intel Bluetooth adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BaBoon85
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-07-2023
Hallo,

Ik heb een xbox one controller gekocht voor m'n desktop pc en zou deze graag wireless willen koppelen.
Deze kan je via bluetooth koppelen maar ik heb nog geen bluetooth adapter in m'n desktop.

Ik zou graag deze in m'n pc inbouwen en niet de externe dongel van xbox voor USB kopen.
Ik heb een MSI Z270 Gaming Pro Carbon moederbord en ik vroeg me af of de Intel Dual Band Wireless-AC 8265 in het 2de m.2 slot zou werken als bluetooth dongel?

In de kenmerken van het moederbord staat dat dit voor opslag bedoeld is, dus ik heb een flauw vermoeden dat dit niet zal werken, maar ik kan mis zijn.

Iemand ervaring hiermee?

Alle reacties

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:18
Beide zijn slot-M, geschikt voor opslag. Voor een wifi/bluetooth-adapter heb je slot-E nodig. Buiten dat heb je aan dat kaartje alleen niet genoeg, je hebt ook nog pigtails en antennes nodig om het compleet te maken.

Je zou bijvoorbeeld de pricewatch: Asus PCE-AX3000 of de pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200 kunnen nemen, maar als het alleen voor bluetooth is ben je een stuk goedkoper uit met een simpele usb-dongle.

• BaBoon85
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-07-2023
Bedankt voor deze info. Dan zal het toch een goedkope externe dongle worden.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:04
Let wel, voor één controller is bluetooth oké, maar voor meerdere controllers gebruik je toch beter de pricewatch: Microsoft Xbox Wireless Adapter for Windows 10 Zwart.

Via bluetooth had ik verbindingsproblemen met mijn couch pc (bluetooth ingebouwd op moederbord, antennes op de achterzijde), daar zit ik ook wat verder van de pc en spelen we ook vaker multiplayer. Ik gebruik op dat systeem bluetooth ook voor onder andere een draadloos toetsenbord, dus het was gewoon wat teveel allemaal. Op mijn desktop speel ik altijd alleen en zit ik kortbij, voor mij werkt de Xbox One controller via bluetooth dan wel even goed als via adapter. Ik moet de controller wel af en toe opnieuw pairen via bluetooth, geen idee waarom.

Ik heb destijds de controller met wireless adapter in pakket gekocht, omdat de meerprijs maar 10 euro was (hangt wel van winkel tot winkel af, was in mijn geval ook aanbieding omwille van geopende doos). Een losse bluetooth adapter kost je ook ongeveer 10 euro, dus dan was pakket misschien slimmer, maar goed je hebt de controller nu al (tenzij je die nog kunt terugsturen). Een bluetooth usb adapter kan voor meer handig zijn dan alleen die controller, dat wel, maar om goed te zijn kun je die adapter toch alleen gebruiken voor de controller tijdens het gamen.