Vraag

• jupinator
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-11 03:05
Ik zoek een nieuwe telefoon voor me vader en twijfel tussen de poco x3 en de mi 10 lite.
Hij doet al jaren met mijn oude Samsung S4 maar deze is zo oud dat de meeste apps niet meer ondersteund worden.

Ik ken de vergelijkings functie waarmee alles gemakkelijk langs elkaar kunt zetten maar wou toch is vragen wat jullie zouden aanraden.

- Prijs van beide zit niet ver uit elkaar dus dat maakt niet uit.
- als je een camera van een Samsung s4 gewent bent maakt dat ook niet zo veel uit.

Ik zou hem graag een telefoon willen adviseren waarmee hij weer lang voor uit kan. Door het 5g verhaal sprak de mi 10 lite me daarom erg aan. De accu van de poco is weer een stuk groter dus dat leek me ook wel erg handig als je een telefoon zoekt die lang mee moet gaan.

Dit is me eerste post dus ik hoop dat ik het een beetje goed heb gedaan.
In iedergeval alvast bedankt en ik zie graag een reactie tegemoet.

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
De accu van de Lite is marginaal groter.
Grootste verschil is het scherm. Poco heeft een 120 hz LCD. Mi 10 Lite een 60 hz Amoled.
De rest van de specs zijn nagenoeg gelijk, muv het 5G verhaal inderdaad. Je moet je afvragen of dat überhaupt waardevol is voor je. Maar gezien alle specs zou ik sowieso voor de poco, die nog iets goedkoper is ook, gaan.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Vraag is hoe handig je vader is, en of hij specifiek Samsung functies gebruikt, mijn vader klaagde over de kalender app bijvoorbeeld toen hij van Samsung over ging op een Motorola. En nu de Motorola aan zijn einde loopt, geeft hij aan als volgende toch weer een Samsung te willen.
Mocht je bij Samsung uitkomen, kijk eens naar de M21 voor 230 Euro ongeveer.

Van jou modellen zou ik gewoon voor de Mi 10 Lite gaan (let wel op het formaat, deze is heel veel groter dan de S4), leuke all rounder. Scherm is weliswaar de standaard 60 Mhz ipv 120, maar dat is alleen maar gunstig in accu gebruik, en voor een normale gebruiker die van een S4 komt wordt het echt niet slechter.
Poco zou ik vermijden voor een ouder iemand, is in mijn ogen meer gericht op knutselaars en jongeren.

• ChinaGeek
swhnld schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:15:
Vraag is hoe handig je vader is, en of hij specifiek Samsung functies gebruikt, mijn vader klaagde over de kalender app bijvoorbeeld toen hij van Samsung over ging op een Motorola. En nu de Motorola aan zijn einde loopt, geeft hij aan als volgende toch weer een Samsung te willen.
Mocht je bij Samsung uitkomen, kijk eens naar de M21 voor 230 Euro ongeveer.

Van jou modellen zou ik gewoon voor de Mi 10 Lite gaan (let wel op het formaat, deze is heel veel groter dan de S4), leuke all rounder. Scherm is weliswaar de standaard 60 Mhz ipv 120, maar dat is alleen maar gunstig in accu gebruik, en voor een normale gebruiker die van een S4 komt wordt het echt niet slechter.
Poco zou ik vermijden voor een ouder iemand, is in mijn ogen meer gericht op knutselaars en jongeren.
Dat laatste snap ik niet.
De POCO wijkt softwarematig in helemaal niets af van de Mi 10 Lite.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:22
Samsung qua basis apps echt fijner/eenvoudiger qua beleving voor oudere mensen.

Verversingsfrequentie 60 of 120Hz volledig onbelangrijk voor ze,
Amoled wel handig ivm lagere energieverbruik (mits een zwarte achtergrond...).

[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 16-09-2020 15:04 ]

Draadloos laden op onze Zon

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
ChinaGeek schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:46:
[...]

Dat laatste snap ik niet.
De POCO wijkt softwarematig in helemaal niets af van de Mi 10 Lite.
Ik dacht dat ze de Poco launcher er op hadden als bij de F1, maar is dat niet meer het geval?

Overigens zag dit vergelijk tussen de Poco X3 NFC en Mi 10 Lite.
https://www.gizmochina.co...10-lite-specs-comparison/

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:12
Das de mi note 10 lite en niet de mi 10 life 5g

• ChinaGeek
swhnld schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:57:
[...]

Ik dacht dat ze de Poco launcher er op hadden als bij de F1, maar is dat niet meer het geval?

Overigens zag dit vergelijk tussen de Poco X3 NFC en Mi 10 Lite.
https://www.gizmochina.co...10-lite-specs-comparison/
MIUI launcher.
Zeker voor een toestel in deze prijsklasse zou ik 5G als leuke extra maar niet als doorslaggevend zien.

• ChinaGeek
emmerx schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:02:
Samsung qua basis apps echt fijner/eenvoudiger qua beleving voor oudere mensen.

Verversingsfrequentie 60 of 120Hz volledig onbelangrijk voor ze,
Amoled wel handig ivm lagere energieverbruik (mits een zwarte achtergrond...).
Vind ik onzin. Allemaal gewenning.
Overigens had ik het over zijn opmerking dat de Xiaomi software boven de poco gaat, terwijl die identiek zijn.

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:36

Xaphod

Inara profiel

Op de duitse testsite; https://www.chinahandys.net/poco-x3-testbericht/ komt de Poco X3 er iets beter uit.
Het scheelt niet veel, ik heb hem gepre-ordered bij Banggood.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Pagina: 1