed hij het expres? Bij een ongelukje kan je de inboedelverzekering (indien aanwezig) nog is vragen of ze het vergoeden.

• 99ruud99
Hmmm dat klinkt als goed idee @Verwijderd
@BlackMonkey de reden dat ze die a3 hadden is omdat toen hun huawai van 3 maanden kapot was, omdat zoonlief niet mee eens was dat hij geen tv mocht kijken.

Verwijderd

99ruud99 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:20:
@BlackMonkey de reden dat ze die a3 hadden is omdat toen hun huawai van 3 maanden kapot was, omdat zoonlief niet mee eens was dat hij geen tv mocht kijken.
Wat dacht je anders van een opvoedkundig cursusje in plaats van water naar de zee dragen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BlackMonkey schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:15:
Was het uit het raam gooien van de telefoon een ongelukje doordat hij bijvoorbeeld onhandig bezig was of deed hij het expres? Bij een ongelukje kan je de inboedelverzekering (indien aanwezig) nog is vragen of ze het vergoeden.
Met een zoontje van 6 welke zo'n ding spelenderwijs uit 't raam gooit tijdens een 'spel' kom je vaak (éénmalig) nog wel weg bij een verzekeraar op 't moment dat je 't op de inboedelverzekering af gaat wenden, bij de tweede keer gaat een verzekeraar er waarschijnlijk héél anders over denken met als gevolg dat de éérste keer ook ineens onder een andere 'loep' komt te liggen....

Mensen aanzetten tot ..... Niet Doen :N

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• 99ruud99
Dat het kind een opvoedkundig lesje kan gebruiken staat buiten discussie :P

Maargoed - in ieder geval al een handige tip van duits warenhuis.
Misschien iemand nog een ander idee?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik zou gewoon de goedkoopste halen die er is. Als dit al de 2de in 3 maanden is die sneuvelt... is dit een gevalletje hopeloos. Kijk ook 2dehands, het is niet dat je meerdere jaren software updates hoeft te zoeken :P

En verder, als de ouders meer om uiterlijk van spullen geven dan goed er voor zorgen kan je wel naar het kind wijzen, maar denk niet dat dat terecht is. De ouders maken de fout het kind de telefoon te geven of binnen bereik te leggen, en kind naast open raam of op rand balkon te laten zitten, anders red je dit niet.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:31
99ruud99 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:20:
Dan is die weg inderdaad niet aan te raden. Je moet je dan alleen wel afvragen hoe je dat probleem structureel oplost i.p.v. steeds een nieuwe telefoon te kopen. Als het de tweede keer is dan heeft hij er niet echt van geleerd. Maar daar was de buurvrouw waarschijnlijk ook al wel achter.

Maar gezien ze toch niet zo lang meegaan, moet ie nieuw zijn? Er staan genoeg mooie toestellen in de V&A en Marktplaats waar je meer waar voor je geld krijg dan een nieuw budget toestel. Ook de Mi A3 is te vinden.
Will_M schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:26:
[...]
Mensen aanzetten tot ..... Niet Doen :N
Whut?

• 99ruud99
@BlackMonkey het hoeft natuurlijk geen gloednieuwe te zijn, maar ik vind het aanbod beetje tegenvallen in omgeving Utrecht, onder de 100 euro.
Het is beetje raar om meer te betalen voor een 2e hands mobieltje dan voor een nieuwe.

En voor rest heb je gelijk - maar ik ben er enkel om te helpen, hoe ze opvoeden is hun zaak. (voornamelijk, ik heb geen kinderen dus kan niet oordelen).
Pagina: 1