lier schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:36:
De netste oplossing lijkt mij om op kantoor VPN faciliteiten in te richten. Dan hoef je ook geen ranzige dingen als Anydesk te gebruiken. En kan je overal ter wereld verbinden met die omgeving.
Ik neem aan dat je voor dat soort werkzaamheden een vast aanspreekpunt of beheerder hebt?
Nee, het internet is aangelegd en gegraven door KPN en de verbinding door T-mobile.
Met een aantal repeaters kunnen wij de hele werkvloer van internet voorzien.
Wij hebben verder niets te maken met ICT. Het plannings/boekings/factuurprogramma gebeurt dan wel in een cloud, maar dat wordt allemaal beheert door het software bedrijf.
Die hebben echter geen mogelijkheden om dit te regelen.
We hebben wel tot 3 keer toe getracht om meer dingen online te doen, zoals mijn thunderbird email online en dat soort dingen, maar daar is eigenlijk nooit wat uitgekomen, omdat we niet een bedrijf konden vinden die dit kon of wilde regelen.
Vandaar dat we toen gekozen hebben voor een software pakket die het grootste gedeelte kan regelen.
En de email lees is eigenlijk vanuit mijn kantoor thuis en als ik op de zaak bezig ben log ik thuis in via anydesk.
Ik heb toen gekozen voor anydesk omdat ik dat fijner vond werken dan teamviewer.
Ik ga me eens inlezen over een VPN omgeving. We hebben nu best wel een aardige internetverbinding, ondanks dat het koper is, maar er zijn maar 2 andere bedrijven die gebruik maken van de kabel in de grond.
[
Voor 7% gewijzigd door
Zomaar iemand op 16-09-2020 14:51
]