Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 07:41
Ik heb een Oneplus 6 van bijna 2,5 jaar oud. Deze begint kuren te vertonen met de USB connector. Ik kan de connector laten vervangen maar omdat het glas ook stuk is komt de reparatie op 85 euro. Op zich best redelijk maar is het dat wel waard voor een telefoon van 2,5 jaar oud?...

Ik neig ernaar om te laten repareren maar weet ook dat telefoons van tegenwoordig niet gemaakt worden om veel langer mee te gaan. Oftewel ik wil er best 85 euro aan uitgeven maar ben bang dat er daarna nog meer reparaties nodig zijn...

Als ik zou kiezen voor vervanging dan zou ik wel graag voor een substantiële upgrade willen gaan. De volgende punten vind ik belangrijk:

snelheid
batterij duur
Camera

Ik heb even kort rondgekeken en dan kom ik snel op de Huawei P30 pro. Echter deze kost 550 euro. Dat is wel echt max wat ik eraan uit zou willen geven. Maar wellicht zijn er nog goedkopere telefoons die wel een upgrade zijn TOV mijn Oneplus 6.

Ik ben benieuwd wat mijn mede-tweakers hiervan vinden en wat jullie adviseren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 31-05 21:37
Zou je niet gewoon de OnePlus Nord nemen?

(Natuurlijk pas nadat je met een wattenstaafje je USB-poort eens flink te grazen hebt genomen en dat niet uitwerkte.) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
Natuurlijk had ik de USB poort al eens goed schoon gemaakt.

Goede vraag over de Nord. Mijn afweging is daar voornamelijk gevoelsmatig.

Oneplus is nu bij model 8 maar hebben de Nord ernaast gezet als budget model. TOV mijn 6 is dat 2 stapjes vooruit en 1 terug. Ik twijfel of ik daarmee een significante upgrade heb.

Nord scoort beter op:
Prijs
Software ( ken oxygenos al)

De Huawei biedt dan weer een betere camera, IP rating en wireless charging. En een snellere soc?

De Huawei heeft ook een afgerond scherm maar twijfel of dat nu echt een voordeel is...

[ Voor 34% gewijzigd door Ivolve op 15-09-2020 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Potenscia schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:04:
Zou je niet gewoon de OnePlus Nord nemen?

(Natuurlijk pas nadat je met een wattenstaafje je USB-poort eens flink te grazen hebt genomen en dat niet uitwerkte.) :o
Als je een wattenstaafje in je USB poort van je telefoon hebt weten te proppen, is zonder twijfel je connector afgebroken.
Er is een goed artikel of je naar de Nord moet willen vanaf oudere modellen:
https://www.androidauthor...-oneplus-upgrade-1142023/

Antwoord, de Nord is een upgrade komende van de 6.

Op je vraag is 85 Euro het waard. Ja, ik denk dat je nog 1,5 jaar kunt doen met de 6, dus voor 85 Euro is dat geen grote investering, en anders zou je na reparatie nog je telefoon kunnen verkopen en heb je meer budget voor een nieuwe.

Huawei, zou ik in ieder geval voor de New Edition gaan, en vooral hopen dat je in ieder geval security updates blijft krijgen. Of Android 11 daar op komt weet ik eerlijk niet, en de VS ban wordt steeds strenger. Ik zou alleen Huawei adviseren als iemand echt fan is. Voor alternatieven zou ik dan eerder Xiaomi bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivolve
Bedankt, dit is een erg nuttig artikel!

De nord blijkt inderdaad een upgrade, echter helaas wel op de punten die me niet echt boeien of waar ik geen problemen heb met de 6.

Ik neig dus inderdaad naar de reparatie. Ook in het kader van duurzaamheid lijkt dit de beste oplossing.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:26

Flipm0de

geen

Misschien wel rekening mee houden dat als ie al bijna 3 jaar oud is de support binnenkort ophoudt?
Is t het dan nog wel waard om te repareren.

[ Voor 18% gewijzigd door Flipm0de op 23-09-2020 20:48 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flipm0de schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:48:
Misschien wel rekening mee houden dat als ie al bijna 3 jaar oud is de support binnenkort ophoudt?
Is t het dan nog wel waard om te repareren.
Oneplus 6 gaat nog Android 11 krijgen:
https://www.androidplanet...neplus-android-11-update/
Daarnaast kun je er makkelijk custom roms op draaien dus brengt tweedehands ook nog het nodige op. Staan op marktplaats tussen 160 tot 250 euro. Dus 85 euro reparatie verdiend zich terug.
Pagina: 1