Unifi issue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-04 11:38
Ik ben een tweaker baby maar heb wel een echte tweaker wifi acces point van Unifi. Ooit een paar jaar geleden geïnstalleerd zodat we van de wifi problemen af waren. Dat is 4 jaar goed gegaan maar nu is de access point niet meer zichtbaar als wifi netwerk. De blauwe gloed van de ring is nog wel te zien dus hij zou het moeten doen.

Ik heb de software gedownload maar de controller app op mijn MacBook Pro met Catalina vraag om Java 8.

Ik heb Java 8 gedownload maar de Unifi App vindt de Access point niet.

Ik denk dus dat hij toch misschien stuk is. Of is er nog een andere manier om te kijken of ik hem kan vinden?

Ik moet ook resetten want ik weet het wachtwoord niet meer. Kan je een hard reset doen op de unit zelf?

het is een: Ubiquiti Networks UAP-AC-PRO WLAN toegangspunt

Hij is uit oct 2016. Dus misschien toch wel aan vervanging toe?

Beste antwoord (via KaiTak op 17-09-2020 18:32)

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 15:29
1. Zet wifi aan van je router/modem.
2. Reset je unifi AP
3. Download de Unifi app op je telefoon
4. maak verbinding met je oude router/modem
5. Open de app, de unifi AP moet zichtbaar zijn
6. Stel Unifi AP opnieuw in
7. Schakel wifi van je router/mode uit
8. klaar

Alle reacties

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:22
Domme vraag misschien.. maar heb je al een keer de stekker er uit gehaald en weer erin gedaan?

Edit: Meestal ook handig om het betreffende artikel erbij te vermelden/zoeken:
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) (deze is het toch?)

[ Voor 56% gewijzigd door DonJunior op 16-09-2020 09:52 ]

*sowieso

• KaiTak
DonJunior schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:51:
Domme vraag misschien.. maar heb je al een keer de stekker er uit gehaald en weer erin gedaan?
Ik heb de stekker al een keer in uit getrokken.

Ik heb ook al de reserve netwerkkabel die ik had mee getrokken gebruikt.

Maar blijft onzichtbaar.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 15:29
2. Reset je unifi AP
8. klaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:22
Op je telefoon kun je ook de app WifiMan van Ubiquity installeren .. die scant alles en kan dan ook aangeven of er een Ubiquity apparaat in de buurt zichtbaar is.

*sowieso

• KaiTak
Hij hangt op hoog. Zit er een knop op de unit zelf die hem helemaal reset?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickbouman
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-04 23:19
Je kan de unit aan de achterkant resetten daar zit een pinnetje voor, zie: https://dl.ubnt.com/guides/UniFi/UniFi_AP_Pro_QSG.pdf

Je hoeft hem zeker nog niet te vervangen is nog een prima apparaat als hij niet stuk is.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

https://dl.ubnt.com/guides/UniFi/UniFi_AP_Pro_QSG.pdf
Reset This button serves two functions for the UniFi AP-PRO:
• Restart Press and release the Reset button quickly.
• Restore to Factory Default Settings Press and hold the Reset button for more then five seconds.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• KaiTak
Offtopic...

Maar is er iets aan de hand? Ik heb ziggo en veel sites (US?) zijn onbereikbaar?

Ik ga knopje zoeken en stappen plan volgen van NL Scratch volgen!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:33
Voor de gene die zeggen ff een controller opzetten, je kan maar 1 controller hebben. Op het moment dat je de boel initialiseert op je mobiel, dan is je mobiel de controller. Doe je dit op je laptop, dan is de laptop de controller.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij kan je maar 1 controller hebben.

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:51
com2,1ghz schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:56:
Voor de gene die zeggen ff een controller opzetten, je kan maar 1 controller hebben. Op het moment dat je de boel initialiseert op je mobiel, dan is je mobiel de controller. Doe je dit op je laptop, dan is de laptop de controller.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij kan je maar 1 controller hebben.
Klopt maar je kan het apparaat wel adopt-en in een andere controller.

• KaiTak

gedaan. Op de wifi van de connect box. De unifi zit met ethernet aangesloten op de connect box

2. Reset je unifi AP

Heb ik gedaan. Hij is nu wit ipv blauw

Gedaan

Telefoon zit op wifi van de connect box

Vind niks in de app.

No devices found

Wifi man zegt

No devices found

8. klaar

Stuk?

[ Voor 12% gewijzigd door KaiTak op 16-09-2020 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:14
Wat ik zo snel kon vinden.

1. Kan zijn dat een firewall, mogelijk op de Ziggo Modem actief de poort blokkeert voor het scannen van de AP.
2. Sommige moeten hem een paar keer resetten en dan komt hij ineens weer in beeld.
3. Kijk ook eens bij DHCP instellingen of je mogelijk iets ziet van het AP ondanks dat hij gereset is of het is verbonden met het modem en zou dus een IP moeten krijgen.
4. Je gebruikt toevallig geen PoE adapter/switch die mogelijk niet goed meer is of zijn werk niet meer doet wat hij zou moeten doen:?

Wat je nog kan proberen als Punt 3 een ip geeft
https://community.ui.com/...48-44f8-b9c8-c582a073d8d8

[ Voor 54% gewijzigd door MikeOO op 16-09-2020 10:20 ]

• KaiTak
MikeOO schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:16:

4. Je gebruikt toevallig geen PoE adapter/switch die mogelijk niet goed meer is of zijn werk niet meer doet wat hij zou moeten doen:?
Ik zal een nieuwe bestellen. Misschien is dat het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:14
KaiTak schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:32:
[...]

Ik zal een nieuwe bestellen. Misschien is dat het.
Ik zou eerste de andere zaken testen. Mogelijk dat dit al een oplossing geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@KaiTak Staat je AP nu met een witte 'ring' welke knippert of brand die ring continue?

Het lijkt er op dat 't ding nu tussen de stadia van software deployement en adoptation dóór een controller in hangt (PoE adapter zal waarschijnlijk nog wel intact zijn).

Welk type hebben we het hier overigens EXACT over?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• KaiTak
Will_M schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:20:
@KaiTak Staat je AP nu met een witte 'ring' welke knippert of brand die ring continue?

Het lijkt er op dat 't ding nu tussen de stadia van software deployement en adoptation dóór een controller in hangt (PoE adapter zal waarschijnlijk nog wel intact zijn).

Welk type hebben we het hier overigens EXACT over?
Witte ring. Ik heb hem er nu afgehaald.

Het is een: AP AC Pro

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 19:32
@KaiTak

Krijgt de UAP AC PRO een ip toegewezen via de router ? Indien dit het geval is kan je heb ook resetten via SSH bijv via putty;

instructies:
Access the device via SSH, and once in, issue the command set-default and hit enter. The device should quickly reboot with factory default settings. Remember to not disconnect the device from its power source during this process. If that command doesn't seem to work, try using: syswrapper.sh restore-default.

It's recommended to accompany this with Forgetting the device as described in the first section if it appears as adopted in the UniFi Network Controller. After resetting your device, you are ready to adopt it: UniFi - Device Adoption.

Eergisteren bij mij ook een gen 2 cloudkey geinstalleerd samen met een NanoHD en ik kon de NanoHD pas adopteren naar dat ik via SSH de command syswrapper.sh restore-default. had uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
Wellicht was je Unifi AP gewoon gecrashed of iets dergelijks (want ja ook dat gebeurt heel enkel). Een simpele reboot (stroom eraf/erop) had dit waarschijnlijk opgelost. Het is daarna volgens mij mis gegaan bij dit stukje:
KaiTak schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:49:
[...]

Ik heb de software gedownload maar de controller app op mijn MacBook Pro met Catalina vraag om Java 8.

[...]
Dat klinkt namelijk als een "schone" installatie, je Unifi AP is namelijk nog gelinkt aan de oude installatie. Voor de volgende keer als je het weer werkend heb is het handig om een backup van die Controller configuratie te maken, zodat je de volgende keer bij een nieuwe installatie er altijd weer bij kunt.

Voor nu zou ik inderdaad een harde reset proberen, eventueel op de manier die @Arthion-nl omschrijft via SSH. Daarmee kun je de configuratie volledig wissen en zou je hem met een schone Controller installatie weer moeten kunnen vinden als een "Adoptable" device.

PS: Ook het feit dat je nu net weer de Controller software geinstalleerd hebt, doet mij vermoeden dat de Firware van je AP ook niet al te actueel zal zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Saeverix op 16-09-2020 17:06 ]

Chookity-pok

• KaiTak
Kom er morgen op terug. Ik heb hem van plafond afgehaald en krijg morgen extra utp kabels. Dan is het makkelijker werken. Ik had geen losse kabels meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiTak
Ik heb hem meerdere malen gereset. Toen kwam hij op in de iPhone App. Firmware update, nieuw naam en wachtwoord gemaakt en nu werkt hij weer als een zonnetje.

Iedereen heel erg bedankt! Dank Dank Dank Dank!
Pagina: 1