Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop voor werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-11 20:28
Beste Tweakers,

Zoals misschien wel meer mensen ben ik sinds maart volledig aan het thuiswerken (wat ik altijd op mijn desktop doe) met het vooruitzicht vanuit mijn werkgever dat dit voorlopig nog wel minimaal een half jaar zo blijft en we daarna ook veel vaker moeten thuiswerken.

Aangezien ik regelmatig iets moet opzoeken en dan veel tussen webbrowser en programma’s moet wisselen heb ik de oude studie laptop van mijn vrouw er naast staan van bijna 14 jaar oud (Compaq presario a900).

Wat ook meespeelt is dat ik later dit jaar ga meedraaien in de oproepbare ploeg en ik de werkzaamheden die ik nu op mijn desktop doe absoluut NIET op deze laptop kan doen aangezien de batterij al jaren geleden de geest gegeven heeft en dus direct uitvalt zodra de adapter los is, ik er al een ssd in gezet heb en een fan vervangen heb maar dat ding alsnog niet meer vooruit te branden is en flink herrie maakt is het gewoon tijd voor iets nieuws.

Wat ga je met je laptop doen?
voornamelijk thuiswerken, browsen en youtube. Maar ook af en toe een spelletje, netflix en tv kijken. (Edit 1: Youtube,Netflix of TV kijken via ziggogo.tv (voornamelijk autosport) is op de huidige laptop echt niet mogelijk met de 5fps die deze kan weergeven zonder in de dik te vliegen).

Wat is je budget?
Vanuit mijn werk krijg ik 750€ en ik wil er zelf nog maximaal 200 bijleggen als het echt meerwaarde heeft.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, voor mijn oproepdienst moet ik een week lang 24/7 beschikbaar zijn en moet de laptop dus overal mee naartoe, kleiner dan 15,6” wil ik niet aangezien alles me dan te klein wordt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Kwa merk niet perse een voorkeur, wel graag een AMD CPU uit de 4000 serie, minimaal 16GB geheugen en opslag van 512GB, QWERTY, FullHD scherm (60Hz is prima).

Wat ik zelf gevonden heb:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsLenovo IdeaPad Gaming 3 15ARH05 (82EY005PMH)€ 798,-€ 798,-
1LaptopsLenovo ThinkPad E15 (2e gen.) (20T8000YMH)€ 747,78€ 747,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.545,78

De E15 is natuurlijk iets goedkoper (789€), heeft Win 10 Pro en wifi-6. Wel heb ik mijn twijfels over de Vega 6 GPU of je hier wel een beetje mee kan gamen (ben niet thuis in de laptop gpu’s) maar heb deze er toch bij gezet.

De Gaming 3 heeft sowieso een beter processor en volgens mij een betere GPU (toch?) en HDMI 2.0 al is dat geen pre maar leuk meegenomen. Helaas wel Win10 home maar dat is met een paar tientjes op te lossen. Ook is deze 60€ duurder (849€) maar dat is niet zo gek.

Graag ben ik benieuwd naar jullie advies en of jullie nog andere modellen kunnen aanraden?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Cowamundo op 16-09-2020 15:29)

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
voor het minieme prijsverschil, zeker de ideapad met een aparte videokaart.
bedankt voor het vinden trouwens, die ga ik denk aan mijn elektronica arsenaal toevoegen

Alle reacties

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:40
Maar ook af en toe een spelletje
Wat voor spelletje moeten we aan denken?

• Cowamundo
Dat zullen geen recente of aankomende tripple A games zijn zoals cyberpunk of shooters zoals BF of CoD (dat speel ik op mijn desktop) maar vooral indie games. Ook ben ik weer begonnen met alle oudere Final Fantasy games t/m FF12 zodiac age te spelen. Verder speel ik Fall Guys, Factorio, Forager, Minecraft.

Acties:
  • Beste antwoord

• michaelhetlam
bedankt voor het vinden trouwens, die ga ik denk aan mijn elektronica arsenaal toevoegen

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Zijn die laptop stevig genoeg voor het soort werk in de oproepdienst, een vraag die je alleen zelf kunt beantwoorden.
Zoja.... dan ben je er al uit....? Dan hoef je de rest niet meer te lezen.... ;)

Zo neen? Dan zou je een relatieve jonge 2e handse/zgn refurbished kunnen kopen.
Aanbod is uiteraard variabel dus je zult dan bij webshops met goede reviews moeten kijken.
Ik doe het zelf ook en ben er zeer content mee. Laptops die nieuw 1400-1800 euro kosten koop je dan afhankelijk van de leeftijd voor veel minder geld en ook met een bepaalde tijd garantie.
Dell onderdelen, ook de accus zijn goed en tegen acceptabele prijzen te koop.
Eea ter overweging.

• Cowamundo
michaelhetlam schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:31:
Graag gedaan ;)
Is de Vega 6 dan een iGPU en de 1650 een dedicated?
route99 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:50:
Zijn die laptop stevig genoeg voor het soort werk in de oproepdienst, een vraag die je alleen zelf kunt beantwoorden.
Zoja.... dan ben je er al uit....? Dan hoef je de rest niet meer te lezen.... ;)

Zo neen? Dan zou je een relatieve jonge 2e handse/zgn refurbished kunnen kopen.
Aanbod is uiteraard variabel dus je zult dan bij webshops met goede reviews moeten kijken.
Ik doe het zelf ook en ben er zeer content mee. Laptops die nieuw 1400-1800 euro kosten koop je dan afhankelijk van de leeftijd voor veel minder geld en ook met een bepaalde tijd garantie.
Dell onderdelen, ook de accus zijn goed en tegen acceptabele prijzen te koop.
Eea ter overweging.
Ja het is gewoon beheer werk dus ik hoef niet met de laptop ergens buiten te staan. Hij moet gewoon overal nee naartoe (zoals een verjaardag) zodat ik daar zou kunnen inloggen en werken.
Welke shops heb jij goede ervaring mee kwa refurbished laptops?

• michaelhetlam
Cowamundo schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:02:
[...]

Graag gedaan ;)
Is de Vega 6 dan een iGPU en de 1650 een dedicated?
exact

• route99

route99

Het zijn er tot nu maar 3 kijk even rond maar ik zag wel wat maar of het dat is wat je zoekt.
Remarkt
Laptopcentrale
Ipsum uit Zutphen
Ik doe dit al sinds ca 2009 en heb bij alle 3 prima diverse aankopen (ook een broer/zwager en een paar anderen geholpen) en in het enkele geval ook prima service gehad.

Maar er zijn er veel meer, dus daar zul je de reviews in moeten (de onafhanelijke....).

Ik heb voor andere zaken ook prima aankopen kunnen doen bij Tweakers op V&A met goede recensies.
Uiteraard heb dan geen garantie meer als die afgelopen is.
Bij twijfel niet doen, ook bij de refurbished zaken, je moet er vierkant achter staan. Op MP zou ik ziets nooit kopen.

Pas de filters aan naar eigen wens.
https://tweakers.net/lapt...maNq-5gnQsBBlWfwjOTR2vtBw

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 16-09-2020 09:55 ]

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:30

erwinb

Probeert iets secure te doen

Als ik al voor Lenovo zou kiezen zou ik de Lenovo IdeaPad Gaming doen.
Iets duurder, dat wel maar idd een betere video kaart, en als je met deze laptop ook weer lang wil doen dan is dat wel een pre.
Zelf zou ik niet voor Lenovo gaan omdat de support van hen echt ruk is.
Mijn eigen Lenovo Laptop is door eigen schuld defect geraakt (Dus buiten de garantie om) We hebben contact opgenomen met Lenovo voor de reparatie. Dat contact verliep super..
Na de laptop te hebben verzonden, en de factuur betaald voor de reparatie, wacht ik nu al 9 weken om mijn laptop weer terug te krijgen.
Volgens de reparatie afdeling is de laptop zoek geraakt bij de post.
maar al met al ben ik de laptop al 9 weken kwijt.
Zo, even genoeg gekat.
over het algemeen heeft Lenovo wel een heel goede prijs prestatie verhouding, maar ja, support is ook iets wat goed moet zijn

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:40
V.w.b. stevigheid... blijf in ieder geval weg bij de HP Pavillion Gaming serie... die heeft mooie specs maar is alles behalve stevig.

• route99

route99

Ik heb vnl Dell ervaring agv mijn werk met Latitude , super stevig, dus de refurbished types zijn ook Latitude.
Gelukkig heb ik tot nu toe geen sterk vertragende service en kwijtraak ervaringen...
@erwinb Is wel heel vervelend.

[ Voor 34% gewijzigd door route99 op 17-09-2020 10:13 ]

• Cowamundo
erwinb schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:02:
Na de laptop te hebben verzonden, en de factuur betaald voor de reparatie, wacht ik nu al 9 weken om mijn laptop weer terug te krijgen.
Volgens de reparatie afdeling is de laptop zoek geraakt bij de post.
maar al met al ben ik de laptop al 9 weken kwijt.
Dat is zuur..

Ik neem aan dat je een verzendbewijs hebt gekregen van Lenovo? Anders kunnen ze lastig bewijzen dat het bij “de post” is kwijtgeraakt en is het dus ergens intern verdwenen!?

Als dit DHL betreft zou dat me niet verbazen trouwens, er is bij mij al 2x een pakket verdwenen bij DHL dus ik koop nergens meer dat via DHL verstuurd. Uiteindelijk beide keren na ruim 3 maanden pas geld terug gekregen.

Bij DHL werdt ik toen der tijd als ontvanger niet eens geholpen en moest alles door de verzender behandeld worden en ben je dus aangewezen op hun hulpvaardigheid/snelheid. Volgens mij is dat nu ondertussen anders en heb je ook als ontvanger recht op onderzoek.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Cowamundo schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:02:
Ja het is gewoon beheer werk dus ik hoef niet met de laptop ergens buiten te staan. Hij moet gewoon overal nee naartoe (zoals een verjaardag) zodat ik daar zou kunnen inloggen en werken.
Welke shops heb jij goede ervaring mee kwa refurbished laptops?
Ik moet ook mijn laptop meenemen i.v.m. consignatiedienst ik zou nooit meer voor een 15,6" gaan, vind ik persoonlijk gewoon te lomp en onhandig. Ik heb zelf een 14,4" wat prima is, ik kan er nog op werken als ik problemen heb en thuis en op kantoor gaat die aan een dock voor een groter beeldscherm.
Ik speel er overigens vrijwel geen games op dat maakt dat je toch wat andere specificaties nodig hebt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:30

erwinb

Probeert iets secure te doen

@Cowamundo Ik hoef geen verzendbewijs te krijgen van Lenovo. dat is iets waar zij achter aan moeten gaan. Lenovo verstuurd de Laptop en pas als ik voor ontvangst heb getekend is de Laptop weer bij ons. Ik heb nog geen postbode gezien die mij om een handtekening vroeg voor de Laptop.
Dus 100% een issue voor Lenovo.
Na de reparatie (Die al 7 weken duurde :-() is de Laptop volgens Lenovo naar mij verzonden. maar dat is ook al weer 2 weken geleden.
Het gaat zo traag als dikke stroop, in de kou tegen een berg op.
Pagina: 1