Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor een laptop voor werk en oude(re) games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Scyke
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-05 11:29
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop voor werk. Hopelijk kunnen jullie me verder op weg helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik werk vaak op afstand en wil de laptop gebruiken om via citrix remote te werken. Mijn huidige laptop trekt dit niet (lange laadtijden, vaak vastlopen). Daarnaast regulier gebruik (internet, mailen) en office suite (word, excell, etc.) en misschien wat Netflix. Ook zou het top zijn als ik zo nu en dan een ouder spelletje kan spelen (denk hierbij aan Civilization 6).

Wat is je budget?
Erg optimistisch zou ik rond de 500 euro willen uitgeven (liefst nog lager). Budget is belangrijker dan de mogelijkheid om een spel te spelen. Prio is werk op afstand.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij blijft voornamelijk thuis, maar zo nu en dan meenemen in de rugtas zonder een hernia op te lopen is ook wel fijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee. Heb hiervoor voornamelijk Apple producten gehad, maar wil graag terug naar een (mijns inziens) intuïtievere OS zoals Windows.

Ik dacht zelf aan de Lenovo IdeaPad 5:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81W4006GMB, Azerty toetsenbord)

Incl. gaming eventueel de Acer Swift 3 (600e bij bol.com):
pricewatch: Acer Swift 3 SF314-42-R2MP.

of de Aspire (al moet ik dan wat inleveren qua cpu) :
pricewatch: Acer Aspire 3 A315-42-R9VG

Alle reacties

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:40
Ik zou persoonlijk geen Ryzen CPU uit de vorige generatie kopen zoals de Aspire in je lijstje.
Verder heeft de Lenovo die je noemt, slechts 256GB opslagruimte en dat is niet bepaald veel.

• Scyke
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-05 11:29
Goede tips, dank!
'Upgrade' naar de 4500U ben ik met je eens. Mocht ik voor de Acer gaan, dan zou het de Swift zijn.
Naast de nodige bestuursprogramma's (en eventueel een spelletje of twee) komt er toch weinig op de laptop zelf te staan en gebruik ik een externe HDD. Ik denk/hoop dat ik met 256GB genoeg moet hebben, maar ik houd het zeker in mijn achterhoofd.

Denk je dat ik met de Swift 3 de wat oudere games (lees: Civ 6) zou kunnen spelen? Online benchmarks zeggen van wel, al moet ik eerlijk zeggen dat ik weinig/geen benchmarks kon vinden over deze specifieke configuratie.

[ Voor 5% gewijzigd door Scyke op 16-09-2020 10:11 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:40
Simpele games zullen vast goed werken. Ik weet nog dat ik destijds world of tanks speelde op mijn IGPU van mijn Intel I5 4670 jaren geleden. Zelfs dat ging nog best aardig.

Verwacht echter geen grafische wonderen.