Vraag

• Krant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-04 18:19
Welke oplader kan ik het snelst (via USB) de Surface 3 opladen?

Het betreft géén Pro variant en de orginele oplader was ook een USB-type. Volgens de Pricewatch pagina betreft het de USB poorttype : Micro-USB, USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s)

De naamgevingen van de USB-varianten worden niet duidelijker, zeker niet met de naamwijzigingen die ik hier en daar heb gelezen.

Momenteel wordt het ding opgeladen met een 1A oplader bij 5 Volt (dus 5 Watt). Hoeveel Ampere kan deze Surface aan?

Ik hoor het graag,
Gr. Krant

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:47
als het goed is bepaald de surface de stroomsterkte die het trekt, dus zelfs als je een miljoen watt oplader hebt, zal hij max met iets van 15 watt oid opladen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ten eerste kun je een oplader niet opladen, maar dat zal wel een freudiaanse spraakverwarring van je zijn ;)

Daarna maakt het niet uit hoeveel Ampère je lader maximaal kán leveren, het apparaat wat je op wilt laden pakt het aantal Ampère wat 'ie (maximaal) kán pakken, het is niet zo dat je lader Amperes gaat 'pushen' naar je Surface. Enige wat belangrijk is is het aantal Volt DC wat er UIT de lader / adapter komt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Krant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-04 18:19
Ruud, Will, bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb even verder gezocht en de orginele lader geeft 13 watt, een (minimale) Ampere van 2,6 bij 5V zou dan perfect moeten zijn. Deze kabel heb ik gevonden bij Bol.com: https://www.bol.com/nl/p/...harging/9200000104517715/ Moet goed te doen zijn toch?

Hier kom ik zeker mee vooruit!

[ Voor 26% gewijzigd door Krant op 16-09-2020 17:10 . Reden: Extra informatie met linkje van gevonden lader ]