Link tussen Cellen in Excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• loemoemba1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-12-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag over Excel. Ik wil graag dat 2 Cellen linken naar een andere cel.
Jup het klinkt heel raar.. hier een uitleg.

Ik wil een ''Match'' bestand maken.
Dus in de eerste rij, in de eerste cel staat: Gember thee.
In de cel daarna staan de eigenschappen van Gember thee: Lekker ruikend, gezond, warm

Ik wil nu dus, dat als iemand in excel de eigenschap (of 1 eigenschap) van de Gember thee intypt. Dat er in de Cel erna de optie Gember Thee komt (omdat je dus 1 of meer eigenschappen van Gember thee hebt ingevuld)

Allereerst.. is dit überhaupt mogelijk?

Zo ja.. Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via loemoemba1 op 16-09-2020 12:54)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je voorbeeld fictief is, omdat er vast meer dan 1 theesoort die eigenschappen kan hebben.

Met de normale verticaal zoekfunctie die je ongetwijfeld in andere topics bent tegengekomen, kom je al een heel eind. Misschien dan wel zoeken op "*"&E1&"*" ipv op E1 als 'gezond' in E1 staat. En natuurlijk eigenschap en Gember thee omdraaien.

Al zou ik erg suggereren het anders te gaan opzetten. Tenminste de eigenschappen in eigen cellen zetten. Misschien kan je ook eens naar bijvoorbeeld draaitabellen kijken.

Je hebt niet aangegeven wat je eigen formules etc zijn.: kan je dat doen na je te hebben ingelezen over bovenstaande?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je voorbeeld fictief is, omdat er vast meer dan 1 theesoort die eigenschappen kan hebben.

Met de normale verticaal zoekfunctie die je ongetwijfeld in andere topics bent tegengekomen, kom je al een heel eind. Misschien dan wel zoeken op "*"&E1&"*" ipv op E1 als 'gezond' in E1 staat. En natuurlijk eigenschap en Gember thee omdraaien.

Al zou ik erg suggereren het anders te gaan opzetten. Tenminste de eigenschappen in eigen cellen zetten. Misschien kan je ook eens naar bijvoorbeeld draaitabellen kijken.

Je hebt niet aangegeven wat je eigen formules etc zijn.: kan je dat doen na je te hebben ingelezen over bovenstaande?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)