Domme lampen Smart maken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jaspertje90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-08 11:19
Momenteel ben ik bezig met mijn eerste stappen naar een smart home? (gedeeltelijk)
Nu heb ik mijn ogen laten vallen op een Slimme wifi Dimmer. Ik heb namelijk een eettafellamp op een dimmer staan die ik graag via Google home (assistent) zou willen besturen. Als ik een slimme wifi dimmer installeer ipv van mijn huidige domme dimmer is dat dan mogelijk? zo ja? heb ik dan nog wel een bridge nodig?

Ik heb andere topics al wat doorgespit maar ik kom er niet uit.

Mijn dank is bij voorbaat groot!

Beste antwoord (via Jaspertje90 op 16-09-2020 16:43)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:10

Koppensneller

winterrrrrr

Sommige kun je zeker zonder bridge koppelen. Zelf heb ik in huis een paar dimmers (en relais) van Shelly geïnstalleerd. Die zijn via hun clouddienst (gratis) aan Google Assistant te koppelen. Het dimmen gaat dan wel via normale lichtknoppen, het is lastiger om een wifi-dimmer te vinden met een draaiknop.

[ Voor 20% gewijzigd door Koppensneller op 16-09-2020 16:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:10

Koppensneller

winterrrrrr

Sommige kun je zeker zonder bridge koppelen. Zelf heb ik in huis een paar dimmers (en relais) van Shelly geïnstalleerd. Die zijn via hun clouddienst (gratis) aan Google Assistant te koppelen. Het dimmen gaat dan wel via normale lichtknoppen, het is lastiger om een wifi-dimmer te vinden met een draaiknop.

[ Voor 20% gewijzigd door Koppensneller op 16-09-2020 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspertje90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-08 11:19
Dat was lekker snel Koppensneller.

Hartelijk dank!