Iedereen,
Ik ben hier thuis mijn Telenet AP punt aan het vervangen door een volledige UniFi setup. Tevreden van, ziet er goed uit, enz...
Momenteel bestaande uit:
UniFi Dream Machine
UniFi Managed 16 poorts Switch PoE+
Ubiquiti UniFi nanoHD AP - momenteel 1 ex. maar zal nog wel eentje extra nodig hebben, om zelfde bereik als voordien te hebben
Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini - 5 poorts
Zoals beschreven, setup zit goed in elkaar, alles werkt zoals ik het wil.
Echter, achteraan in mijn tuin staat een tuinhuis (waar ik geen netwerk kabel tot daar krijgen), in het verleden had ik een Netgear PowerLine actief, waar ik UTP en een WiFi AP in zat. Werkte goed, en goeie WiFi dekking in tuin.
Ik ging ervan uit dat ik een Unifi AP aan het uiteinde van de PowerLine kon hangen. Maar dat lukt me voorlopig niet. Ik krijg hem maar niet geconnecteerd.
Iemand tips? Dit zou toch moeten werken?
Of welke andere technische oplossingen zou ik eventueel kunnen gebruiken?
Dank,
Peter
Ik ben hier thuis mijn Telenet AP punt aan het vervangen door een volledige UniFi setup. Tevreden van, ziet er goed uit, enz...
Momenteel bestaande uit:
UniFi Dream Machine
UniFi Managed 16 poorts Switch PoE+
Ubiquiti UniFi nanoHD AP - momenteel 1 ex. maar zal nog wel eentje extra nodig hebben, om zelfde bereik als voordien te hebben
Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini - 5 poorts
Zoals beschreven, setup zit goed in elkaar, alles werkt zoals ik het wil.
Echter, achteraan in mijn tuin staat een tuinhuis (waar ik geen netwerk kabel tot daar krijgen), in het verleden had ik een Netgear PowerLine actief, waar ik UTP en een WiFi AP in zat. Werkte goed, en goeie WiFi dekking in tuin.
Ik ging ervan uit dat ik een Unifi AP aan het uiteinde van de PowerLine kon hangen. Maar dat lukt me voorlopig niet. Ik krijg hem maar niet geconnecteerd.
Iemand tips? Dit zou toch moeten werken?
Of welke andere technische oplossingen zou ik eventueel kunnen gebruiken?
Dank,
Peter