Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalWH
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-08-2021
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik van iemand een Gigabyte RTX 2070 Windforce 8G kunnen overnemen voor in mijn PC. Nu zie ik dat de power supply backboard van mijn PC maar 1 extra PCIe power connector heeft van 8 pins. Dit terwijl de grafische kaart zowel 8pins alsook een 6pins nodig heeft. Nu heb ik een connector besteld voor de 8pins PS connector die aan het andere eind 8 + 6 pins heeft (doorgelust) maar als ik de theorie achter de connectors goed begrijp zal die 6 pins dus niet de benodigde power kunnen leveren of wel? Zo niet, kan ik die 6 pins dan op een andere manier van stroom voorzien?...mogelijk met een SATA connector/verloop?

Mocht je niet het antwoord weten dan is iedere mogelijke hint welkom zodat ik verder kan zoeken.

Groet,
Pascal

[ Voor 1% gewijzigd door PascalWH op 15-09-2020 19:31 . Reden: typefout ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 20:23
niet teveel klooien, dat brengt alleen maar problemen, Bestel een fatsoenlijke voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-06 22:47
Nee , sata aansluiting kan je niet naar videokaart aansluiting maken op goede manier.

Waarom geen voeding erbij kopen voor 70 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-06 23:03
Welk merk en type voeding heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-06 23:28

Emiel1984

Made in NL

Denk eraan dat geadviseerd word om minstens een 650Watt voeding te hebben bij deze videokaart.
https://www.gigabyte.com/...d/GV-N207SWF3OC-8GC/sp#sp

Bespaar nooit op de PC voeding is mijn advies als je voeding niet voldoet. Dus controleer de rest van je PC even en deel zoals @Uszka aangeeft even welke voeding je PC momenteel heeft. Wellicht kan dan iemand vertellen hoe je de voeding goed kan aansluiten.

[LTS][MTS][HTS]

• PascalWH
Hallo.

Dank voor de reacties tot nu. Even een wat latere reactie door omstandigheden dus hopelijk zijn jullie nog niet afgehaakt.
Het standpunt van "koop liever iets fatsoenlijks" ben ik normaal ook van en wil ik ook nog wel doen maar ik wil even kijken of ik met mijn huidige setup verder kan..

De huidige voeding is 685W dus die is prima qua wattage. Het is van een Dell Precision T3610 dus de vorm is nogal afwijkend van die wat ik tegenwoordig zo bij zeg maar bol.com vind; het is een swappable PSU.
Bijgevoegd een plaatje van een qua grootte vergelijkbare PSU en de backboard (de witte 8pin connector rechtsonder zit op mijn versie niet).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKjkLBsbLpD4_rZP81VQzPN_jsk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iHAQ4oDDTW58xSchO8LMy2d4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIsI4eBtVlUHGEq46XEbZ3OxIPM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TqWsQfiNdszuxn79k2tZptga.jpg?f=user_large

Uit de reactie van @99ruud99 leidt ik af dat je wellicht een tweede voeding erin kan zetten? Al weet ik niet hoe dat in mijn toren zou moeten.

Uit de reacties tot nu voel ik dus "andere voeding" alleen dan de vraag hoe ik die installeer zonder een compleet nieuwe kast te kopen.

[ Voor 1% gewijzigd door PascalWH op 16-09-2020 20:32 . Reden: typefout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Waar gebruik je het systeem voor? Als dat voor gamen is dan ga je een behoorlijke cpu bottlekneck creëren met die Ivy Bridge based Xeon.

• PascalWH
Je bedoelt,,,,die CPU is niet meer goed genoeg? Ik snap dat die grafische kaart wellicht wat overkill is voor dit station wat al wat jaartjes op de rug heeft. Ik wil het gebruiken voor wat huis-tuin-en-keuken zaken maar ook voor F1 games en FPS's en dan maakt het me eigenlijk niet veel uit dat ik de meest geavanceerdste games kan spelen. De PC heb ik van mijn werk overgenomen ooit dus niet zelf gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-06 23:28

Emiel1984

Made in NL

Als het model nummer niet varianten kent zou je een videokaart moeten kunnen installeren.
Zie deze video: YouTube: Precision T3610 Gaming Computer (GTX 1080 SC and NVME.2 SSD)

In dit geval zou ik dus adviseren om persoonlijk contact op te nemen met Dell.
Die kunnen je wellicht een handleiding geven en eventueel nodige adapters.
Als je werkgever bekent is bij Dell zou ik daar proberen gebruik van te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 17-09-2020 10:33 ]

[LTS][MTS][HTS]

• PascalWH
OK....beste tweakers....naar aanleiding van jullie comments en daarbij de niet echt behulpzame Dell support heb ik een rigoreus besluit genomen en heb me net een nieuwe gaming pc besteld waarbij ik de gtafische kaart in kwestie daarin zet.
Dit is een topic-killer maar wel de beste oplossing; PSU die niet overkwam met mijn benodigdheden, verschil in kwaliteit tussen CPU en grafische kaart....en ook met het oog op de toekomst (bak was al wat jaartjes oud).

Dank voor het meedenken.

Groet!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

PascalWH schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:16:
OK....beste tweakers....naar aanleiding van jullie comments en daarbij de niet echt behulpzame Dell support heb ik een rigoreus besluit genomen en heb me net een nieuwe gaming pc besteld waarbij ik de gtafische kaart in kwestie daarin zet.
Dit is een topic-killer maar wel de beste oplossing; PSU die niet overkwam met mijn benodigdheden, verschil in kwaliteit tussen CPU en grafische kaart....en ook met het oog op de toekomst (bak was al wat jaartjes oud).

Dank voor het meedenken.

Groet!
Oh, ik wou net vragen of je niet nog wat vrije molex-stekkers aan die voeding had zitten. Het is twijfelachtig dat ze er 'teveel' aan hangen bij Dell, maar anders zou je een verloop van 2x molex naar 6-pin PCIE kunnen gebruiken.
Een nieuwe pc is natuurlijk wel leuker, al is het de duurdere optie ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Uszka
PascalWH schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:16:
en heb me net een nieuwe gaming pc besteld
Heb geen DAA topic gezien van je.
maar wel de beste oplossing
Ligt eraan welk merk en type onderdelen in dat systeem zitten.
FooLsKi schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:26:
[...]

maar anders zou je een verloop van 2x molex naar 6-pin PCIE kunnen gebruiken.
Slecht advies want daarmee moet de stroom van drie 12v draden over twee 12v draden die ook nog eens dunner zijn.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Uszka schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:50:
[...]

Slecht advies want daarmee moet de stroom van drie 12v draden over twee 12v draden die ook nog eens dunner zijn.
Noted! Ik heb ze weleens bij een GPU meegeleverd gekregen, vandaar dat ik eraan dacht. Zou ze zelf sowieso niet gebruiken, ik zorg wel dat mijn PSU en GPU correct met elkaar kunnen verbinden.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Pagina: 1