Plots slechtere verbinding WIFI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-09 05:54
Mijn vraag

Allereerst bedankt voor het lezen van deze post. Ik ga hierin zo goed mogelijk mijn situatie proberen uit te leggen. Wegens mijn werk bij defensie en andere persoonlijke omstandigheden heb ik besloten om intern op de een kazerne te gaan wonen. Hier is alleen beschikken over een WIFI netwerk Toen ik 25-06-2020 verhuisde naar de legeringskamer was alles dik in orde. (had 16 Ping bij games Zoals league of legends en een meer als prima ping bij games zoals WOW en the elder scrolls online). Nu was er een tijdje geleden een internet storing en daarna lijkt alles maar half te werken. Connectie blijft maar wegvallen of is zeer summier, Ik kom niet eens in Q voor games zoals league of legends en character loads failen veel. Tevens heeft het bellen van de service desk hier intern heel weinig zin. Alleen maar standaard antwoorden en zijn niet echt bereid om verder te denken. Ik merk dat mijn eigen kennis op dit gebied nogal achterloopt in verhouding tot mijn hardware kennis van PC's, Natuurlijk totaal andere velden maar wel handig als je van beide iets weet. Hopelijk gaat dit een leerzame ervaring zijn.

PS : Ik speel op een desktop en gebruik een linksys Stick om Wifi te ontvangen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Een Cisco apparaat dat al aan het plafond hing toen ik hier introk.(ik heb deze proberen van het plafond te halen maar weinig succes, Mocht dit echt nodig zijn kan ik het altijd nogmaals proberen met wat meer gepast geweld.
https://imgur.com/a/88ypoj2

Als WIFI ontvanger voor mijn desktop gebruik ik en Linksys WUSB6300
https://imgur.com/a/4QFy3kg

Tevens heb ik een Fritz!WLAN Repeater 1750E, Die ik op het moment niet gebruik omdat ik nergens een modem kan vinden om hem mee te verbinden.
https://imgur.com/a/T4Amjh4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niet zoveel omdat ik totaal geen idee heb waar ik dien te beginnen, Uiteraard heb ik al wat google werk gedaan, maar de situatie is nogal uniek dus google gaf weinig uitkomst.

Hopelijk kom ik niet al te dom over.

Alvast bedankt voor het lezen en eventuele hulp.

Edit :Typo

In the end we only regret the chances we didn't take

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 13:17
Dat Cisco accesspoint lijkt niet te werken (geen blauw lampje). Als die eruit ligt sinds die internetstoring dan zou dat je slechte verbinding kunnen verklaren (dat ie ergens een ander AP probeert, wat verder weg ligt en dus instabielere verbinding oplevert....)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 14:39

GB2

Deze Cisco AP moet je op het plafond laten hangen het is een plafond model, als je hem naast je neer legt werkt het alleen maar slechter, wat misschien wel mogelijk is hem te verplaatsen dichter bij je pc.

Op de foto staat geen ledje wat brand zo te zien is het een 1700 model kan zijn dat hij Run Dark mode heeft aanstaan maar zou bij de lokale IT afdeling langs gaan die kunnen als het goed is zo zien wat de status is van de AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je bent binnenslaper bij Defensie geworden. Defensie kennende staat alles zo goed dicht dat je al blij mag zijn dat het uberhaupt gewerkt heeft denk ik. Sowieso heb jij geen controle over dat AP, en zoals je al aangeeft heeft het bellen van de servicedesk weinig zin.
Als er niks veranderd is in de situatie verder geef ik je heel weinig kans. Daarbij: ik ga er stiekem vanuit dat het netwerk wat je dar gebruikt niet echt bedoeld is om op te gamen - al snap ik het feit dat je dat wilt maar al te goed :)

Enige wat ik zelf nog zou proberen is een eigen AP opzetten dmv een travel router, kijken of dat werkt als je met dat interne netwerk verbindt. Verder: Ik weet niet hoe je bereik via mobiel daar is, maar indien goed dan zou ik serieus iets als Vodafone Red unlimited overwegen. Kun je internetten wat je wilt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-09 05:54
The Eagle schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:19:
Je bent binnenslaper bij Defensie geworden. Defensie kennende staat alles zo goed dicht dat je al blij mag zijn dat het uberhaupt gewerkt heeft denk ik. Sowieso heb jij geen controle over dat AP, en zoals je al aangeeft heeft het bellen van de servicedesk weinig zin.
Als er niks veranderd is in de situatie verder geef ik je heel weinig kans. Daarbij: ik ga er stiekem vanuit dat het netwerk wat je dar gebruikt niet echt bedoeld is om op te gamen - al snap ik het feit dat je dat wilt maar al te goed :)

Enige wat ik zelf nog zou proberen is een eigen AP opzetten dmv een travel router, kijken of dat werkt als je met dat interne netwerk verbindt. Verder: Ik weet niet hoe je bereik via mobiel daar is, maar indien goed dan zou ik serieus iets als Vodafone Red unlimited overwegen. Kun je internetten wat je wilt.
Zo goed staat dit netwerk niet oplsot. Het netwerk waar ik opzit is speciaal voor binnenslapers en juist zo ingericht dat je alles kan. Ze gaan prima met de tijd mee wat betreft basis voorzieningen. Anders zouden er maar bagger weinig mensen binnen slapen. Maar ik ben door nog een keer te bellen al wel verder gekomen en ik heb een ticket nummer.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een ticket. Sorry, ik moest lachen.

Qua basis voorzieningen wel. Maar qua IT support processen lijkt er zo te horen sinds 2007 weinig veranderd. Help je hopen dat ze snel een oplossing voor je hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1