Ik vraag advies voor een vriend die zonnepanelen wil.
Het betreft een vrijstaand huis. De bomen rondom het huis zijn inmiddels gekapt, maar nog wel te zien op sat.foto.Hierdoor geen enkele schaduw meer.
Aan de oostkant bevinden zich 4 dakramen, waarvan de bovenrand op 230cm onder de onderrand van de nokpan ligt.
De oostkant denken we aan 16 Longi Solar 445, afm 209,4x103,8 cm net onder de nok.
De westkant idem 16 panelen, maar iets verder van de nok ivm dakpijpje aan noordkant.
Aangezien het een oost-west legplan is, kan denk ik de omvormer 67% van totale vermogen zijn, dwz 67%van (32x445=14240) is 9540.
De meterkast kan volgens mij beter meteen gemoderniseerd worden(zie foto)
Mijn vragen zijn:
-is mijn redenatie qua omvormer correct?
-zo ja, is dan de Goodwe GW10K-DT een goede optie?
-is de prijsopgave van €7185 ex BTW redelijk/goed?(Sola** O****t)
-kan paneleninstallateur ook meteen nieuwe meterkast installeren, of doen ze dat nooit?:fill(white):strip_exif()/f/image/LcatYrYqvaM5Bc6OSxQpKSdN.png?f=user_large)
/f/image/ht6LXsNmureNUnxywB0eoXhk.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qZa5wKTAUd4US4A8OUtghOAx.jpg?f=fotoalbum_large)
Het betreft een vrijstaand huis. De bomen rondom het huis zijn inmiddels gekapt, maar nog wel te zien op sat.foto.Hierdoor geen enkele schaduw meer.
Aan de oostkant bevinden zich 4 dakramen, waarvan de bovenrand op 230cm onder de onderrand van de nokpan ligt.
De oostkant denken we aan 16 Longi Solar 445, afm 209,4x103,8 cm net onder de nok.
De westkant idem 16 panelen, maar iets verder van de nok ivm dakpijpje aan noordkant.
Aangezien het een oost-west legplan is, kan denk ik de omvormer 67% van totale vermogen zijn, dwz 67%van (32x445=14240) is 9540.
De meterkast kan volgens mij beter meteen gemoderniseerd worden(zie foto)
Mijn vragen zijn:
-is mijn redenatie qua omvormer correct?
-zo ja, is dan de Goodwe GW10K-DT een goede optie?
-is de prijsopgave van €7185 ex BTW redelijk/goed?(Sola** O****t)
-kan paneleninstallateur ook meteen nieuwe meterkast installeren, of doen ze dat nooit?
:fill(white):strip_exif()/f/image/LcatYrYqvaM5Bc6OSxQpKSdN.png?f=user_large)
/f/image/ht6LXsNmureNUnxywB0eoXhk.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qZa5wKTAUd4US4A8OUtghOAx.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/UHxLfYxC2rsAuiwsoOPq7a2v.png?f=fotoalbum_large)