Vraag

• Barth89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-06 08:14
Hoi allen,

Ik zoek een M2. SSD en twijfel welke ik moet hebben voor mijn moederboard: Gigabtye Aorus b450 pro

Wat is je budget?
100 tot 150 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al een intel 660p 1tb en ergens voelt het logisch om dezelfde opslagmodule opnieuw te kopen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op mijn Gigabtye Aorus b450 pro zitten twee m2 sloten. Maar die zijn volgens mij verschillend wat betreft doorvoer snelheid en en ik snap dat verschil niet helemaal :?.

Waar doe ik dus goed aan als ik mijn opslag wil uitbreiden, moet ik dan een extra Intel 660p kopen of raden jullie iets anders aan?

Beste antwoord (via Barth89 op 15-09-2020 21:49)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het verschil tussen te twee sloten is, zo te zien, x2 vs x4, wat een verschil in maximale (theoretische) doorvoersnelheid geeft: x2 = 2000 MB/s, x4 = 4000 MB/s.

Nou haalt de Intel 660p (max. 1800 MB/s) het maximum van het x2 slot niet, dus het zal weinig uitmaken in welk slot je die nu hebt zitten. Nog eenzelfde erbij zal dus ook prima gaan.

Andere drives kunnen in theorie sneller zijn dan 2000 MB/s (voor de Kingston wordt 2200 MB/s leessnelheid opgegeven), dus die zou je dan het beste in het x4 slot kunnen stoppen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Alle reacties

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-05 10:42

Tornado1.0

Work in progress

Deze ssd wordt vaak aangeraden, prima kwaliteit voor betaalbare prijs: pricewatch: Kingston A2000 1TB

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het verschil tussen te twee sloten is, zo te zien, x2 vs x4, wat een verschil in maximale (theoretische) doorvoersnelheid geeft: x2 = 2000 MB/s, x4 = 4000 MB/s.

Nou haalt de Intel 660p (max. 1800 MB/s) het maximum van het x2 slot niet, dus het zal weinig uitmaken in welk slot je die nu hebt zitten. Nog eenzelfde erbij zal dus ook prima gaan.

Andere drives kunnen in theorie sneller zijn dan 2000 MB/s (voor de Kingston wordt 2200 MB/s leessnelheid opgegeven), dus die zou je dan het beste in het x4 slot kunnen stoppen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:13
Gaat die Kingston ssd wel goed samen met de b450 Aorus Pro? Ik heb gehoord dat die combinatie problemen geeft.

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
de A2000 wordt hier (tweakers forum) breed aangeraden in praktisch elke build, icm met praktisch elk mooederbord. voor zover bekend geen problemen met specifieke moederborden, en een ronduit uitstekende prijs/volume/snelheid-combi.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:22
A2000 werkt prima op een Aorus Pro, mits je niet de RGB Fusion software geinstalleerd hebt. Die lage kwaliteit software icm Windows en een Kingston A2000 (maar bijvoorbeeld ook de XPG SX8200 Pro) zorgen voor een een stornvme.sys error met BSOD's tot gevolg. Zelf ook ervaring gehad met een build. Als je de lichtjes niet gebruikt gaat het dus prima, anders kun je beter gaan voor een alternatief.

[Voor 3% gewijzigd door Djarune op 15-09-2020 21:51]

• Barth89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-06 08:14
Top reacties weer allen! Ik weet wat mij te doen staat!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Barth89 Waarom niet de Intel nogmaals, of nu pricewatch: Gigabyte NVMe SSD 1TB

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee