Toon posts:

Werkt router ook als gewone hub?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn(2)pc's aan een router hang (Vigor2200E)om internet te delen werkt hij dan ook als een hub of switch, en kan ik dan printer- en fille- sharing op het huisnetwerk gebruiken? Of heb ik dan nog een aparte hub/switch nodig?

B.V.D.

Verwijderd

Met deze vigor is het zelfs mogelijk dat het netwerk clients een eigen ip automatisch toekent: DHCP. Verder ondersteunt ie NAT, en komt er ook VPN voor uit. Dit ding heeft een ingebouwde 4 poorts 10/100 hub of switch, dat weet ik niet. Ik hoop dat dit antwoord geeft op je vraag...... *D

Verwijderd

Topicstarter
Deels!
Maar kan ik ook gewoon bestanden en printer delen via deze router, of alleen internet?

Verwijderd

ingebouwde 4 poorts 10/100 hub of switch
10/100 is over het algemeen een gewoon netwerk, en niet een internet verbinding. Dus ja: je kan bestanden en printers sharen

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Een hardwarerouter heeft in principe standaard maar 1 uitgang die je zelf aan een (losse) hub of switch moet hangen. De laatste tijd zijn er dus ook routers waarbij de hub of switch meegeleverd wordt op het product. Je hebt dan dus eigenlijk een router en een switch in 1. Als het router gedeelte "stuk" zou gaan hou je dus een doodnormale switch/hub over.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
10/100 is over het algemeen een gewoon netwerk, en niet een internet verbinding. Dus ja: je kan bestanden en printers sharen
Is dat niet alleen om aan te duiden wat voor kaarten er op aangesloten kunnen worden?

Verwijderd

Keepitcool zei al dat het ding een ingebouwde hub of switch heeft, een switch verschilt niet veel van een hub (behalve dat je ze kan koppelen eigenlijk) maar hiermee kun je een gewoon utp netwerkje maken.

Daar had ik de nadruk op moeten leggen en eigenlijk niet op de snelheid inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is dan duidelijk, bedankt.

Nu vraag ik me alleen nog af of hij nou een switch of een hub heeft? Want op de site van draytek staat wel iets over switch, maar volgens mij hebben ze het niet over switch zoals wij dat bedoelen

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 14:34
volgens de site van draytek zit er een
4-Poorts Ethernet 10/100BaseT Switch in.

Dussuh het zal wel gewoon een switch zijn
waar jullie over praten.

url: http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200e

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bij sommige zit er zelfs nog een lpt1 op,
dus ook een printserver

Verwijderd

Ook bij deze? Zou leuk zijn... Of misschien de connectors wel, maar de aansluiting nog niet, zou ook leuk zijn :P

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op vrijdag 10 augustus 2001 16:39 schreef keepitcool het volgende:
Ook bij deze? Zou leuk zijn... Of misschien de connectors wel, maar de aansluiting nog niet, zou ook leuk zijn :P
Router tweaken?? Lees dit (lange) topic maar eens:

[topic=185140]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 20:37 schreef Ook het volgende:

[..]

Router tweaken?? Lees dit (lange) topic maar eens:

[topic=185140]
Kheb het gelezen, maar er staat nix in over die Draytek Vigor 2200E om te tweaken. Nou ja, kheb hem besteld, dus kzal hem wel ff openschroeven ;) Zie ik het zo *D
Maarruh, als iemand hier iets vanafweet, khoud me aanbevolen

Verwijderd

Hub of switch is groot verschil hoor ! Hier komt de opsomming :

1) Switch kan 10 en 100 Mbit in een netwerk leggen HUB kan enkel apart netwerk voor beiden maken

2) Switch stuurt de packets naar de poort waarvoor ze bedoeld zijn en kan dus Full-Duplex , HUB ramt ze domweg naar elke poort en houdt het dus op Half-Duplex
Pagina: 1