• thamaster88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 14:29
Ik wil een ring deurbel 2 halen. En aansluiten op de bestaande bedrading lijkt me ideaal. Maar nu weet ik niet wat ik daarvoor nodig heb. Dus mijn vraag:

1. Is mijn oude beltrafo geschikt?
2. Moet er dan een resistor tussen? (er zit nu een ouderwetse bel tussen. Dat mag ook? althans lees ik op de ring site)
3. Kan ik meten welke kant van de kabel waar moet? De kabel is ong een meter of 8 en loopt onder de vloer door dus ik kan niet zien welke kant waar wordt aangesloten tussen de drukbel en de beltrafo.(misschien op de drukbel zelf?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUYbkKi28ergHxeERAzpbec-hi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QgsKE19RvFUo4QWCJwHNhgal.jpg?f=fotoalbum_large

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-05 20:58
Gewoon bestellen en aansluiten. Je krijgt het wel werkend.
Zo uit mijn hoofd lijkt de beltrafo geschikt, in het slechtste geval moet die vervangen worden, maar dat is een kleine kans.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je een multimeter? Even de spanning op de twee draden meten, zou minimaal 8V moeten zijn.
Als je 4 of 6 V meet, moet je de fasedraad op 8V zetten aan de secundaire kant.

Gewoon de oude bel laten zitten, heb je de weerstand niet nodig.
Kan ik meten welke kant van de kabel waar moet? De kabel is ong een meter of 8 en loopt onder de vloer door dus ik kan niet zien welke kant waar wordt aangesloten tussen de drukbel en de beltrafo.(misschien op de drukbel zelf?)
Een deurbel-installatie is wisselspanning, maakt niet uit hoe je de draden aansluit. Zie het zoals je telefoonoplader, die mag ook ondersteboven in het stopcontact. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door PD2JK op 17-09-2020 05:51 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

• thamaster88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 14:29
PD2JK schreef op donderdag 17 september 2020 @ 05:47:
Heb je een multimeter? Even de spanning op de twee draden meten, zou minimaal 8V moeten zijn.
Als je 4 of 6 V meet, moet je de fasedraad op 8V zetten aan de secundaire kant.

Gewoon de oude bel laten zitten, heb je de weerstand niet nodig.

[...]

Een deurbel-installatie is wisselspanning, maakt niet uit hoe je de draden aansluit. Zie het zoals je telefoonoplader, die mag ook ondersteboven in het stopcontact. ;)
Thanks voor de uitleg. Ik ga ermee aan de slag. Ik zat heel erg met het feit dat ik niet kan zien of de trafo nou idd AC was of DC. En wat er dan gebeurd als deze toch DC zou zijn en ik de ac only ring deurbel aansluit. Explodeert dan alles? (stroom is niet mijn sterkste punt merk je het :))