Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wifi-verbinding: GPRS-verbinding blijven gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Maarten-WL
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 28-12-2020
Goedemiddag,

Is het mogelijk om een Android-toestel via WIFI te verbinden, maar tòch gebruik te laten maken van GPRS terwijl hij verbonden is via WIFI?
Het volgende is aan de hand: In 1 van onze vrachtwagens is een apparaat ingebouwd welke o.a. de tachograaf-snelheid van het voertuig doorgeeft aan een app die draait op de telefoon, zodat de snelheid altijd juist is en we niet afhankelijk zijn van GPS-dekking. Maar zodra de app verbonden is aan dit WIFI netwerk werken alle andere apps niet meer, de leverancier houdt dit tegen. Whatsapp-berichten komen dan niet meer aan, pas weer als de chauffeur de Wifi ontkoppeld van dit kastje werkt het weer.

Is het mogelijk om dus wèl via WIFI aan dit apparaat verbonden te zijn, maar de data gewoon via de simkaart/gprs te laten verlopen?
Hopelijk kan iemand mij helpen, uiteraard heb ik al gegoogled maar niet met het gewenste resultaat.

Alle reacties

• Smartphonetips
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 20:50
Bestaan er geen firewall apps waarmee je bvb WhatsApp de toegang tot wi-fi ontzegt? In theorie zou die app dan data via LTE moeten binnen halen (geen idee of dat werkt, overigens, ik denk maar luidop).

https://www.smartphonetips.be

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik denk dat 'we' hier toch even wat meer 'wetenswaardigheden' moeten kennen.

Hoezo is er maar één wagen in (jouw?) hét bedrijfswagenpark voorzien van deze tracking methode en waarom wil je deze wagen expliciet 'excluden' voor de chauffeur?

Als je zélf de chauffeur bent op die zakelijke wagen: Neem een privé 4G abo voor je EIGEN telefoon en gebruik het zakelijke toestel gewoon zakelijk ;)

[Voor 32% gewijzigd door Will_M op 16-09-2020 15:51]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:02
Welk toestel? Bij recente toestellen van Samsung kun je voor specifieke apps instellen dat deze altijd mobiele gegevens moeten gebruiken.

• Maarten-WL
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 28-12-2020
@Will_MWe hebben maar 1 vrachtauto met tachograaf, de rest van het wagenpark is niet tachograafplichtig.

@hcQd Het betreft bij deze chauffeur een Samsung S9, het zou heel prettig zijn als inderdaad Maps en Whatsapp altijd via de sim-kaart verloopt. Kun je uitleggen waar ik de instelling kan vinden?

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:02
Op mijn S10e heet de optie "Apps met alleen mobiele gegevens", te vinden onder Verbindingen>Gegevensgebruik.

• simson0606
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 15-01 15:37
Wellicht komt er qua instellen wat overeen met de iphone, daar moet je namelijk zorgen dat je op wifi geen gateway ingesteld hebt staan. Dan maakt de telefoon sowieso gebruik van mobiel internet.

Die krijg je misschien standaard mee via DHCP (Afhankelijk de instellingen van het kastje waarmee je verbind).
Mocht dat het geval zijn dan kan je het ip adres wat je via dhcp toegewezen krijgt als statisch adres instellen en dan geen gateway invullen.

• Smartphonetips
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 20:50
Maarten-WL schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:51:
@Will_MWe hebben maar 1 vrachtauto met tachograaf, de rest van het wagenpark is niet tachograafplichtig.

@hcQd Het betreft bij deze chauffeur een Samsung S9, het zou heel prettig zijn als inderdaad Maps en Whatsapp altijd via de sim-kaart verloopt. Kun je uitleggen waar ik de instelling kan vinden?
Via de app Samsung max kan je dat eenvoudig instellen. Je moet wel het premium abonnement activeren (gratis, maar reclame tijdens opladen).

https://www.smartphonetips.be

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True