Can't connect to network

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:18

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Na een verhuizing maken we nu gebruik van een Zyxel router. De laptop van mijn vrouw kon daar de afgelopen maand prima mee verbinden. Tot gisteren, toen disconnecte het internet en wanneer ze probeerde te verbinden kreeg ze de foutmelding "Can't connect to network". Ik heb voor de hand en wat minder voor de hand liggende dingen al geprobeerd:
  • PC en router meermalen herstart
  • Netwerk opnieuw toevoegen
  • Windows 10 network troubleshooter (kan niets vinden)
  • Support artikelen van MS
  • Commands zoals flush dns en renew ip
Het mag niet baten, een dag verder verbind de laptop nog steeds niet met deze router. Via een mobile hotspot werkt het prima, en andere apparaten kunnen (draadloos en bedraad) prima het internet op via deze router. Heeft er iemand suggesties? Ik heb zo'n beetje al mijn truken gebruikt namelijk :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-10 19:45
Is dit enkel via WiFi? Wat als je de laptop via een ethernet kabel aansluit aan de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Support artikelen van Microsoft
https://support.microsoft...sing-the-netshell-utility ook?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Tha Render_2 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:15:
Is dit enkel via WiFi? Wat als je de laptop via een ethernet kabel aansluit aan de router?
Via de kabel werkt het prima.
Nee, die ga ik proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nou, alleer ik die oplossing kon proberen lag het internet er in zijn geheel uit. Herstart van de router hielp eerst niet. Toen nog een herstart, en na erg lang laden hadden we toch weer internet. En warempel, de laptop verbind ook weer.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Een brakke router? Firmware upgrade o.i.d.? Vind het maar frapant in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Windows update :(

Ik ben ook op een van m'n laptops de lul. Het is specifiek m'n thuis-AP waar hij niet meer mee wil verbinden, en alle andere apparaten hebben ook nog goede verbinding. Eea ontstond nadat er een update was geweest en ik een mooie pagina kreeg bij rebooten met opties om m'n connected Windows experience nog beter te maken.

Hier wel netsh int ip reset gedaan, heeft niet mogen baten. Ik ga nu m'n AP's (twee UniFi UAP Pro's) rebooten.

Edit:
Nog leuker, het is alleen de AP beneden, waar ik op moment van update mee verbonden was, dat niet lukt. Boven kom ik er wel gelijk op.

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 15-09-2020 21:55 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:54:
Windows update :(

Ik ben ook op een van m'n laptops de lul. Het is specifiek m'n thuis-AP waar hij niet meer mee wil verbinden, en alle andere apparaten hebben ook nog goede verbinding. Eea ontstond nadat er een update was geweest en ik een mooie pagina kreeg bij rebooten met opties om m'n connected Windows experience nog beter te maken.

Hier wel netsh int ip reset gedaan, heeft niet mogen baten. Ik ga nu m'n AP's (twee UniFi UAP Pro's) rebooten.

Edit:
Nog leuker, het is alleen de AP beneden, waar ik op moment van update mee verbonden was, dat niet lukt. Boven kom ik er wel gelijk op.
Vervelend. Ik heb mijn PC van het weekend wel geupdated, mijn vrouw kan het zich zo niet herinneren (zou wel goed kunnen dus). Heb nu echter uiteindelijk niets extra's op de laptop zelf gedaan om de verbinding te herstellen (eerst wel troubleshooten, maar dat hielp toen niet. Uiteindelijk toch na een zoveelste reboot van de router).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Update: hier ook na reboot AP verholpen. Ik hoor ook dat collega's van partnerlief er vandaag mee rondliepen, ook na update. Opvallend: niet eerste boot erna, maar de boot daarna...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1