Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iOS 14 / iPadOS 14] - Ervaringen en discussie

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 00:59

Opmerking vooraf

Dit topic is bestemd voor de release die op woensdag 16 september uitgebracht zal worden en dus de definitieve versie is! Daarnaast worden er vaak direct na de update klachten aangehaald m.b.t. de accuduur. iOS / iPadOS doen doorgaans de eerste dag / twee dagen de boel op de achtergrond indexeren wat net iets meer accu zal vragen dan een doorsnee dag. Hou hier rekening mee. ;-)

Nieuwsbericht

Apple brengt zijn nieuwe besturingssystemen, waaronder iOS 14 en iPadOS 14, woensdag uit. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt. De besturingssystemen waren al sinds ontwikkelaarsconferentie WWDC in juni in bèta.

De release van iOS vindt daarmee voor het eerst plaats zonder dat een aankondiging van nieuwe iPhones heeft plaatsgevonden. Meestal doet Apple dat tegelijkertijd, maar door de coronapandemie vindt de release van iPhones dit jaar later plaats, zo zei Apple al enige tijd geleden

Apple brengt met iOS 14 diverse wijzigingen aan in de interface van iPhones. Zo kunnen gebruikers widgets gaan plaatsen op homescreens en voegt Apple aan de pagina's vol met apps een alfabetische lijst toe die het meest rechter homescreen zal vormen. Verder kunnen gebruikers een andere browser en mail-app kiezen als default in plaats van Safari en Mail.

Ontwikkelaars kunnen daarnaast hun apps vervangen door 'appclips', kleine delen van apps voor het uitvoeren van specifieke functies. Die appclips zijn te openen met url's, nfc-tags en qr-codes. Ook komt er een 'AppClip-code' met een eigen patroon en nfc. AppClips zijn kleiner dan 10MB. Tweakers publiceerde in juni een preview van iOS 14.

Wat is nieuw?

• Opties voor het beginscherm
  • Widgets op het beginscherm
  • Berichten en iMessage verbeteringen
  • Compactere weergave voor bellen en Siri
  • Emoji makkelijker zoeken
  • Apple Kaarten wordt uitgebreid
  • Nieuwe privacyfuncties
  • Standaard apps voor mail en browser instellen
  • Aangepast appdesign voor iPad
  • Compactere weergave voor bellen en Siri
  • Scribble en andere Apple Pencil-verbeteringen
Uitgebreid overzicht nieuwe functies iOS 14 en iPadOS 14

[Voor 4% gewijzigd door robcoenen op 16-09-2020 10:18]

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Yess, lekker op tijd. :) Ik hoop met IOS14(en iPadOS) weer echt op een stabiel IOS te komen, met name als het gaat om batterijdrains. Omdat ik selectief updates installeer, ben ik de dans gelukkig ontsprongen, maar het afgelopen jaar hoorde ik enorm veel klachten om mij heen nadat mensen een update hadden geïnstalleerd.. ook weken na diverse resets, etc.

Wellicht is het handig om een soort disclaimer in de topicstart te zetten, iets als: "Wacht eerst enkele dagen af totdat je telefoon geïndexeerd heeft. Daarna reguleert het batterijverbruik. Heb je daarna batterijklachten hierover, dan ben je natuurlijk vrij om deze te posten in dit topic"?

Het is bijna een terugkomend fenomeen geworden, die batterijklachten na een update. Op die manier kunnen we in ieder geval een beetje uitsluiten dat het niet om de indexatie gaat na de update. Menig user denkt al enkele uren na de update over batterijperformance te kunnen praten.. dat is een beetje gek natuurlijk. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Mog
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17-09 18:31
Een kleine maar welkome toevoeging waar ik erg naar uitkijk is de mogelijkheid om een omschrijving aan een foto toe te voegen. Ik wil niet van elke vakantie een album maken. Maar wel kunnen zoeken op bijvoorbeeld “Weekend Texel 2008”.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:25

Donstil

Grab them by the 🐈.

Er is al een iOS 14 topic

[iOS 14 Beta] Ervaringen & Discussie

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:55

Hoedje

Moderator Apple Talk
Doe deze weer op slot om onduidelijkheid te voorkomen. @robcoenen wordt dan mede-auteur van het bestaande topic :)

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True