DAC hoeveel BITS ???? 1 / 16 / 24 ???

Pagina: 1
Acties:

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09
Ik ben aan het zoeken naar een DAC achter mijn CD80. Nu hoor in verschillende zaken totaal andere verhalen. De een zegt dat een 1 bitter beter moet zijn omdat die sneller is enzo, mijn huidige 16 bitter is te traag. dus heb ik nu een Mission DAC5 met daarin een dac7 staan.
Aan de andere kant hoor je dat meer bits meer kwaliteit geeft en komt bv een musical fidelity 24 bitter van de plank. Nou ik snap hem niet meer

Is er iemand die hier wat zinnigs van kan zeggen ?????

• Ray
Kom op help me eens :)

Verwijderd

Toch logisch als elke sample meer data kan bevatten de kwaliteit hoger kan zijn...... of ben ik nou achterlijk

• Ray
Tja goeie vraag ??? een groot aantal topspelers van Marantz zijn dus van 16 bit naar 1 bit overgestapt.....terwijl inderdaad in veel hogere series wel weer voor 24 bits gekozen wordt. 1 bit bitstream processing zou sneller moeten zijn met meer detail maar hogere bitstreams zouden meer tja wat zouden die moeten kunnen ??

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35
Ik denk dat die bits op meerdere manieren geinterpreteerd kunnen worden.
1 bit conversion houdt volgens mij in dat hij 1 op 1 omzet (snelheid) 24 bit dac houdt volgens mij de preciesie van het digitale naar het analoge signaal in (hoe meer hoe beter)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II